۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۶۷۱۲۸۴
با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی؛

مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا از سوی جامعه مدرسین برگزار شد

مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا از سوی جامعه مدرسین برگزار شد
مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی  خبرگزاری رسا، مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) امشب با حضور علما و شخصیت های برجسته حوزوی از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آیات حسینی بوشهری، مقتدایی، خاتمی، اراکی، سعیدی، طبسی، غروی و فقیهی و حجج اسلام والمسلمین فرخ فال، بنیادی و آشتیانی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع عمومی جامعه مدرسین نیز در این مراسم حضور یافتند.

نمایندگانی از سوی بیوت مراجع تقلید و شماری از نهادهای حوزوی نیز در این مراسم حاضر شدند.

حاضران در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله محمد یزدی، ایشان را الگوی استقامت در راه حق دانستند و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند تا روح این فقیه بصیر را با اهل بیت(ع) محشور کند.

سکوت در برابر سخنان ولایت ستیزانه علامت رضایت به هتاکی است

آیت الله سید احمد خاتمی نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و شیوه های حمایت از ولایت بر اساس سیره حضرت صدیقه طاهره(س) را مورد توجه قرار داد و گفت: از شیوه های اساسی حمایت از ولایت، «تبیین» است؛ بر اساس روایات، زمانی که بدعت ها ظاهر می شوند علما باید علم خود را آشکار کرده و نسبت به موضوعات مختلف روشنگری داشته باشند، زیرا اگر اینگونه نباشد لعنت خداوند شامل حالشان می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به معارف بلند و عمیق خطبه فدکیه عنوان کرد: هنگامی که به تاریخ نگاه می کنیم درمی‌یابیم که بسیاری از افراد بخاطر یک لغزش کوچک دچار ریزش از جریان حق شده اند؛ حدود 20 نفر از اصحاب پیامبر(ص) که بعضی از آنها در همه 80 جنگ پیامبر(ص) حضور داشتند در نهایت بخاطر عدم حمایت از امیرمؤمنان(ع) دچار ریزش شدند.

وی در ادامه حماسه نهم دی را حماسه ای فاطمی و ولایتمدارانه دانست و با بیان اینکه امت ما اهل بصیرت هستند، تأکید کرد: مردم احساس کردند جریانی به میدان آمده تا به ولایت ضربه بزند، از این جهت بدون هیچگونه خط دهی قبلی به میدان آمدند و فریاد زدند «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و بساط فتنه را جمع کردند؛ مردم همچنین در فتنه سال 96 که توسط آن معدوم جاسوس مدیریت می شد و فتنه آبان 98 که هر دوی آنها فتنه ولایت ستیزی محسوب می شد با حمایت از ولایت بسیار خوش درخشیدند.

آیت الله خاتمی تحرکات اخیری که برخی افراد با انتشار کلیپ هایی علیه ولایت انجام می دهند را سیمای عریان و ترجمان فتنه توصیف و تصریح کرد: امروز آن جریانی که حامی فتنه بود، می گفت ولایت را قبول داریم، کجا هستند؟ اگر ولایت را قبول دارید چرا سکوت کرده اید؟ چرا از آن سخنان با عنوان «بی انصافانه» یاد می کنید و نمی گویید «هتاکانه»؟ چرا این سخنان ولایت ستیزانه را محکوم نمی کنید؟ پر واضح است که سکوت در این عرصه دال بر رضایت است.

گفتنی است، این مراسم به صورت نمادین برای گرامیداشت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و محسن فخری زاده در قالب مراسم سوگواره شهادت حضرت زهرا(س) از سوی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات