۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۱۳۰۲
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

عایدات وقف باید در مسیر و خواسته واقفین هزینه شود

عایدات وقف باید در مسیر و خواسته واقفین هزینه شود
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: باید بتوانیم که عایدات وقف را در مسیر و خواسته واقفین هزینه کنیم و نسبت به احیای موقوفات تلاشمان را دوچندان کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه مشترک امام جمعه کنگاور، رئیس اداره اوقاف استان کرمانشاه و مدیر حوزه علمیه این شهرستان امروز برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام پیام ملکی با اشاره به جایگاه والای وقف در اسلام بیان کرد: وقف یک سنت حسنه است که آثار مثبت آن تا سالیان سال برای واقف باقی خواهد ماند و از این رو می توان وقف را جزو اعمال ماتاخر نامید.

مدیر حوزه علمیه کنگاور ادامه داد: شایسته است که مقوله وقف و کارکردهای اجتماعی و اقتصادی سودمند آن برای عامه جامعه تشریح و تبیین شود تا ان شاء الله بتوانیم در حوزه وقف تحول آفرینی کنیم.

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور ادای نیت واقعی واقفین را یکی دیگر از وظایف مهم ادارات متولی وقف عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم که نیات واقفین را عملی کنیم و از سوی دیگر اجازه ندهیم که املاک وقفی در دست افراد ناشایست باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم حفاظت و صیانت از عایدات وقف بیان داشت: باید بتوانیم که عایدات وقف را در مسیر و خواسته واقفین هزینه کنیم و نسبت به احیای موقوفات تلاشمان را دوچندان کنیم.

در پایان این جلسه موضوعاتی توسط حاضرین در نشست مورد بررسی قرار گرفت که مهمترین آنها به شرح زیر می باشد:

1)راهکار احیای موقوفات؛

2)راهکار ایجاد فرهنگ وقف و انجام وقف های جدید؛

3)بررسی مشکلات معیشتی طلاب و راهکارهای کاستن از جوانب آن./1400/پ310/ب1

ارسال نظرات