۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۷۱۳۶۷
آیت الله اعرافی مطرح کرد؛

جریان مقاومت؛ فصلی جدید و برگی نو در تاریخ امت اسلام

جریان مقاومت؛ فصلی جدید و برگی نو در تاریخ امت اسلام
مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد فصل نو و شبکه بین المللی اسلامی بود، گفت: انتقام ما قطعی و حتمی بوده و رها نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه در همایش جبهه جهانی شباب المقاومه که ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و با گرامیداشت ایام دهه بصیرت گفت: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس نماد اخلاق، بصیرت، آگاه به شرایط و جان فشانی برای اسلام بودند.

وی ادامه داد: جوانان در سراسر کشورهای اسلامی باید فضیلت های شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را بشناسند و از آنها الگوبرداری کنند؛ این دو شهید بزرگ به ما می گویند شایسته نیست امت اسلام با بیش از یک میلیارد و نیم جمعیت و بهره مندی از ذخایر بی پایان و منابع انسانی و نسل جوان غیور و شجاع و نقاط استراتژک، اسیر آمریکا و صهیونیست ها باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه بر اساس مکتب شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس نباید در برابر دولت های حقیر عربی و رژیم جعلی صهیونیستی تسلیم شویم، افزود: امروز با الهام از مکتب این شهیدان باید گفت زیبنده نیست یک رژیم غاصب و ضعیف که تنها هفتاد سال از تأسیس شدنش می گذرد یا دولت های حقیری همچون سعودی با مقدرات امت اسلام بازی کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: جریان مقاومت که یکی از بزرگترین نمادهای آن حاج قاسم سلیمانی بود و با تدبیر رهبری شکل گرفت، فصلی جدید و برگی نو در تاریخ امت اسلام رقم زد و این جریان به یاری خداوند ادامه پیدا خواهد کرد و با خون شهیدان عمیق تر خواهد شد.

وی ابراز کرد: در این فصل جدید، همگرایی فرامرزی و فرامذهبی در میان امت اسلام رقم خورده است و این مسبوق به سابقه نبوده است؛ این که همه جوانان همدیگر را بشناسند و در کنار همدیگر قرار بگیرند تا کنون سابقه نداشته است؛ امروز جریان مقاومت با آرای بلند تمدنی و مبتنی بر آرمان های اصیل اسلام شکل گرفته است.

آیت الله اعرافی عنوان کرد: حوزه علمیه خود را در خدمت جریان مقاومت می داند و از همگرایی فرامرزی و فرامذهبی مبتنی بر گفتمان اسلام ناب که توسط حاج قاسم ها و فرماندهی رهبری رقم خورد و شبکه ای بین المللی را در برابر گستاخی ها سامان داد، می داند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد: امروز اراده ملت ها تجسم پیدا کرده و اسرائیل را در محاصره کامل قرار داده و جریان مقاومت را در سرزمین های اشغالی شکل داده است و جوانانی بزرگ و سردارانی رشید را تربیت کرده است؛ امروز این جبهه با محوریت قدس مورد تأکید قرار گرفته و گفتمان انقلاب نیز انتشار روزافزون پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز با شکل گیری جبهه بین المللی اسلامی توطئه ها افزایش پیدا کرده است و این بدان جهت است که دستاوردهای ما بسیار زیاد بوده است.

آیت الله اعرافی یکی از توطئه های دشمن را ساختن و پرداختن جریان های بدلی از اسلام همچون داعش توصیف کرد و گفت: همه شواهد گواه بر این است که داعش را آمریکایی ها ساخته اند تا چهره ناب اسلام و حرکت توفنده انقلاب و جبهه مقاومت را تخریب کنند؛ بدون شک اگر این موانع را جلو نیاورده بودند محو اسرائیل سرعت بیشتری می یافت.

وی همچنین توطئه محاصره روزافزون محور مقاومت را از دیگر توطئه های جهان استکبار برشمرد و ابراز کرد: خیال خام آنها این بود که یک شعب ابی طالب را برای ما به وجود آورند اما این یک خیال خام است و این ما هستیم که آنها را رو به انزوا خواهیم راند.

آیت الله اعرافی توطئه عادی سازی روابط را نیز از دیگر توطئه های دنیای استکبار دانست و اظهار کرد: این یک پدیده نحس و نا مبارک است و ما ترسی از آن نداریم، چرا که اگر امت اسلام آزاد باشد این واگرایی و انفعال را به حاشیه می راند و آن روز دور نیست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نماد فصل نو و شبکه بین المللی اسلامی بود و داعشیسم را شکست داد، عنوان کرد: دشمنان بدانند جوانان امت اسلام به هم پیوسته هستند و این زنجیره استوارتر خواهد شد و راه را بر آنها خواهند بست و انتقام ما قطعی و حتمی بوده و رها نخواهد شد.

آیت الله اعرافی مطرح کرد: راه مقاومت قطع نخواهد شد و امت اسلام نیز باید به صورت روز افزون بیدارتر شوند و در برابر توطئه ها بایستند؛ روز انتقام فرا خواهد رسید و دشمنان اگر در برابر خواسته امت اسلام تسلیم نشوند روزگار سختی را تجربه خواهند کرد./841/پ202/ب1

ارسال نظرات