۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۷۱۴۱۸
مکتب سلیمانی؛

سردار سلیمانی مجاهد فی سبیل الله بود

سردار سلیمانی مجاهد فی سبیل الله بود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مردم امنیت و عزت خود را مدیون سردار سلیمانی می دانند، گفت: سردار سلیمانی مجاهد فی سبیل الله بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه ایروانی برگزار شد، گفت: یکی از فرمایشات حضرت زهرا(س) در زمینه جهاد بیان شده که بسیار قابل تامل است.

وی افزود: زمانی که ایشان به مسجد تشریف آوردند و آن خطبه معروف فدکیه را ایراد فرمودند و در مقدمه خطبه به فلسفه برخی احکام اشاره داشتند و در فرازی از این خطبه حضرت فرمودند: خداوند متعال جهاد را واجب کرد تا مسلمانان عزیز شوند و اسلام عزت پیدا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ایمان بر چهار پایه استوار است که یکی از آنان مربوط به جهاد می شود، عنوان کرد: مبارزه و مجاهده کردن با کفار حربی و طاغوتی جهاد محسوب می شود که بسیاری از مجاهدت ها در اسلام مربوط به دفاع از مسلمانان است.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با اشاره به اینکه مسلمانان در صدر اسلام با جهاد در راه خدا عزت پیدا کردند، اظهار داشت: جنگ هایی که در دوران حیات پیامبراکرم(ص) اتفاق افتاد و مجاهدت هایی که مسلمانان در صدر اسلام از خود نشان دادند سبب بقای دین شد که اگر مسلمانان تن به جهاد نمی دادند قطعا دشمنان مانع پیشرفت اسلام می شدند.

آیت الله مجتهدشبستری به مجاهدت و مقابله تاریخی ملت ایران اشاره کرد و گفت: ملت ایران به همراه حضرت امام بیشتر از 10 سال در برابر طاغوت ایستادند و به مجاهدت پرداختند تا موفق شدند انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند.

وی افزود: در حال حاضر نیز ملت فلسطین در حال جهاد هستند و مانع می شوند که صهیونیست ها به کشورهای دیگر تعدی کنند در حالی که آنان هدفشان از این اشغالگری نیل تا فرات بود ولی با مجاهدت مسلمانان فلسطین رژیم اشغالگر در همان نقطه متوقف شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان به مجاهدت و ایثارگری سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره و ایشان را مجاهد فی سبیل الله خواند و خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش با رشادت هایی که از خود نشان دادند عراق و سوریه حتی کشور جمهوری اسلامی ایران را از شر داعش محفوظ ساختند، به برکت جهاد این برادر عزیز است که امروز در کشور شاهد امنیت و عزت ملت ایران هستیم./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات