۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۷۱۴۲۵
آیت الله علم الهدی تحلیل کرد؛

خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز

خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: توصیه های بصیرت آفرین رهبری، رشد فکری و سیاسی و پایمردی مردم در پای خیمه ولایت سبب نقش بر آب شدن فتنه دشمنان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت 9 دی در حرم مطهر رضوی با اشاره به تقاون 9 دی با شهادت جانگداز حضرت زهرا(س) گفت: بی بصیرتی خواص وجه مشترک دو فتنه زمان حضرت زهرا(س) و فتنه 88 است.

وی ابراز کرد: وجود خواص بی بصیرت موجب غصب حق حضرت علی و انحراف از خط امامت بود که فقط صدیقه طاهره(س) در برابر این انحراف ایستاد و منجر به مظلومیت و شهادت ایشان شد و اگر آن روز این حضرت نبود اساس اسلام از بین رفته بود، در فتنه 88 که فتنه مزدوران استکبار با عناصر ناآگاه داخلی ضد ولایت بود، نیز بی بصیرتی خواص را داشتیم.

آیت الله علم الهدی افزود: در فتنه 88 تقلب در انتخابات که عنوان ساخته شده انگلیسی و آمریکایی بود و تحت حمایت از جریان شکست خورده انتخابات حرکت توطئه آمیز و ضد ولایت در کشور به وجود آمد، در این فتنه خواص بی بصیرت موجب توسعه آن شدند و اگر توصیه های بصیرت آفرین رهبری، رشد فکری و سیاسی مردم و پایمردی مردم در پای خیمه ولایت نبود همان جریانی که در زمان حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) رخ داد ما نیز شاهد آن بودیم.

امام جمعه مشهد با اشاره به فتنه سقیفه بنی ساعده زمان رسول الله(ص) و جریان غدیر و بیعت مردم با امام علی(ع)، گفت: برخی بعد از رحلت پیامبر (ص) گفتند که ما رهبر دیکته شده جامعه نمی خواهیم و مردم را با خود همراه کردند، خواص جامعه نیز بی بصیرت بوده و به جای آگاه سازی مردم و یادآوری بیعیت آن ها با حضرت علی(ع) سکوت کردند و در برابر این انحراف از خط ولایت حرفی نزدند.

وی افزود: در هر جامعه ای توده آن جامعه عوام است و جریانی که در رأس جامعه خط ساز بوده از خواص جامعه هستند؛ زمانی رهبر دیکته شده، رهبر جریان قدرت و ثروت جامعه است که به درد جامعه نمی خورد اما وقتی رهبر را خدا تعیین کرده است باید اطاعت کرد.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: خواص در برابر فتنه سکوت کردند، این ها دشمن پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) نبودند بلکه نمی دانستند که انحراف از خط رهبری مسیر را به کجا می برد و در فتنه 88 نیز با پشتیبانی انگلیس و آمریکا اصل فتنه به وجود آمد و 85 درصد مردم در انتخابات شرکت و مردم جهان را متحیر کردند چون چنین مشارکتی در دنیا سابقه نداشت و این ها که ادعای دموکراسی داشتند دیدند با تهمت ضد دموکراسی نمی توانند فتنه ایجاد کنند پس به فکر زیر سوال بردن انتخابات رفتند تا جریان شکست خورده در انتخابات را تحریک کرده و با ادعای تقلب در انتخابات و همراه سازی جریان لاییک با آن ها این اعتراضات را به اردوی خیابانی مبدل کنند و انتخابات و در نتیجه نظام را بر هم بزنند.

وی افزود: علت این که جریان لاییک دنبال جریان شکست خورده را گرفته و پیاده نظام فتنه انگلیسی بودند این بود که جریان شکست خورده در انتخابات موضع ضد ولایی داشت پس جریان لاییک را به خود جذب کرده و در اردوکشی خیابانی وارد شدند؛ در قضیه اصلاحات بنابراین بود که از بین موسوی و خاتمی یکی کاندیدا بشود، در همان زمان موسوی مصاحبه ای  داشت و گفت:«اگر رییس جمهور لایق باشند مردم را به خیابان آورده و اختیارات رهبری را محدود می کند.» وقتی جریان های ضد ولایت دیدند که وی موضع ضد ولایی دارد به سراغ او رفتند و از او حمایت کردند.

آیت الله علم الهدی ابراز کرد: انتخابات را رییس جمهور وقت اجرا می کند و در سال 88 نیز او رأی آورد پس اگر مدعی تقلب در انتخابات بودند باید شعار علیه رییس جمهور وقت می دادند اما در خیان آمدند و شعار ضد ولایت  دادند چون توطئه خارحی می خواست ولایت را براندازی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به سکوت خواص بی بصیرت و حتی حمایت آن ها از جریان شکست خورده در انتخابات در جریان فتنه 88 اشاره و اظهار کرد: افرادی که ادعا داشتند در بینش سیاسی اول هستند، این وضوح و آشکار بودن توطئه دشمن را لمس کرده و سکوت کرده و برخی نیز جریان انحرافی ضد ولایی را اندکی حمایت می کند چون با رییس جمهوری وقت مسأله داشتند و اگر به آن ها خواص بی بصیرت نگوییم باید معاند و دشمن بگوییم.

وی با اشاره به حماسه 9 دی و ولایت مرداری ملت ایران، گفت: شما مردم قهرمان هستید، شما مردمی هستید که ثابت کردید اگر در زمان حضرت علی (ع) مانند 9 دی 88 بودید در خانه زهرا (س) را آتش نمی زدند؛ شما مردم تسلیم در برابر بصیرت افزایی امام امت شدید و با حماسه 9 دی فتنه دشمن را نقش بر آب کردید./864/پ202/ب1

جواد رستمی
ارسال نظرات