۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۶۷۱۲۲۸

سلبریتی هایی که تطهیر اموات می کنند

سلبریتی هایی که تطهیر اموات می کنند
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از ثبت نام2300 نفر در کانون تطهیرکنندگان داوطلب خبر داد و گفت: برخی بازیگران سینما و تلویزیون، ورزشکاران و شخصیت‌های مختلف فرهنگی در این کانون عضو هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در گفت‌وگویی درباره فعالیت کانون تطهیرکنندگان داوطلب اظهارداشت: کار داوطلبانه، از نقطه نظر جامعه، فعالیتی بسیار مطلوب در زمان فراغت است و افرادی که در اینگونه فعالیت های مشارکت می‌کنند، سهم قابل ملاحظه‌ای در رفاه اجتماعی دارند و وجود و حضور این افراد، باعث ارتقاء کلی جامعه و ارتقاء سطوح مختلف اجتماع می‌شود.

 وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت داوطلبانه برای مشارکت شهروندان و نیز اهمیت فعالیت‌های داوطلبانه در سازمان‌های خدمات رسان و دستگاه‌هایی که محل مراجعه مستقیم مردم هستند، کانون تطهیر کنندگان داوطلب در سازمان بهشت زهرا(س) شکل گرفت.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) ادامه داد: فعالیت داوطلبانه در کانون تطهیرکنندگان داوطلب با میل و اراده شهروندان به صورت خود جوش صورت می‌گیرد و تمایل شخصی با هدف آمادگی افراد جهت مواقع اضطراری و بحرانی اصل بنیادی هر فعالیت داوطلبانه است.

خال با اشاره به ویژگی‌هایی کار و فعالیت داوطلبانه در کانون تطهیرکنندگان داوطلب گفت: کانون تطهیرکنندگان داوطلب با هدف ترویج خداباوری و با شعار «فعالیت داوطلبانه از روی میل و اراده و به صورت خودجوش انجام می شود» تشکیل شده است و آمادگی شهروندان در مواقع بحرانی از اصلی ترین اهداف آن است.

 خال با تشریح اهداف کانون تطهیرکنندگان داوطلب در خصوص چگونگی تأسیس این کانون و اهداف آن تصریح کرد:با هدف بهره مندی از فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه شهروندان تهرانی به ویژه در مواقع اضطراری و بحرانی این کانون تاسیس شده و در سالهای اخیر فعالیت آن گسترش یافته است.

 مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در خصوص تعداد اعضای این کانون و نحوه  عضو گیری آن گفت: سازمان‌هایی چون سازمان بهشت زهرا(س) که از فعالیت‌های داوطلبانه شهروندان بهره می‌برند و توانایی بسیج شهروندان را دارند با ثبت نام شهروندان از طریق سایت سازمان همچنین مراجعه حضوری داوطلب با گذارندن دوره آموزشی ویژه این کار خداپسندانه و دریافت کارت به عنوان عضو کانون تطهیرکنندگان داوطلب پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: کار داوطلبانه، از نقطه نظر جامعه، فعالیتی بسیار مطلوب و در راستای کمک به هم نوع محسوب می‌شود و افرادی که فعالیت‌های داوطلبانه و بشر دوستانه دارند، سهم قابل ملاحظه‌ای در رفاه اجتماعی ایفا می‌کنند. وجود و حضور این افراد، باعث رفاه کلی جامعه و ارتقاء سطوح مختلف اجتماع می‌شود. 

  خال تصریح کرد: سازمان بهشت زهرا(س) به عنوان نهادی اجتماعی در راستای بهره مندی از فعالیت‌های داوطلبانه و بشردوستانه شهروندان تهرانی و در راستای مشارکت شهروندان در همه امور مدیریت شهری به ویژه در مواقع اضطراری و بحرانی اقدام به راه اندازی کانون تطهیرکنندگان داوطلب کرده و علاقه‌مندان در این زمینه را ثبت نام و ساماندهی می کند. 
  مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در پاسخ به این سوال که چرا کانون تطهیر کننده با استقبال شهروندان روبرو شد؟ گفت: کانون تطهیر کنندگان داوطلب با شعار « کمک من چه تغییری ایجاد می کند؟» شکل گرفت. همانگونه که پیشتر گفته شد فعالیت داوطلبانه، یک پدیده اجتماعی پردامنه است که اثرات مهمی بر جامعه می‌گذارد.

وی بیان داشت: سازمان‌هایی که از این نوع فعالیت بهره می‌برند از سازمان ها و دستگاه‌های دیگر به لحاظ کیفی جلوتر و برجسته ترند.این نکته برای ما مسلمانان ارزشمند تر است زیرا که در دین کامل اسلام نیز به آن سفارش و تاکید شده است.کافی است به این حدیث از پیامبر اکرم توجه کنید؛به اهمیت موضوع بیشتر واقف می شوید چرا که رسول خدا(ص) فرموند: «هیچ مؤمنی نیست که میّتی را غسل دهد، مگر این‌که حرارت آتش از او دور شود».

  وی افزود: شهروندان مسوولیت پذیر می‌توانند با عضویت در این کانون در شرایط بحرانی به همنوعان خود یاری رسانند و مسوولیت اجتماعی و شهروندی خود را ادا کنند.

خال افزود: در بحران کرونا اعضای کانون تطهیرکنندگان داوطلب که آموزش دیده بودند و مراحل مختلف را طی کرده بودند در برخی زمان‌ها که فشارکار بیشتر بود و ما نیازداشتیم، به کمک ما آمدند و از توانایی ها و آموزش های دیده شده توانستند شهروندان و همنوعان خود را یاری کنند.

وی بیان داشت؛ در حال حاضر در این کانون 2300 نفر ثبت نام کرده‌اند که در بیست دوره آموزشی برگزار شده تا کنون 1996 نفر آموزش‌های لازم و ابتدایی را گذرانده و کارت دریافت کرده اند. چهره های مختلف از اقشار مختلف جامعه دراین کانون عضو هستند. برخی علما، طلاب و روحانیون، دانشجویان،خبرنگاران، بازیگران سینما و تلویزیون، ورزشکاران و شخصیت‌های مختلف فرهنگی و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در این کانون عضو هستند و دوره‌های مربوطه را طی کرده‌اند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات