۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۷۱۱۰۲
آیت الله مهدوی:

ائمه اطهار بهترین الگو برای زندگی انسان هستند

ائمه اطهار بهترین الگو برای زندگی انسان هستند
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اختلافات و مشکلاتی که در زندگی ما رخ می‌دهد گاهی به خاطر این است که دستورات دین و سیره اهل بیت(ع) را رعایت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در گلستان شهدای اصفهان، با بیان اینکه خداوند می‌توانست بدون واسطه و استفاده از ائمه اطهار(ع) و انبیا خود را به ما معرفی کند، گفت: این نیاز به واسطه به خاطر ما است، هرچه احتیاج هست در ما مخلوقات است که سرتا پای ما فقر و احتیاج است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: یکی از احتیاجات ما این است که خداوند متعال را بشناسیم و خداوند به هر نحو که خود را به ما معرفی می‌کرد ما با مشکل مواجه می‌شدیم و کمبود داشتیم، واسطه‌ها کمبودهای ما را برطرف می‌کنند و به همین دلیل خداوند برای ما واسطه‌ها را فرستاده است.

وی با اشاره به اینکه اگر واسطه‌ها نبودند و بدون واسطه دین را به ما معرفی می‌کرد ما در ذهن خودمان دین و اجرای آن را تکلیف فراتر از توان خود تصور می‌کردیم، اظهار کرد: اگر خداوند متعال بدون واسطه دین را به ما معرفی می‌کرد، می‌گفتیم خداوند توان ما را در نظر نگرفته است، اما اکنون شاهد هستیم اهل بیت(ع) کسانی هستند که در حد عصمت به اعمال و دستورات دین عمل می کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه افزود: این درک ممکن بودن دستورات دین یکی از فواید وجود واسطه‌ها برای شناخت خداوند است، فایده دیگر این است که الگویی جزئی برای قوانین کلی برای ما وجود دارد، قوانین کلی در ذهن ما است اما الگوی جزئی در مقابل ما است و ما می‌توانیم از آن به خوبی بهره ببریم.

آیت الله مهدوی وجود الگوی جزئی را عامل رشد توصیف کرد و گفت: قرآن کریم می‌فرماید هم کلی را باید ببینید هم جزئی را و باید هر دو را ملاحظه کنید، اینکه می‌بینیم دولت‌ها در عمل کردن به قانون دچار مشکل هستند به دلیل این است که کلی را می‌بینند و از جزئی غافل هستند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید برای شما رسولی از جنس شما فرستاده‌ایم، اینکه رسولی از جنس ما برای ما آمده است به دلیل اهمیت درک متقابل میان ما و رسولان است، وقتی ما شاهد باشیم اهل بیت(ع) مسیر را رفته‌اند و به ما می‌گویند بیایید برای این است که بدانیم دستورات دین قابل اجرا است و البته ایشان الگویی در مقابل ما در این مسیر هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه در ابعاد مختلف زندگی ائمه اطهار(ع) برای ما الگو هستند و باید مرتب خود را با ایشان مورد بررسی قرار دهیم، تصریح کرد: باید مراقب باشیم از مسیر اهل بیت(ع) و الگویی که ایشان در اختیار ما قرار داده‌اند منحرف نشویم.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم به ما دستور داده است همواره با اهل بیت(ع) باشیم، اظهار کرد: این یعنی در زندگی خود از آموزه ها و سیره مبارک اهل بیت(ع) استفاده کنیم و زندگی ما رنگ و عطر ایشان را داشته باشد، گاهی اختلافات و مشکلات زندگی ما به خاطر این است که دستورات دین را نمی‌دانیم یا عمل نمی‌کنیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات