۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۷۱۲۴۳
آیت الله سیفی مازندرانی:

اظهارنظرهای خلاف مواضع رهبری از سوی رییس جمهور به مصلحت کشور نیست

اظهارنظرهای خلاف مواضع رهبری از سوی رییس جمهور به مصلحت کشور نیست
آیت الله سیفی مازندرانی بر صیانت علما و مراجع تقلید از جایگاه ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: هر روز شاهد اظهارنظرهایی از سوی رییس جمهور برخلاف مواضع رهبری هستیم.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علی‌اکبر سیفی مازندرانی،  استاد درس خارج حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز، در تجمع مردم، اساتید، علما و طلاب حوزه علمیه قم، که به مناسبت سالروز بزرگداشت 9 دی و دهه بصیرت برگزار شد، بر حمایت علما و اساتید از جایگاه ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: شهادت حضرت زهرا(س) در صیانت و دفاع از مسیر حق، ولایت و امامت بوده است.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه سرداران مقاومت و مدافعان حرم در جهت حفظ ولایت جانفشانی کردند، افزود: تشییع باشکوه و میلیونی شهید سلیمانی به جهت این بود که وی ذوب در ولایت شده و برای حفظ امنیت کشور جانفشانی های بسیاری کرده بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره جایگاه و اهمیت ولایت در اسلام بیان کرد: امام صادق(ع) در روایتی بیان داشتند که مسأله ولایت بر تمام ارکان دین فضیلت دارد، زیرا زمانی که ولی خدا حکومت را به دست بگیرد، جلوی به وجود آمدن بدعت ها و فتنه ها در دین و جامعه را خواهد گرفت.

وی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به اظهارنظرهای نابخردانه شیخ امجد، گفت: شیخ پناهنده شده به فرانسه و افردی که اقامه دین را مختص به زمان ظهور امام زمان(عج) می دانند، این افراد جاهل، بی سواد و مریض القلب هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: فرانسه همواره از جنگ تحمیلی تا کنون در صدد براندازی نظام اسلامی ایران بود و ریس جمهور این کشور جسارت های فراوانی به نبی اکرم اسلام داشته است.

وی با بیان اینکه اقامه دین در بستر جامعه بدون تشکیل حکومت اسلامی غیر ممکن است، گفت: افرادی که در حکومت اسلامی، مسؤولیت و نفوذ بر مردم دارند؛ باید بیشتر حامی و مطیع ولایت فقیه و رهنمودها و دستورات رهبر معظم انقلاب باشند.

وی با بیان اینکه مـتأسفانه هر روز شاهد اظهارنظرهایی از سوی رییس جمهور و دولتمردان برخلاف مواضع رهبر معظم انقلاب هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب مذاکره و توافق با آمریکا را به عنوان سم برای نظام بیان کردند، اما دولتمردان دم از مذاکره مجدد می زنند.

آیت الله سیف مازندرانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب بارها از دولتمردان خواستند که جلوی اختلاس های کلان گرفته شود؛ اما بسیاری از اختلاس ها توسط اطرافیان رییس جمهور و دولتمردان صورت گرفته و همچنین دولت بدون اطلاع رهبری سند ننگین 2030 را در آمورش و پرورش اجرایی کرده است.

آیت الله سیفی مازندرانی دفاع از ولایت فقه را به معنای دفاع از رسالت رسول اکرم(ص) و ولایت ائمه اطهار(ع) توصیف کرد و افزود: باید صیانت، حفاظت و دفاع از ولایت فقیه از سوی حوزه های علمیه، علما و طلاب دنبال و ترویج شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: در قانون اساسی التزام عملی به ولایت فقیه شرط اصلی ریاست جمهوری بیان شده است؛ اما رییس جمهوری که این شرط را نداشته باشد، باید مورد مطالبه گری مردم قرار گیرد.

آیت الله سیفی مازندرانی بر حمایت و صیانت علما، اساتید و مراجع تقلید از جایگاه ولایت فقیه تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه قم مهد تربیت طلاب و اساتید انقلابی بوده و فقها و مراجع تقلید در مسیر حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب و صیانت و حفاظت از راه شهدا و جایگاه ولایت فقیه تلاش خواهند کرد./998/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
درود
0
0