۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۶۷۱۳۷۴

برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت ایام فاطمیه در مدارس علمیه لرستان

برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی به مناسبت ایام فاطمیه در مدارس علمیه لرستان
لرستان - عزیزی گفت: به مناسبت ایام فاطمیه و همزمان با سالروز شهادت سردار سلیمانی ویژه برنامه های فرهنگی با همکاری طلاب به صورت حضوری و مجازی در مدارس علمیه برگزار می شود.

سمیه عزیزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به بیان برنامه هاي ايام فاطميه و سالگرد سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در مدارس علميه خواهران سراسر استان لرستان پرداخت و عنوان داشت: تهیه بسته هاي معيشتي و کارت های هدیه و توزیع بین افراد بی بضاعت از جمله فعالیت های طلاب در این ایام است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان افزود: ختم حدیث کساء، بیان تفسیر و شأن نزول حدیث کساء، تهیه عکس نوشته از احادیث حضرت زهرا(س)، معرفی کتاب ویژه حضرت زهرا(س) جهت مطالعه و آشنایی و برگزاری روضه های خانگی با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه ها در مدارس علمیه است.

وی ادامه داد: برگزاری ختم قرآن هدیه به حضرت زهرا(س) و سردار سلیمانی، توزیع ماسک هدیه بین اساتید و طلاب، بیان خاطرات و نکات اخلاقی در مورد سردار سلیمانی در فضاهای مجازی از دیگر برنامه های پیش رو است که با همکاری سازمان تبلیغات و ستاد نماز جمعه شهرستان و بسیج برگزار می شود.

عزیزی عنوان داشت: پخش کلیپ و فیلم های کوتاه در مورد سردار سلیمانی، جمع آوری نذورات، ساخت کلیپ و عکس نوشته، تولید محتوا در مورد شهدا تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تهیه و توزیع غذای گرم ویژه طلاب نیازمند از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ختم قرآن به صورت غیر حضوری، نذر پرچم و پارچه نوشته ای از حضرت زهرا(س) ونصب برسردرمنازل، برگزاری نشست سیاسی با موضوع هدف از ترور این شهدای بزرگوار شهید سلیمانی، ابومهدی المهندس، فخری زاده، بیان جایگاه و دیدگاه غرب درباره سهید حاج قاسم سلیمانی در قالب پوستر، کلیپ و دیدار با خانواده شهدا با رعایت پروتکل های بهداشتی از دیگر برنامه ها است.

عزیزی از ایجاد گروه و کانال (حسینیه های مجازی) جهت ترویج فرهنگ اهل البیت(ع) خبر داد و گفت: برنامه ای با محوریت یک جمله به سردار سلیمانی (با یک پویش و مسابقه) و محفل انس با قرآن و ختم صلوات به صورت مجازی و هدیه به سردار دل ها برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طبخ غذا و توزیع بین نیازمندان (رزمایش مؤمنانه)، سرکشی از منزل مادران فوت شده طلاب در ایام کرونا، احیای مجالس فاطمی در منازل مستضعفین، تهیه بسته های فرهنگی متناسب با شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سردار سلیمانی و شهیدان فخری زاده و ابومهندس، تهیه بروشور متناسب با ایام شهادت حضرت زهرا(س) و شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر بنامه هایی است که با همکاری طلاب در مدارس علمیه برگزار می شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان بیان کرد: مسابقه از وصیت نامه سردار سلیمانی بین طلاب برگزار می شود و تولید و نشر عکس نوشته از زندگی شهید سلیمانی، قرار دادن لینک زیارت مجازی مزار شهید، پویش انجام کار نیک و هدیه به شهید سلیمانی از دیگر برنامه های فرهنگی در مدارس علمیه است./9451/ت310/ب1        

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات