۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۷۱۱۳۱
حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خبر داد؛

توزیع ۱.۳ میلیون بسته معیشتی در کشور به همت اوقاف

توزیع ۱.۳ میلیون بسته معیشتی در کشور به همت اوقاف
سمنان - رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از توزیع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور بین نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خاموشی در پایان سفر یک‌روزه خود به استان سمنان با اشاره به هدف خود از این سفر اظهار کرد: هدف این سفر، بازدید از دو مجموعه زنجیره تولید بود که یکی در دامغان قرار دارد و مجموعه زراعت، دام‌پروری و باغداری تولید پسته است؛ برای بهینه‌سازی آبیاری و توسعه زراعت در آن بحث شد و پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی افزود: در این سفر، از مجموعه دیگری که توانمندی زیادی دارد و احتمال مشارکت مجموعه اوقاف با آن زیاد است، هم بازدید کردیم و امیدواریم بتوانیم با توسعه این زنجیره‌ها کمک شایانی به مجموعه استان کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات وقف و آنچه مجموعه در کشور وظیفه خود می‌داند، لبیک به پیام مقام معظم رهبری است؛ رهبری امسال فرمودند باید جهش تولید صورت گیرد و در سنوات گذشته فرمودند باید با افزایش تولید ملی از تحریم‌ها گذر کنیم.

وی با اشاره به ورود سازمان اوقاف و امور خیریه به مشارکت در فعالیت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: به نظر می‌رسد گره خوردن تولید ما با دانش و کیفی‌سازی محصولات و رفع نیازهای داخلی توسط دانش دانشمندان، جوانان و دانشجویان و توجه به اقتصاد مولد با دانش می‌تواند راه برون‌رفت خیلی خوبی از مشکلات کنونی باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی عنوان کرد: معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه چالش‌های موجود را شناسایی و پیشنهادهای شرکت‌های دانش‌بنیان را برای رفع چالش‌ها جمع‌آوری و بررسی می‌کند.

وی افزود: درباره محصولاتی که منحصراً از خارج وارد می‌شود، به این فکر افتادیم که آیا می‌توانیم در داخل آنها را تولید کنیم و به مجموعه‌ای، تولید تجهیزات پزشکی عمل قلب باز را پیشنهاد داده داده و به شرکت دیگری، تولید تجهیزات پزشکی و ایمپلنت‌ها را پیشنهاد داده‌ایم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: اگر آن مجموعه، توانایی تولید و تکثیر آن محصول را داشته باشد، سعی می‌کنیم کمک کنیم و معاونت بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه با هماهنگی معاونت فناوری رئیس‌جمهور و دیگر نهادهای دخیل، در این قسمت همکاری خوبی دارند.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی با ما وارد قرارداد شده‌اند، گفت: موقوفات عمدتاً در این پروژه‌ها مشارکت و سرمایه‌گذاری مشارکت می‌کنند و این مسیر را با همکاری همه مردم و تبعیت از رهبر انقلاب خوب طی می‌کنیم و از این تحریم‌ها هم برون‌رفت پیدا خواهیم کرد و مقابله با دشمن را در عرصه جنگ اقتصادی پیش خواهیم برد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی بیان کرد: یکی از محوری‌ترین کارهای سازمان اوقاف و امور خیریه، رسیدگی به وضع معیشتی مردم در ایام کرونایی بوده و از ابتدای شیوع این ویروس در اجتماع تا امروز بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در کشور تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان نیز از زمان شیوع کرونا تاکنون بالغ بر پنج میلیارد تومان در زمینه کمک به آسیب‌دیدگان و مقابله با کرونا هزینه شده است، افزود: در طرح شهید سلیمانی، در مجموع ۶ هزار بسته معیشتی که ارزش هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان بوده تهیه و بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا توزیع شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: بقاع متبرکه، نذور مردم، موقوفاتی که نیات آن‌ها منطبق با اطعام است و تبرعات عام با مشارکت مردم رزمایش مواسات را اجرا کردند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین خاموشی گفت: این اقدام تا سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن هم تا زمانی که این ویروس از جامعه پاک شود، این طرح‌ها ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات