۰۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۷۱۰۴۶
حجت الاسلام سلیمانی امیری عنوان کرد؛

نمونه‌هایی از ریزش‌های جریان حق در طول تاریخ اسلام

نمونه‌هایی از ریزش‌های جریان حق در طول تاریخ اسلام
استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد که فتنه‌ها گاهی بسیار سنگین و پیچیده است و ما باید به آن مقداری از بصیرت دست پیدا کنیم که دچار انحراف نشویم.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد سلیمانی امیری استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در نشست «بررسی ریزش های جریان حق» که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برگرفته از مکتب رسول الله(ص) است، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند حکومت ولایت فقیه ریشه در حکومت نبوی و علوی دارد.

وی به ریزش های جریان حق از صدر اسلام تا دوران ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در برخی روایات خودشان نسبت به این موضوع اشاره کرده و عوامل مختلفی را نیز برای آن برشمرده اند.

حجت الاسلام سلیمانی امیری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) در صدر اسلام بر سر تنزیل معارف الهی با کفار جنگیدند و امیرمؤمنان(ع) نیز بر سر تأویل و تفسیر آن معارف با برخی که به ظاهر پیرو مکتب رسول خدا(ص) بودند، مبارزه کردند، اظهار داشت: امیرمؤمنان(ع) در روایتی میل به گمراهی، تردید در اصول، تفسیر و تأویل غلط سنت رسول الله(ص) را از جمله عوامل انحراف افراد دانسته اند.

استاد حوزه علمیه قم شباهت های ادوار انقلاب اسلامی را با دوران صدر اسلام و دوران امامت امیرمؤمنان(ع) را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: عصر تنزیل معارف انقلاب اسلامی بود و عصر رهبر معظم انقلاب نیز عصر تأویل معارف انقلاب اسلامی است؛ امروز برخی که مکتب امام(ره) را قبول کردند، دچار تردید شده و معارف نهضت ایشان را تحریف می کنند.

وی نمونه هایی از ریزش های جریان حق را از دیدگاه تاریخی مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: وقتی دلایل این ریزش ها را مورد بررسی قرار می دهیم، در می یابیم که بسیاری از افراد که از اساتید اخلاق و عرفان محسوب می شدند بر اثر بی بصیرتی و فتنه زدگی منحرف شده اند.

حجت الاسلام سلیمانی امیری مطرح کرد: بسیاری از اساتید اخلاق و عرفان و بزرگان و خواص و یاران امیرمؤمنان(ع) در جریان قتل خلیفه سوم فتنه زده شدند و در نهایت با ایشان وارد مقاتله شدند؛ جالب این بود که حتی برخی در آن روز نسبت به خون های ریخته شده در جنگ هایی که منافقان و دشمنان به راه انداخته بودند، امام علی(ع) مقصر جلوه می‌دادند؛ امروز هم این نمونه ها وجود دارد و برخی خون های ریخته شده در فتنه 88 که فتنه گران به راه انداختند را به گردن رهبری و مراجع تقلید و روحانیت می اندازند.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: کسانی که بصیرت سیاسی لازم را ندارند با هر شبهه ای متزلزل می شوند و در این میان نباید از نقش اطرافیان آنها به ویژه فرزندان‌شان غافل شد؛ امروز باید مراقب باشیم که در این دام گرفتار نشویم.

وی اضافه کرد: فتنه ها گاهی بسیار سنگین و پیچیده است و ما باید به آن مقداری از بصیرت دست پیدا کنیم که دچار انحراف نشویم؛ ما بر اساس توصیه و سفارش اهل بیت(ع) باید حق را بشناسیم تا نسبت به اهل حق نیز معرفت پیدا کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی امیری اظهار داشت: امروز بسیاری از اساتید اخلاق بزرگ همچون علامه حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی، رهبری را اسوه عدالت می دانند و ما باید بررسی کنیم که آقای امجد چه مسائلی برایش به وجود آمده است که اینگونه سخن می گوید.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: زم با پرونده ای که داشت مصداق بارز مفسد فی الارض بود و با توجه به ارتباطی که با سرویس های جاسوسی داشت و با اغتشاشگری زمینه قتل و کشته شدن ده ها نفر را فراهم کرده بود و همچنین در سایت خود آموزش نحوه ساخت بمب دستی را آموزش می داد، نمی توان آن را یک خبرنگار و بچه مظلوم دانست./841/پ202/ف

ارسال نظرات