۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۶۷۱۱۰۵
امام جمعه موقت کاشان:

انبیاء الهی و اهل بیت گزارشگران صادق هستند

انبیاء الهی و اهل بیت گزارشگران صادق هستند
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انبیاء الهی و اهل بیت (ع) گزارشگران صادق هستند، گفت: انسان هنگام مرگ و مرحله گذار از دنیا نیاز به گزارشگران صادق دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: انسان در این عالم هم خودش و هم عالم فانی است و انسان در مسیر زندگی خود از این عالم گذر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گذر انسان از این عالم همراه با مشکلاتی است، افزود: خداوند براساس لطف و رحمت خودش انبیاء الهی و اهل بیت (ع) را بعنوان گزارشگران صادق برایش قرار داده است و آن‌ها همه چیز را می‌بینند و بر همه عوالم سیطره دارند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه انبیاء الهی و اهل بیت (ع) گزارشگران صادق هستند، گفت: هرکسی ممکن است در گزارش خود دچار اشتباه شود و یا آن را کم یا زیاد کند و یا جمله‌ای را در گزارش خودش فراموش کند، اما اهل بیت عصمت و طهارت گزارشگران صادقی هستند که خداوند ما را با آن‌ها همراه کرده است.

وی افزود: هرچند که نخستین مرحله عبور از این عالم مرگ است، اما مرگ انسان به منزله نابودی انسان نیست بلکه مرگ یک مرحله گذار و عبور از مرز دنیا است و انسان در این گذار با صحنه‌های عجیب و عالم و قوانین عجیبی روبرو می‌شود که برای ادامه راه نیاز به گزارش گزارشگر صادق دارد تا براساس راهنمایی‌های گزارشگر صادق عمل کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، انسان در آخرین روز دنیا و نخستین روز آخرت و در لحظه حساسی که پرده کنار می‌رود مال و فرزند وعمل او مقابل چشمان اش مجسم می‌شود که چگونه برای جمع آوری مال دنیا حرص داشته در حالیکه برای او هیچ کارآیی ندارد و تنها نصیب و بهره او از مال دنیا یک کفن است.

وی افزود: فرزندان انسان نیز با وجود اینکه آن‌ها را دوست داشته است و آن‌ها نیز او را دوست داشته اند هیچ حمایتی از او نمی‌توانند داشته باشند و تنها کاری که از آن‌ها ساخته است او را دفن کنند و به دنبال کارخودشان بروند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: تنها دوست انسان که با او در قبر و قیامت همراه است عمل انسان است که سرنوشت بهشت و جهنم را برایش رقم می‌زند و مال و فرزند و عمل انسان تنها گوشه‌ای از آن خبری است که گزارشگران صادق می‌دهند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی انسان ها در قیامت سریع وارد بهشت می‌شوند، اما برخی دیگر با وجود این وارد بهشت می‌شوند، اما سال‌ها در میزان حساب کتاب معطل می‌مانند./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات