۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۶۷۱۲۴۰

اولین کتاب دست نوشته سردار شهید سلیمانی به ۷ زبان منتشر می‌شود

اولین کتاب دست نوشته سردار شهید سلیمانی به ۷ زبان منتشر می‌شود
سخنگوی ستاد مردمی بزرگداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اولین کتاب زندگی نامه دست نوشته سردار سلیمانی با عنوان " از چیزی نمی ترسیدم" منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، حسین امیر عبداللهیان روز یکشنبه در نشست خبری بزرگداشت اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان " مرد میدان " که از سوی بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی در تالار رودکی برگزار شد اظهار داشت: این مراسم امسال در ایام فاطمیه برگزار می شود و شهید سلیمانی همواره ارادت به حضرت زهرا (س ) داشت و ویژگی اصلی این مراسم بزرگداشت، مردمی بودن آن است.

وی افزود: زینب سلیمانی دختر شهید به نمایندگی از خانواده، برنامه های سالگرد را پیگیری می کند.

عبداللهیان گفت: چند روز قبل خانواده شهید و اعضای ستاد بزرگداشت شهید با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و امروز نواختن زنگ آغاز برنامه های گرامیداشت در ایران و جهان درباره سردار و یاران شهیدش زده می شود.

وی ادامه داد: این برنامه ها مستمر خواهد بود اما تا روز ۲۷ دی ماه که همزمان با خطبه تاریخی رهبری در رثای سردار سلیمانی و سپاه قدس تداوم دارد.

رییس ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی گفت: اقشار مختلف مردمی ابتکارات خود را به ما اعلام کردند و در سراسر کشور این مراسم برگزار می شود که این برنامه ها از قشر کارگری دانشگاهی و فرهنگی گرفته تا ورزشکاران و همه اقشار مردم انجام می شود.

وی تصریح کرد: بیشتر برنامه های این مراسم به جز برخی از آنها، به دلیل ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع بیماری کرونا مجازی برگزار می شود.

به گفته وی همایش در استان ها و در سطح منطقه و بین المللی با ابتکارات مردمی برگزار می شود.

وی ادامه داد: تولید دهها مسابقه فرهنگی، ورزشی سینمایی و تئاتر در سطح ملی در این ایام برگزار می شود.

عبداللهیان ادامه داد: ابتکارات مردمی زیادی در سالگرد شهید سلیمانی انجام شده، از جمله در طرح نیروی بسیج طرح سلامت مردمی سردار سلیمانی در چند سطح برگزار شده است، مبارزه با کرونا، کمک مومنانه و آزادی ۲ هزار نفر از زندانیان قتل غیر عمد که با پرداخت دیه از دیگر کارهای انجام شده است.

وی گفت: ابتکار سازمان رسانه ملی در افتتاح رادیو مقاومت قابل تقدیر است و اجرای برنامه های روز ۱۲ دی که همایش خاص و حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در تهران برگزار می شود و زنده پوشش خبری داده می شود.

به گفته وی در زادگاه شهید در کرمان و در استان کرمان برنامه های متنوعی به مدت ۱۰ روز برگزار می شود، همچنین بر روی سایت شهید سلیمانی امکان زیارت مجازی مزار شهید از امروز آغاز شده است.

عبداللهیان ادامه داد در سطح منطقه ای و بین المللی برنامه های زیادی داریم. همچنین فراخوان روایت مرد میدان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که علاقه مندان از طریق تلفن گویا و شبکه ها دوستداران شهید مستندات و تصاویر خود را می توانند ارسال کنند .

وی با بیان اینکه تولید صدها مستند از نقش اقدامات سردار سلیمانی تولید شده است افزود: ذکر خاطرات و تاریخ مستند زندگی سردار سلیمانی از سوی بنیاد شهید سلیمانی به منظور جلوگیری از تحریف اندیشه های شهید انجام می شود.

عبداللهیان گفت: اولین زندگی نامه خود نوشته سردار تحت عنوان " از چیزی نمی ترسیدم " منتشر می شود، این خاطرات از سال ۳۵ تا ۵۷ نوشته شده که به ۷ زبان زنده دنیا ترجمه شده است و نسخه فارسی این نوشته ها منتشر شده که یکی از اسناد ارزشمند سردار سلیمانی است .

به گفته وی همچنین کتاب منظومه ای تحت عنوان " سرباز نامه " نوشته آقای اعلا منتشر می شود.

نماینده ستاد مردمی تصریح کرد: برنامه های مردمی در بخش بین المللی و کشورهای منطقه از روز گذشته کلید خورده و ادامه دارد در عراق، لبنان، یمن، سوریه و کشورهای منطقه از شهید سلیمانی و همراهان شهید یاد می شود.

عبداللهیان گفت: جایزه ایثار شهید سلیمانی به افرادی در سطح کشورهای مقاومت تعلق می گیرد که آثار خود را درباره شهید ارایه کرده بودند و این جایزه از شورای عالی انقلاب فرهنگی تایید و اعلام شده است.

وی اظهار داشت: در عرصه مجازی تلاش می شود محدودیت هایی ایجاد کنند اما اقدامات گسترده در شبکه ها از طریق مردم دنبال می شود.

نماینده مردمی ستاد تصریح کرد: اقدامات قضایی درباره پیگیری جنایت ترور سردار در حال پیگیری است، اقدامات حقوقی برای مقابله با استکبار و جنایتکاران به ۶ کشور نیابت قضایی داده شده و دستگاه قضا دنبال می کند.

وی گفت: متهمان اصلی آمریکایی از ۴۵ به ۴۸ تن افزایش یافته است که انشاالله شاهد صدور حکم قضایی در این باره باشیم .

عبداللهیان تاکید کرد: انتقام سخت از سوی ایران دنبال می شود و در زمان خاص خودش انجام خواهد شد اگرچه چند سیلی به گوش دولت آمریکا تا به حال خورده است .

در این مراسم نمایه هایی از سخنان مقام معظم رهبری درباره فداکاری های سردار سلیمانی در مبارزه و از میان بردن نیروهای تکفیری داعش در منطقه و سخنرانی های سردار دلها نمایش داده شد.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور، به شهادت رسیدند.

در پیامد این اقدام تروریستی کاخ سفید، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه چندین فروند موشک بالستیک را به سمت پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در استان «الانبار» عراق شلیک کرد./826/

ارسال نظرات