۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۷۱۲۸۱
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

سوءاستفاده از افراد ناآگاه جزء اهداف شوم دشمن است

سوءاستفاده از افراد ناآگاه جزء اهداف شوم دشمن است
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: یکی از حربه‌های دشمن در هر جامعه‌ای سوءاستفاده از افراد بی‌سواد است چون سواد علمی است که به انسان آموزش‌هایی می‌دهد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی امروز در دیدار مسؤولان نهضت سوادآموزی استان که در دفتر معظم‌له برگزار شد، اظهار داشت: در زمان رژیم شاه اکثر مردم بی‌سواد بودند و آگاهی نداشتند و به برکت انقلاب اسلامی 98 درصد مردم قم باسواد هستند.

وی با اشاره به اهمیت سواد و فراگیری علم افزود: انشاءالله روزی فرابرسد که هیچ بی‌سوادی در کشور نداشته باشیم، یکی از حربه‌های دشمن در هر جامعه‌ای سوءاستفاده از افراد بی‌سواد است چون سواد علمی است که به انسان آموزش‌هایی می‌دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: انسان جاهل همانند کور است و هیچ‌چیزی را مشاهده نمی‌کند، انسان بی‌سواد همانند شخص کور است و آگاه نیست ولی انسان باسواد خیر و شر را متوجه می‌شود و به‌دنبال سعادت می‌رود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امام راحل در سال 58 تأسیس نهضت سوادآموزی را دادند و باید این مسیر را تداوم داده و هیچ بی‌سوادی در کشورمان وجود نداشته باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی گفت: در بی‌سوادی گرفتاری و مشکلات زیادی وجود دارد و باسوادی نعمت بسیار بزرگی است، خداوند به پیامبر(ص) فرمودند ای پیامبر بخوان و قرائت کن،  ما دنبال مکتبی هستیم که در ابتدای زندگی بر خواندن و سواد تأکید دارد.

وی بابیان اینکه از افتخارات بشر این است که باسواد باشد و جهل خود را برطرف کند، خاطرنشان کرد: سواد نور و روشنایی و بینایی است، موضوع فراگیری سواد علم است و بسیار با ارزش است و شما باید در زمینه سوادآموزی بیشترین خدمت را به جامعه داشته باشید./998/د102/ب1

ارسال نظرات