۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۷۱۳۷۳
حجت الاسلام والمسلمین صفی الدین:

انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی محدود به زمان و مکان خاص نمی شود

انتقام خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی محدود به زمان و مکان خاص نمی شود
عضو هیأت مدیره شباب المقاومة گفت: انتقام شهیدان سلیمانی و ابومهدی محدود به یک زمان و مکان واحد نمی شود، بلکه در همه ساحت ها این موضوع را دنبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم صفی الدین رییس مجلس تنفیذی لبنان و عضو هیأت مدیره جبهه جهانی شباب المقاومة در همایش جبهه جهانی شباب المقاومه که ظهر امروز در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، با بیان اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی خللی در آزادی قدس شریف ایجاد نخواهد کرد، گفت که برادران جبهه مقاومت راه جهاد را ادامه خواهند داد.

متن کامل سخنان وی بدین شرح است:

به نام خداوند بخشنده مهربان و با درود و صلوات بر پیامبر اکرم حضرت محمد و خاندان پاک و مطهر ایشان

عرض سلام دارم خدمت همه شما علمای بزرگوار، حضار محترم و خانواده های معزز شهدا. اجازه بدهید که در ابتدا مراتب تشکر و قدردانی خود را از ستاد برگزاری همایش جوانان مقاومت اعلام کنم و از ایشان به دلیل زحمات و تلاشهایشان تشکر کنم به ویژه با توجه اینکه ما هم اکنون در سالگرد آغاز به کار جبهه جوانان مقاومت هستیم.

در سالگرد شهادت فرماندهان شهیدمان حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس و همه شهدایی که همراه با آنان به شهادت رسیدندمراتب تسلیت خود را خدمت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( دام ظله الشریف) و خانواده های شهدا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملتهای عراق و ایران اعلام می کنیم. یک سال از این واقعه گذشته است و این واقعه با همه درد و اندوهی که دارد در تمام روزهای زندگی ما در مسیری که داریم، باقی خواهد ماند، در مسیر مقاومت، جهاد و ایثار. خداوند متعال در قرآن می فرماید: وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ ( بعضی از مردم از جان خود در راه رضای خدا می گذرند؛ و خدا با چنینبندگان مهربان است.

درست است که این آیه در شأن امیر المؤمنین علی ( علیه السلام)نازل شده و ناظر به لیلة المبیت است که ایشان در در بستر پیامبر اکرم (ص) خوابیدند. اما این آیه درباره این صحبت می کند که چطور یک انسان با رسیدن به بالاترین مراتب ایثار و فداکاری در راه خداوند متعال، به درجات والای عزت و شرافت می رسد. هر فداکاری و ایثاری که برای اسلام و دین صورت گیرد،معاملهی جان در راه خداوند است. فرماندهان شهید ما بویژه فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله علیه) و فرمانده شهید بزرگوار ابومهدی المهندس (رضوان الله علیه) از مصادیق روشن انسانهایی هستند که جانشان را در راه خداوند معامله کردند و همه زندگیشان را در راه خداوند وقف کردند.

همه زندگی آنها در مسیر خداوند متعال بود. از ابتدای زندگیشان در جبهه ها حضور داشتند. قبل از اینکه فرمانده شوند در جبهه حضور داشتند و اهل جهاد و کار و جدیت و شب بیداری و مسئولیت پذیری بودند. آنها بارها آرزوی شهادت کرده بودند. در زندگی سراسر ایثار و جانفشانیشان برای رسیدن به شهادت تلاش کردند. اما خداوند متعال مقدر کرد که شهادت آنها را به تأخیر بیاندازد زیرا امت اسلام در سخت ترین شرایطی که در این دو دهه اخیر با آن مواجه شد، نیاز مبرمی به آنها داشت.

از مهمترین ویژگی های این دو فرمانده بزرگوار می توان به فروتنی، اخلاص، مهربانی، عاطفه، صداقت، دلاوری، شجاعت و مسئولیت پذیری و مهمتر از همه ایثار و از خودگذشتگی آنها اشاره کرد. آنهاآماده بودند از جان و همه چیز خود بگذرند. شهدای ما و بویژه فرمانده هان ما از هر چه که داشتند گذشتند هیچ وقت بهانهیخانواده و فرزندان و امتیازات و آینده آنها و.. را نگرفتند. همه زندگیشان را در راه خداوند (عز و جل) وقف کرده بودند و با این روحیه در سخت ترین شرایط ممکن که نیاز به فداکاری و جانفشانی داشت حضور داشتند.

این دو فرمانده تصویر روشنی را برای ما ایجاد کردند و راه را برای همه روشن کردند تا هر کسی که نجات و اعتلای این امت را می خواهد برای فداکاری آماده باشد و در خط مقدم حضور داشته باشد. فرماندهی فعال و پویا همین است که جوانان را برای حرکت کردن به سمت جبهه ها برانگیخته و به جبهه ها جان تازه ای می دهد و پیروزی های متعدد را به دست می آورد. این ویژگی ها و امثال آن بود که وحشت را به جان آمریکایی ها، اسرائیلی ها و تکفیری هاانداخت و همه دشمنان خداوند (عز و جل) را دچار وحشت کرد. همه این ویژگی ها در فرماندهی میدانی قدرتمندانه آنها متجلی شده بود چه از حیث برنامه ریزی و مدیریت و چه از حیث قاطعیت، شجاعت و تصمیم گیری درست، حکمت ، تدبیر، مهربانی و محبت به رزمندگان و التزام دقیق به احکام شرعی. ما می دانیم که در جبهات جنگ، بزنگاه های شرعی ریزی وجود دارد که به التزام و جدیت در پیروی از دین نیاز دارد و این دو شهید این ویژگی را داشتند چون آنها به دنبال رضایت خداوند متعال بودند و این همان مفهوم آیه شریفه است که می فرماید : وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضات اللَّهِ وَاللَّهُ رَءُوفٌبِالْعِبَادِ ( بعضی از مردم از جان خود در راه رضای خدا می گذرند؛ و خدا با چنین بندگان مهربان است. مهربانی خداوند بواسطه شهادت شامل حال آنها شد چرا که شهادت به آنها زندگانی ابدی بخشید. همه این شهدا زندگی خود را با شهادت به پایان رساندند، آن هم چه شهادتی! این شهادت ویژگی ها و خصوصیتهایی دارد از قبیل بریده شدن سرهای آنها، تکه تکه شدن پیکرهای آنها، جدا شدندستهای آنها و شهادت در غربت و خیانت و پستی دشمن درانجام این جنایت.

مظلومیت هم از دیگر ویژگی های شهادت آنها است. این شهادت واقعا در شأن آرزوها و جانفشانی های حاج قاسم سلیمانی بود. او همواره برای رسیدن به شهادت تلاش می کرد، آرزوی شهادت می کرد. خداوند متعال هم شهادتی را روزی او کرد که این ویژگی ها و جزئیات و تأثیرات را داشت. شهدا بنا به آنچه که در قرآن کریم آمده است زنده هستند، خداوند متعال می فرماید: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مرده هستند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند. برخی از شهدا با شهادتشان زنده می شوند و جان دوباره ای به امت می دهند. ببینید که چگونه پیکرهای این شهدا در مراسم های باشکوهی و با حضور انبوه مردم در جمهوری اسلامی ایران تشییع شد. صحنه های باشکوه تشییع آنها را در عراق ببینید.

ببینید که چگونه تک تک مردم به گرمی و با مهر و محبت با آنها وداع می کردند، در لبنان، فلسطین، سوریه ، یمن و همه مناطقی که در آن زندگی وجود دارد و مقاومت زنده است. پس یکی از خصوصیتهای این شهادت این بود که امت را احیا کرد و جان و حرکت دوباره ای به امت بخشید. این یکی از مهمترین پاسخها به آمریکای ملعون بود که می خواست با کشتن این فرماندهان شهید به اهداف خود برسد. چرا که مردم با حضور در خیابانها برای تشییع پیکرهای آنان گفتند که همه آنها می خواهند راه حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را ادامه دهند. یکی از اهداف دشمن این بود که جامعه مقاومت و محیط مقاومت پرور را به وحشت بیاندازد، دشمن می خواست جامعه ای که این مقاومان و فرماندهان را تربیت کرده بود را بترساند.

اما ناگهان دید که این جوامع بزرگتر و متحد تر شدند و در کنار یکدیگر ایستادند و با روحیه و حرکت و فعالیت بالا همه آنها یکصدا شده و موضع یکسانی گرفتند. پیروان روش مقاومت و محور مقاومت اگر قبل از این شهادت در هر سطحی بودند من مطمئنم و با یقین می گویم که آنها پس از شهادت این دو فرمانده، نیرومندتر و گسترده تر شده اند و عشق به محور مقاومت در دل ملتهای مسلمان و عرب بیشتر شده است و این به خودی خود یک شکست و ناکامی برای آمریکا و اهدافش است.

آمریکا، اسرائیل و متحدانشان دوباره این اشتباه را مرتکب شدند. آنها فکر می کنند که به شهادت رساندن رهبران ما می تواند مقاومت ما را تضعیف کند یا مردم را از آرمانهای مقاومت دور کند، آنها فکر می کنند که این ترورها می تواند جلوی گسترش باشکوه مقاومت را بگیرد. اگر هدف از این ترور تضعیف محور مقاومت است، ما امروز به ضرس قاطع و با اطمینان می گوییم که محور مقاومت نیرومندتر و بزرگتر شده و آمادگی بیشتری جانفشانی و فداکاری و حرکت رو به جلو دارد. اگر هدف آنها از هدف قرار دادن این دو فرمانده این باشد که به همه نیروهای مقاومت از فلسطین تا یمن بگویند که دیگر جنگ و مقاومت فایده ای ندارد، ما به آنها می گوییم نه اینطور نیست. مقاومت پیشرفتهای شگرفی محقق کرده است و همچنان تا به امروز سلاحش را در دست دارد ، موشکهایش را دارد، امکاناتش را دارد و در همه جبهات مسئولیتش را انجام می دهد. اشتباه می کند آن کسی که فکر می کند که با توجه به شرایط سیاسی سالهای اخیر مخصوصا پس از به قدرت رسیدن ترامپ دیوانه و شهادت این دو فرمانده و سایر فرماندهان شهید،محور مقاومت در جبهه های مختلف تضعیف شده است. اصلا اینطور نیست. چنین اتفاقی نیافتده و نخواهد افتاد.

اگر هدف آنها این است که محور مقاومت دیگر نتواند پیروزیهای بیشتری به دست بیاورد پاسخ آنها در روزهای آینده خواهد آمد و به آنها اثبات خواهد شد که پیروزهایی که مقاومت شروع کرده ادامه دارد و متوقف نخواهد شد. یکی از سخیف ترین چیزهایی که شنیده ایم این است که بعضی می گویند له له زدن برخی از حکومتها برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از نتایج ضعف محور مقاومت است. این اشتباه است، مسأله اینطور نیست.

کسانی که برای عادی سازی روابط له له می زنند اصلا هیچ ارتباطی با مقاومت و محور مقاومت نداشتند. مقاومت با رفتن آنها به آغوش آمریکا و اسرائیل چیزی را از دست نداده است. بیشتر این کشورها، و بطور مشخص حاکمان آنها از کسانی بودند که علیه مقاومت توطئه می کردند. آنها هیچ وقت بخشی از محور مقاومت نبودند که الان کسی بگوید محور مقاومت به علت عادی سازی روابط، آنها را از دست داده و زیان دیده است. ما چیزی را از دست نداده ایم. البته درست است که امت اسلامی بطور کلی زیان کرده است؛ کشورهای عربی و اسلامی به عنوان یک کیان زیان کرده اند. چون واقعا برای امت اسلامی و عربی ننگ بزرگی است که چنین حاکمان خائنی در آن باشند که فسطین و قدس را فروختند.

اگر هدف از ترور این دو فرمانده شهید این است که آمریکا و اسرائیل بگویند که راه قدس بسته شده است و دیگر راهی برای بازپس گرفتن قدس نیست، به آنها می گوییم که شما سخت در اشتباهید، زیرا برادران و فرزندان این دو فرمانده بزرگوار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حاج ابومهدی المهندس ، راه آنها را ادامه خواهند داد و پرچمی که شهید سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس به دست گرفته بود، ان شاء الله همان پرچم یک روز در قدس و برفراز گنبد مسجد الأقصی برافراشته خواهد شد. فلسطین و قدس از آن مسلمانان است و بی شک دوباره به آنها برمی گردد. الان وقتناامیدی و ضعف و سستی نیست. نباید با ترور فرماندهان ما توسط دشمن، ضعف و نا امیدی به دلهای ما رخنه کند.

ما در پایان دوباره تأکید می کنیم و آنچه را که همیشه گفتیم دوباره می گوییم : خونهای پاک مانند خون این شهدا ساکت نمی ماند و نمی گذارد کسی ساکت بماند. این خونها انقلابی دوباره در ما برافروخته است. اگر شورمقاومت در عقل و دل و جان و فرهنگ و رفتار ما وجود داشته باشد، شهادت این دو فرمانده جان دوباره ای به آن داده و آتش آن را دوباره در دل بسیاری از جوانان این امت و جوانان محور مقاومت، برافروخته است.

همه آنها به پیمان خود پایبندند و عهد بسته اند که انتقام این خونها را بگیرند، انتقام حتمی است. انتقام در راه است و در چندین زمینه و با چندین فعالیت خواهد بود. انتقام شهادت این دو فرمانده یک روزه و یک ماهه و یک ساله و با یک کار نیست. این انتقام مداوم است و در همه زمینه ها استمرار خواهد داشت. کسانی که حاج قاسم سلیمانی را به شهادت رساندند باید در همه زمینه ها منتظر باشند. تعیین زمان انتقام با ماست. عزیزان! به همین دلیل است که همواره تکیه ما به جوانان مقاومت بوده است. جوانانی که در سرتاسر جهان اسلام و عرب حضور دارند، در فلسطین، لبنان و سوریه، در عراق ، در کشور مبارک جمهوری اسلامی ایران، در یمن، در خلیج (فارس).

درهمه این مناطق، امید ما به جوانان است که باید این پرچم را به دست بگیرند و راه را ادامه دهند. نباید گوش دهند به کسانی که می گویند آمریکا با سلطه ای که برجهان دارد به همراه بعضی از کشورهایی که برای عادی سازی روابط له له می زنند، همه چیز را تمام خواهند کرد. نه، هیچ چیز تمام نخواهد شد و تا الان نیز چیزی تمام نشده است. دوران ما دوران مقاومت است، دوران پیروزی هاست. و چون این دوران، دوران مقاومت است، به فداکاری و شهادت نیاز دارد. به جانفشانی های بزرگی نیاز دارد که محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران در طول این مدت داشته است، به ویژه هنگامی که فرمانده بزرگی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه را در این راه تقدیم کرد.

در پایان از خداوند متعال برای شما توفیق و بالندگی را مسألت دارم. ان شاء الله ​پیروزی و تقویت مقاومت در سراسر منطقه و جهان روز به روز بیشتر شود.

والسلام علیکم ورحمة الله وبرکاته

ارسال نظرات