۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۱۲۲۴
مکتب سلیمانی؛

خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سیل اخیر خوزستان

خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سیل اخیر خوزستان
رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان گفت: خاطرات این شهید بزرگوار در یاد و خاطر مردم منطقه دشت آزادگان و هویزه به جا مانده و هیچ وقت محو نخواهد شد.
سرهنگ احمد حمدی صخری، رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز؛ در آستانه اولین سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گفت: از خصوصیات منحصر به فرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌توان به ساده زیستی، شجاعت و مردمی بودن اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در ادامه با ذکر خاطراتی از حضور این سردار بزرگ اسلام در سیل اخیر خوزستان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در سیل اخیر خوزستان حضور فیزیکی مقتدرانه را در میان مردم داشت و این از جمله خاطرات این شهید بزرگوار است که در یاد و خاطر مردم منطقه دشت آزادگان و هویزه به جا مانده و هیچ وقت محو نخواهد شد.

سرهنگ صخری با اشاره به رشادت‌های این شهید بزرگوار در زمان تهدید سیل و هشدار مسؤولان به ترک خانه‌ها گفت: شهید سلیمانی با توکل بخدا و عزم بسیجی که داشت گفت مردم خارج نشوند؛ ما هستیم و مردم باید در کنار یکدیگر از خود دفاع کنند، بنابراین مردم باعزم الهی و کمترین امکانات ایستادند و مساکن خود را از پخش سیلاب نجات دادند.

وی در ادامه افزود: شهید سلیمانی در آن لحظات سخت در حالی که مردم از همه چیز خود مأیوس بودند، طی تماس تلفنی با فرماندهان حشد الشعبی عراق آنها را برای نصب موکب و خدمات دهی به سیل زدگان دعوت کرد و با این ایده مبارک، مردم دو ملت رادر کنار هم قرار داد.

رئیس سازمان بسیج عشایر سپاه حضرت ولی عصر (عج) ادامه داد: از خاطرات دیگر این مهاجر الی جنات النعیم این بود؛ زمانی که یگان حفاظت از ورود ایشان میان جمعیت ممانعت می‌کردند، ایشان با ایمان به عزت ونجابت مردم و مقاومت و رشادتی که در دوران دفاع مقدس داشتند به نیرو‌های حفاظت گفت من در میان مردم و در داخل آب می‌روم و به حفاظت نیاز ندارم، چون مردم این سامان، خود نگهبان و پاسدار حریم کشور هستند.

سرهنگ صخری در پایان گفت: شهید سلیمانی از جمله رزمندگان و فرماندهان دلاوری است که در ایام دفاع مقدس در این دیار حضور داشت، قبایل و عشایر خوزستان هیچگاه برکات ورشادت‌های این سردار سرافراز را فراموش نخواهند کرد؛ سلیمانی رفت که بماند؛ یادش گرامی وراهش پر رهرو باد. /۹۴۵۴/
ارسال نظرات