۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۶۷۱۲۶۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خطاب به دولتمردان مطرح کرد؛

سرنوشت کشور را به مذاکره گره نزنید/ خودکفایی؛ بهترین راه حل مشکلات

سرنوشت کشور را به مذاکره گره نزنید/ خودکفایی؛ بهترین راه حل مشکلات
نماینده خبرگان با بیان اینکه نباید برخی مسؤولان سرنوشت کشور را به مذاکره گره بزنند، گفت: مسؤولان به نظرات کارشناسان اقتصادی در رفع مشکلات مردم توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز نماینده مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، رهبر معظم انقلاب را کارشناسی امین، دوراندیش و ژرف اندیش توصیف کرد و با اشاره به اینکه ایشان نسبت به همه مسائل آگاه هستند، گفت: امروز ما با هدایت رهبری در راستای تمدن نوین اسلامی گام برمی داریم و دشمن از هر طریقی می خواهد بر سر راه ما مانع تراشی کند.

وی با بیان اینکه امروز نباید برخی مسؤولان سرنوشت کشور را به مذاکره گره بزنند، اظهار داشت: نمی توان تنها به مذاکرات هسته ای فکر کرد و دشمنی دشمنان را در نظر نگرفت؛ ما نباید قائل به این باشیم که اگر در هسته ای با دشمن به توافق برسیم، همه مشکلات کشور حل می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز عنوان کرد: مذاکرات اثبات کرد که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا به تعهداتی که خودش متعهد شده هم پایبند نیست چه برسد به این که بخواهد برای منافع ملت ایران و مراعات حال امت اسلام از زیاده خواهی های خود کوتاه بیاید.

رییس دانشگاه قم بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان تنها راه حل و در عین حال به عنوان بهترین راه حل، این را به ما می آموزند که ملت ایران به ویژه مسؤولان باید برای غلبه بر دشمن روی پای خود ایستاده و در راستای جهش تولید، خودکفایی و کاهش وابستگی کشور حرکت کنند.

وی با بیان اینکه امروز مسؤولان باید تلاش کنند تا وابستگی کشور در عرصه های مختلف به ویژه در ارز کاهش پیدا کند، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها توصیه کرده اند که دلار از چرخه معاملات بین المللی خارج شود و ما باید به این توجه داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز خاطرنشان کرد: متأسفانه عده ای از مسؤولان چون اکثر عمر خود را در غرب زندگی کرده، روحیات غربی یا سبک زندگی غربی دارند و همواره نگاهشان به غرب بوده و با نگاه قاطبه ملت شریف ایران و رهبر معظم انقلاب متفاوت است و این را در عمل، سخنان و تعاملات خود نشان داده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که هزینه سازش را به مراتب بیشتر از هزینه مقاومت در برابر دشمن می دانند، تأکید کرد: امروز متأسفانه برخی مسؤولان با روی کار آمدن رییس جمهور جدید آمریکا مقداری مواضعشان تغییر کرده و دم از سازش می زنند و توجهی هم به نظرات کارشناسان اقتصادی ندارند، حال آنکه شایسته است به نظر قاطبه کارشناسان اقتصادی توجه کرده و ملت را از فشارهای معیشتی خارج کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره مطالبات خودشان را با استدلال بیان کرده و از اعلام دستورات خودشان بدون دلیل و استدلال قوی و مبرهن خودداری می کنند؛ این نشانگر تواضع و خردورزی ایشان است، زیرا موضوعات را همواره بر اساس خرد و عقلانیت به کارشناسان و مردم انتقال می دهند./841/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
حرف درستی بود
0
0