۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۶۷۱۲۹۰
کارشناس مسائل غرب آسیا:

اصل نظام خط قرمز ملت ایران است

اصل نظام خط قرمز ملت ایران است
سعیداوی حراست و حفاظت از جمهوری اسلامی را از آرمان‌های ملت ایران خواند و گفت: مردم در حماسه ۹ دی نشان دادند که اصل نظام خط قرمز آن‌ها است.
جبار سعیداوی، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فتنه ۸۸ و زمینه‌های داخلی آن بیان داشت: فتنه ۸۸ با هدایت سرویس‌های جاسوسی دنیا انجام شد؛ به شکلی که با کمترین مطالعه در اوضاع سیاسی کشور در می‌یابیم که دشمن از همه ظرفیت‌های خود به جهت براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده بود.

کارشناس مسائل غرب آسیا در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۹۷۹ به رهبری امام خمینی (ره) و از بین رفتن همه نقشه‌های دشمن عنوان داشت: دشمن در سال ۲۰۰۰ برای نابودی منطقه برنامه داشت؛ می‌خواست با قرار گیری نیل تا فرات در اختیار رژیم صهیونیستی و پیگیری همان شاکله استکباری پیش این بار به صورت نوین بر مقدرات منطقه مانند ثروت، نفت، ذخایر زیرزمینی و رو زمینی اشراف داشته و انسان‌های ساکن در این منطقه را به استعباد بکشند.

سعیداوی در ادامه افزود: روحیه صهیونیستی در هر منطقه سبب به خدمت گماشتن مردم آن دیار می شود؛ آن‌ها دوست دارند بر همه جهان مسلط شوند، اما انقلاب اسلامی با پشتیبانی ملت توانست به عنوان رقیب جدی سیاسی برای ابرقدرت‌ها تلقی شود و با گذر از گردنه‌های سخت ۴۲ سال را پشت سر بگذارد.

وی نامزد شکست خورده انتخاباتی را عامل ایجاد اغتشاشات و اتفاقات سال ۸۸ خواند و ادامه داد: نامزد شکست خورده انتخابات پیش از آنکه اطلاعی در رابطه با آراء داشته باشد؛ با اعلام پیروزی خود طرفدارانش را به خیابان‌ها می‌کشاند و اتفاقات ناگواری را ایجاد می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به مصاحبه فهمی هویدی؛ ژورنالیست مشهور مصری با روزنامه تهران گفت: ایشان بیان کرد پس از ایجاد فتنه ۸۸ به اتفاق مؤمنین در نماز‌های مستحب خود برای حفظ و حراست جمهوری اسلامی دعا می‌کردیم؛ زیرا همه جهان برای سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی به پا خاسته بودند.

سعیداوی به ادامه صحبت‌های هویدی اشاره کرد و اظهار داشت: پایگاه امید ما برای دفاع از ارزش‌های انسانی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران است؛ سقوط او سبب برباد رفتن همه امید‌ها می‌شود؛ اما پس از حماسه ۹ دی توسط مردم دریافتیم که اراده ملت فوق همه اراده‌ها است و ملت اسلامی ایران عارف به زمان خود است.

وی با بیان اینکه روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در نماز جمعه سبب ریزش اغتشاشگران شد؛ ابراز داشت: پس از سخنرانی و روشنگری مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نماز جمعه ملت صف خود را از بدخواهان انقلاب جدا کردند و در حماسه ۹ دی نشان دادند که اصل نظام خط قرمز آن‌ها است.

کارشناس مسائل غرب آسیا حراست و حفاظت از جمهوری اسلامی را از آرمان‌های ملت ایران خواند و بیان داشت: ملت ایران تاکنون با همه توان و امکانات خود توانسته از این انقلاب حفاظت کند.

سعیدوای انتخابات سال ۸۸ را نقطه افتراقی میان ملت و بدخواهان نظام بیان کرد و در ادامه گفت:  مردم بصیر جمهوری اسلامی دریافتند که دشمن اصل نظام را نشانه رفته و انتخابات بهانه ای بیش نیست؛ زمانی که ملت برای دفاع از ارزش‌های انقلاب حاضر به جانفشانی شد؛ آنگاه دشمن دریافت که این ملت همیشه بیدار است./۹۴۵۴/ت210/ب1
ارسال نظرات