۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۶۷۱۰۹۲
حجت الاسلام عبدالهی خبر داد؛

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت جذب طلاب در مرکز تربیت مبلغ معلم

افزایش ۱۰ برابری ظرفیت جذب طلاب در مرکز تربیت مبلغ معلم
حجت الاسلام عبدالهی گفت: حضور طلاب در آموزش و پرورش فرصتی است تا نظام تعلیم و تربیت مد نظر امام خمینی (ره) شکل بگیرد و دست غرب زده ها و شرق زده ها از آن کوتاه شود.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمداسماعیل عبدالهی مدیر مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه های علمیه در دیدار با حجت الاسلام سید امین الله دادگر مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در  دانشگاه فرهنگیان با اشاره به جذب طلاب در آموزش و پرورش گفت: حضور طلاب در قالب ماده 28 در آموزش و پرورش و به عنوان معلم در گام اول اتفاق خوبی بود اما این کافی نیست.

وی گفت: مرکز در سال جاری 500 مهارت آموز دارد که این رقم نسبت به سال گذشته 10 برابر شده است با این حال باید حضور تعداد بیشتری از طلاب را در آموزش و پرورش شاهد باشیم و این آغاز یک حرکت بزرگ است.

حجت الاسلام عبدالهی اظهار داشت: ما در جریان جذب طلاب با ریزش 50 درصدی این عزیزان در مصاحبه مواجه بودیم و این جای تأمل دارد، از این رو بر آن شدیم تا با دعوت از داوطلبین طلبه در زمان جدا گانه و حضور نمایندگانی از جانب مرکز علاوه بر نماینده وزارت علوم مانع از تضییع حقوق طلاب شویم.

وی افزود: طلاب داوطلب در ابتدا تنها در 3 رشته امکان ورود داشتند که بعد از پیگیری ها و مذاکرات این تعداد به 8 رشته افزایش یافت و ما به دنبال این هستیم که این را به 11 رشته برسانیم.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: کاری که در مرکز تربیت مبلغ معلم صورت گرفته است اولین کار بین نهادی حوزه با نهادهای مختلف است و حوزه علمیه برادران و خوهران، جامعة الزهرا(س) و دانشگاه فرهنگیان در این مجموعه با هم همکاری می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام تأکید داشتند که نگذارید مدارس و مهد کودک ها به دست شرق زده ها و غرب زده ها بیفتد و در واقع این کلام امام سند بالادستی سند تحول است، بنابراین حوزه احساس تکلیف می کند و حضور طلاب در آموزش و پرورش می تواند ما را به چشم انداز مد نظر امام (ره) برساند.

حجت الاسلام عبدالهی تصریح کرد: مسؤولان باید به نگاه خود را در خصوص حضور طلاب در آموزش و پرورش تغییر دهند چرا که این حضور یک فرصت است و باید از این فرصت بهره برد.

وی گفت: برخی فریادشان بلند است که چه ربطی بین طلاب و علوم اجتماعی و تاریخ وجود دارد و انگار از بیش از 400 رشته مختلف که در حوزه و مؤسسات تابعه فعال است بی خبرند و نمی دانند امروز بسیاری از طلاب در رشته های مختلف پایان نامه های تخصصی ارائه می دهند و دانشگاه های تخصصی حوزه مانند باقر العلوم(ع) و دیگر دانشگاه ها در حال فعالیت اند.

حجت الاسلام عبدالهی بیان داشت: طلاب ما عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته اند و بسیاری از آن ها با کار جهادی خود را وقف آموزش دانش آموزان کرده اند و با وجود برخی ناملایمات از تلاش این عزیزان کاسته نشده است.

وی گفت: نشر دو مجله در مرکز تربیت مبلغ معلم در دست انجام است که یک از این مجله ها به نام آموزش و پرورش تراز است که مراحل کسب مجوز آن طی شده و اولویت آن دغدغه های دانشگاه فرهنگیان است و دومین مجله تربیت متعالی نام دارد که به دغدغه های حوزه علمیه می پردازد./1399/پ۲۰۳/ف

ارسال نظرات