۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۷۱۱۵۵
امام جمعه تبریز تأکید کرد؛

دولت جوان و حزب‌اللهى؛ نسخه شفابخش دردهاى حاد و مزمن کشور

دولت جوان و حزب‌اللهى؛ نسخه شفابخش دردهاى حاد و مزمن کشور
آذربایجان شرقی - حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دولتى جوان و حزب‌اللهى نسخه شفابخش دردهاى حاد و مزمن کشور عزیزمان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم با بیان اینکه آرمان نظام جمهورى اسلامى در یک جمله"ایجاد تمدن اسلامى" خلاصه می شود، اظهار داشت: ملاحظه ظالم نبودن و مظلوم نشدن در تعاملات گوناگون یک وظیفه و راهبرد کلّى است که مجموعه مسؤولان کشور وظیفه دارند براى همه تصمیم‌گیرى‌ها و همه اقدام‌های خود در نظر داشته باشد.

امام جمعه تبریز افزود: مؤلفه اول ایجاد تمدن اسلامى، آرمان‌ها و اهداف نظام جمهورى اسلامى است که این اهداف و آرمان‌ها مطلقاً نباید از نظر دور بشود.

وی، مؤلفه دوم این راهبرد را راه‌هاى رسیدن به این اهداف دانست و ادامه داد: تکیه بر اسلامیت، راهبرد تکیه به آراء مردم و آنچه که مردم‌سالارى را تشکیل مى‌دهد که با کار و تلاش عمومى، ابتکار عمومى، وحدت ملّى، محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم مؤلفه سوم را دیدن واقعیات عنوان کرد و گفت: آنچه ما لازم داریم، آرمانگرایى با نگاه به واقعیت‌هاست، واقعیت‌ها را هم باید درست فهمید، آنچه که از واقعیت‌ها موجب اقتدار است آنها را باید شناخت؛ آنچه از واقعیت‌ها که کمبود و نقص است آنها را هم باید شناخت و آنچه که مانع حرکت است، آنها را هم باید شناخت.

وی با تاکید بر اینکه نباید به نقص‌ها متمرکز شد، ادامه داد: وجود فکرهاى برجسته، وجود عناصر فعّال و مبتکر، رواج معرفت دینى و معنویت در بین بخش وسیعى از نسل جوان، بقاء شعارهاى دینى و اسلامى، نفوذ روزافزون نظام جمهورى اسلامى در منطقه و در عالم واقعیت‌هایى است که وجود دارد؛ این واقعیت‌ها را هم باید دید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: البتّه واقعیت‌هاى تلخى هم، مثل همه زندگى انسان که مخلوطى از شیرینى و تلخى است وجود دارد؛ با تکیه به آن واقعیت‌هاى شیرین و تقویت آنها، باید تلاش کرد واقعیت‌های تلخ و نامطلوب زدوده شوند یا کم شوند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: این سه عنصر را باید در نظر داشت؛ یعنى آرمان‌ها را از نظر دور نداشت، راهبردها و واقعیت‌ها را نباید از نظر دور داشت، اگر چنانچه واقعیت.ها را نبینیم، راه را درست نخواهیم رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به چشم‌انداز و الگوى روشن دولت آینده متذکر شد: بازخوانى سیره شخصیتى و مدیریتى دو مدیرِ شهیدِ دولت دوم شهیدان رجایى و باهنر مى‌تواند چشم‌انداز و الگوى روشنى از دولت آینده باشد. دولتى که در بیان رهبر حکیم انقلاب، اگر دولتى جوان و حزب‌اللهى باشد، نسخه شفابخش دردهاى حاد و مزمن کشور عزیزمان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید رجایى هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نمى‌دانست و در همه حال سعى مى‌کرد با همان روحیه مردمى در کنار مردم قرار بگیرد که دولت آینده باید با مطالعه شخصیتى و مدیریتى ایشان از آن الگوپذیری داشته باشد و درس بگیرد.

ارسال نظرات