۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۶۷۱۱۷۲
جانشین بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

تدوین و چاپ بیش از ۱۰ عنوان کتاب روحانیان شهید، ایثارگر و آزاده دفاع مقدس

تدوین و چاپ بیش از ۱۰ عنوان کتاب روحانیان شهید، ایثارگر و آزاده دفاع مقدس
مازندران - ولی پور از تدوین و چاپ بیش از ده عنوان کتاب طلاب و روحانیان شهید، ایثارگر و آزاده هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

سید حسین ولی پور، جانشین اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از مشارکت این بنیاد در تدوین و چاپ کتب طلاب و روحانیان شهید، ایثارگر و آزاده هشت سال دفاع مقدس خبر داد.

وی با بیان این که تاکنون بیش از ده عنوان کتاب در حوزه علما، روحانیان و طلاب شهید از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران تدوین و به چاپ رسیده است، افزود: بنیاد حفظ آثار در کنار سایر نهادها همه توان خود را برای ثبت و ضبط مجاهدت ها و از خودگذشتگی های فعالان عرصه دفاع مقدس به ویژه طلاب و روحانیان به کار خواهد گرفت.

ولی پور همچنین به تدوین و چاپ کتب برخی عالمان برجسته استان که نقش مؤثری در هشت سال دفاع مقدس داشتند اشاره کرد و گفت: در همین راستا کتاب آیت الله شیخ حسین محمدی لائینی با عنوان «سلوک محمدی» که از سوی فرزند ایشان حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی نوشته شد از سوی انتشارات سرو سرخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.

وی همچنین به چاپ کتاب خاطرات شفاهی آیت الله سید صابر جباری، نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه بهشهر اشاره کرد و افزود: این کتاب نیز با عنوان «سید مازندرانی» با همکاری ستاد کنگره شهدا و بنیاد حفظ آثار استان به چاپ رسیده است.

جانشین اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه سخنان خود همچنین تدوین و چاپ کتاب «از فیضیه تا الرشید»، تاریخ شفاهی روحانی آزاده حجت الاسلام محمد حسن یزدانی اشاره کرد و گفت: این کتاب تاریخ شفاهی حجت الاسلام یزدانی است که سال های زیادی را در اسارت رژیم بعث عراق به سر بردند و یکی از فرزندان وی نیز در هشت سال دفاع مقدس به فیض شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: این کتاب خاطرات مجاهد انقلابی و آزادۀ دفاع مقدس، حجت‌الاسلام محمدحسن جمشیدی، معروف به شیخ آزادگان شمال کشور است که در هشت فصل به‌نگارش درآمده است. 

ولی پور همچنین به تدوین کتاب «منبر تا معبر» تاریخ شفاهی زندگی حجت الاسلام اسدالله جعفری، دادستان سابق مرکز استان و مدیر کل فعلی دادگستری استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: این کتاب نیز ثمره ساعت ها مصاحبه با این روحانی است که دارای سابقه بسیار طولانی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی به کتاب «موصل در بند» روحانی آزاده حجت الاسلام سید احمد رسولی اشاره کرد و گفت: این کتاب مجموعه ای از یادداشت ها، دست نوشته ها و خاطرات این روحانی آزاده هشت سال دفاع مقدس است که بیشتر فرهنگ نامه دوران اسارت را بازنمایی می کند.

چاپ تاریخ شفاهی آیت الله معلمی در دهه فجر امسال 

جانشین اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه سخنان خود از چاپ کتاب «در بند اروند» تاریخ شفاهی آیت الله علمی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و پدر شهیدان معلمی خبر داد و بیان داشت: این کتاب در دست چاپ قرار دارد و در دهه فجر به چاپ خواهد رسید.

تاریخ شفاهی آیت الله طبرسی تدوین و سال آینده چاپ خواهد شد

ولی پور همچنین به تدوین و اصلاح کتاب تاریخ شفاهی آیت الله نورالله طبرسی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری اشاره کرد و افزود: این کتاب نیز نیمه نخست سال آینده به چاپ خواهد رسید.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از تدوین و چاپ شناخت نامه شهیدان شیخ موسی نظری و ولی الله سلیمانی فرد از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: شهید سلیمانی فرد، نخستین شهید روحانی استان است که شناخت نامه این دو شهید روحانی نیز تدوین و به چاپ رسیده است.

جانشین اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در ادامه گفت: علاوه بر این که فرهنگ نامه طلبه شهید حسن فتاحی با نام « شوق شیرین» نیز از سوی بنیاد تدوین و در آستانه چاپ قرار دارد.

مسؤول انتشارات سرو سرخ همچنین به چاپ مجدد شناخت نامه شهید هاشمی نژاد از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران اشاره کرد و افزود: این کتاب که در گذشته از سوی مرکز شناخت نامه استان در قالب مشاهیر به چاپ رسید از سوی این بنیاد چاپ مجدد شد.

ولی پور در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع با ظرفیت و بضاعتی که دارد تاکنون قدم های ارزشمندی در تدوین و چاپ کتاب های سرداران و شخصیت های اثرگذار در دفاع مقدس برداشته است، بیان داشت: در همین راستا در لایه های سرداران شهید دفاع مقدس ورود پیدا کردیم و علاوه بر آن نیز سوژه های خاص نیز مورد توجه جدی قرار گرفت./950/ت310/ب1

ارسال نظرات