۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۷۱۱۸۱
حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری:

قسمت عمده مشکلات معیشتی مردم ناشی از سوء تدبیر مسؤولان است

قسمت عمده مشکلات معیشتی مردم ناشی از سوء تدبیر مسؤولان است
نماینده مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد که قسمتی از مشکلات امروز مربوط به تحریم است، اما قسمت عمده اش مربوط به سوء تدبیر برخی مسؤولان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه برخی در کشور به دنبال تحریف بیانات رهبر معظم انقلاب و بزرگان کشور هستند، گفت: برخی به دنبال این هستند که به نوعی فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان را در مسیر اهداف خودشان تفسیر کرده و در برخی مواقع تحریف کنند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به صورت صریح و شفاف بر مسأله خنثی سازی تحریم ها تأکید دارند، اظهار داشت: رهبری تأکید می کنند که ما باید در عین تلاش بر رفع تحریم ها، برای خنثی سازی و دفع آنها نیز تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبری معظم انقلاب ما در راه رفع تحریم ها نتوانسته ایم توفیقی به دست بیاوریم و نباید نسبت به مذاکرات امیدوار باشیم، زیرا با مذاکرات نه تنها تحریم ها رفع نشد، بلکه بر شدت آن نیز افزایش یافت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما باید تلاش کنیم که به نقطه ای از توانمدی و اقتدار برسیم که تحریم ها نتواند نسبت به اقتصاد و معیشت مردم مؤثر باشد، عنوان کرد: باید به اندازه ای قوی شویم که تحریم ها مؤثر نباشد و خنثی شود و بدانیم که این موضوع از طریق تکیه بر توان داخلی، جهش تولید، حمایت از تولید داخلی و اقتدار حاصل می شود.

وی بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی جامعه را ناشی از سوء تدبیر برخی مسؤولان دانست و افزود: البته باید دانست که قسمتی از مشکلات امروزی مربوط به تحریم است، اما قسمت عمده اش مربوط به سوء تدبیر برخی مسؤولان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری با اشاره به مطالبات اقتصادی، معیشتی و فرهنگی مردم از مسؤولان تأکید کرد: امروز مشکلات اقتصادی، بیکاری و گرانی های سرسام آور مردم را به ستوه آورده و مردم ناراضی و گلایه مند هستند.

وی ادامه داد: همچنین مردم از مسؤولان می خواهند که در عین اینکه مشکلات اقتصادی را حل می کنند، نسبت به مباحث فرهنگی نیز توجه داشته باشند و عرصه های فرهنگی به ویژه فضای مجازی و آسیب هایی که در پی دارد را مدیریت کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امروز جوانان و نوجوانان برای تحصیل خود ناچارند در فضای مجازی حضور داشته باشند و این دغدغه وجود دارد که مسؤولان باید این فضا را ساماندهی و کنترل کنند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات