۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۷۱۴۴۸
مکتب سلیمانی؛

ولایتمداری و ولایت پذیری اولین و بارزترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی است

ولایتمداری و ولایت پذیری اولین و بارزترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام و المسلمین نریمانی گفت: اولین و شاید بارزترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی، ولایتمداری و ولایت پذیری این شهید گرانقدر بود.

حجت الاسلام و المسلمین امان الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بیان کرد: شهیدان سلیمانی و المهندس سالیان سال در خط مقدم مبارزه با جریان های تروریستی و تکفیری قرار داشتند و عملا سالها جبهه مقاومت حول محور این عزیزان می چرخید و همین باعث شد که جبهه مقاومت با رهبری شهید سلیمانی و المهندس به یک سیره و مکتب تبدیل شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون بعد شهادت این دو سردار عزیز راه آنان به یک مکتب آزادیخواهی در منطقه تبدیل شده است و امروز شاهد به وجود آمدن مکتب شهید سلیمانی در منطقه هستیم.

این استاد حوزوی با اشاره به برخی از شاخصه های مکتب حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: اولین و شاید بارزترین ویژگی مکتب شهید سلیمانی، ولایتمداری و ولایت پذیری این شهید گرانقدر بود. شهید سلیمانی همواره عمر گرانبار خویش را در دفاع از ولایت و مرجعیت هزینه کرد و سرانجام به درجه شهادت نائل گردید.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با اشاره به اینکه تداوم قدرت یافتن داعش در خاورمیانه کل منطقه را با سقوط روبرو کرده بود، عنوان داشت: بسیاری از مدعیان مبارزه با تروریسم که خود سازندگان و آمران داعش بودند سراسیمه خود را به خاورمیانه رساندند ولی در عمل نه تنها هیچ کاری در این زمینه انجام ندادند، بلکه به صورت مستقیم و غیرمستقیم از داعش حمایت های زیادی می کردند.

وی افزود: ولی با حضور جبهه مقاومت و سپاه قدس در منطقه به ویژه در کشورهای سوریه و عراق عملا ورق برگشت و توسعه مناطق تحت اشغال دواعش و دیگر گروه های تروریستی به ناگاه متوقت شد که بی شک این را باید نتیجه حضور نیروهای سپاه قدس، جبهه مقاومت و... به راهبری و مدیریت شهید سلیمانی دانست.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر حضور نیروهای سپاه قدس در مناطق مورد مناقشه باعث ایجاد یک ثبات نسبی و سپس مطلق گردید. حضور این نیروها که با هدف مبارزه با تروریسم وارد میدان شده بودند، باعث گردید که زندگی مردم این کشورها به حالت عادی خود بازگردد و از سوی دیگر توانست دست تروریست ها را از بسیاری منابع همانند میادین نفتی و گازی کوتاه کند.

وی با اشاره به اینکه شهید قاسم سلیمانی همزمان در دو جبهه نظامی و اقتصادی در مقابل دشمنان نظام و اسلام قرار داشت، بیان کرد: شهید سلیمانی در دوران مبارزه با داعش دو جبهه را به خوبی رهبری کرد، اولین و اصلی ترین جبهه، خطر دفع گروهک های تروریستی بود که در این بُعد بسیار موفق بود و مساله دیگری که برای کشور ایران که در شرایط تحریم بود، رایزنی های ایشان برای فروش نفت ایران به کشورهای هدف بود که در این زمینه کارهای بسیاری توسط این شهید گرانقدر و تیم شان صورت گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین نریمانی با اشار به اینکه حضور سپاه قدس در منطقه و خاورمیانه بسیاری از معادلات کشورهای مستکبر را عملا برهم زد، گفت: شخصیت ویژه و خاص شهید سلیمانی عواید بسیاری برای منطقه داشت که ذکر یکایک این موارد در این گفتگو نمی گنجد ولی به جرات می توان گفت که حضور سردار سلیمانی به یک کابوس بزرگ برای ابرقدرتها و گروه های تروریستی در منطقه و حتی جهان مبدل شده بود.

این استاد حوزوی ادامه داد: وجود شهید قاسم سلیمانی در منطقه به نوعی آرامش را از تروریست ها و آمران آنها ربوده بود تا جایی که به کرار شاهد فتوحات زیادی توسط این شهید گرانقدر بودیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نقش ارزنده ای در تقویت وحدت بین ملتهای ایران، عراق، سوریه و لبنان داشت، گفت: عملکرد جهادی و ضدتروریستی شهید سردار سلیمانی در منطقه باعث شد که بسیاری از مردم این کشورها به حرکت وی ایمان بیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از سوی دیگر با فروکش کردن قدرت گروهک های تروریستی در منطقه از یک سو و نیز تضعیف و افول جایگاه کشورهای به اصطلاح ائتلاف علیه تروریست، اکنون شاهد امنیتی پایدار در مرزها و حتی داخل کشور هستیم که بی شک این دستاوردها، نتیجه تلاش مجاهدانه شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم منطقه ای و جهانی است.

این استاد حوزوی با اشاره به لزوم معرفی بیشتر شخصیت شهید سلیمانی به نسل های جوان و نوجوان کشور، عنوان کرد: شهید سلیمانی به جز حضور در جبهه های نظامی در جبهه ها و عرصه های اقتصادی و امدادی نیز حضوری همیشگی داشت، ولی این حضور همیشه به صورت گمنام و خاموش صورت می گرفت و اکنون بعد از گذشت یکسال از شهادت این سردار رشید اسلام شاهد خدمات وی به ملت ایران هستیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به گوشه ای از نگاه سیاسی و دیپلماتیک شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در ظاهر یک نظامی ارشد بود ولی در بُعد سیاسی می توان وی را یک رایزنی سیاسی و یک دیپلمات کامل و مجرب دانست تا جایی که در حین مبارزه با تروریسم در منطقه در مسائل سیاسی نیز عملکردهای مهمی در کارنامه خویش داشتند.

وی تصریح کرد: شهید سلیمانی همیشه بر این اعتقاد راسخ بودند که مذاکره با آمریکا چیزی جز خسران به دنبال نخواهد داشت ولی در مقابل و علیرغم دروغ پردازی های دشمنان، این شهید والامقام تلاش بسیاری برای وحدت و انسجام کشورهای منطقه داشتند آرامش منطقه و خاورمیانه را در وحدت و انسجام مسلمین می دیدند.

حجت الاسلام والمسلمین نریمانی با اشاره به اینکه خون شهید سلیمانی هرگز پایمال نخواهد شد، بیان کرد: در لغتنامه معمولا کلمه انتقام معانی فراوانی دارد که می توان از هر کدام از آنها یک برداشت خاص داشت، امروز آمریکا آن جایگاه خاص خود را در خاورمیانه و حتی دیگر نقاط جهان از دست داده است و به نوعی در حال تغییر سیاست های خود در قبال استعمار نوین است و بی شک این تغییر سیاست آمریکا معلول سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال آنهاست و می توان این را به نوعی یک انتقام محسوب کرد از سوی دیگر زمانی که آمریکایی ها در منطقه بسیاری از منافع خود را از دست رفته دیدند که آنهم معلول سیاست مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران بود، این را هم می توان یک انتقام از آمریکایی ها دانست، انتقامی که امروز باعث شده است که آمریکایی ها و نیروهایش برای خروج از منطقه و خاورمیانه لحظه شماری کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که همواره به دنبال مذاکره با کشوری همانند آمریکا هستند، عنوان کرد: فردی یا کسانی که از مذاکره سخن می گویند هرگز نماینده ملت ایران نبوده و نیستند، کدام عقل سلیم این امر را قبول دارد با کشوری مذاکره کند که بهترین و عزیزترین فرزندش را به شهادت رسانده است؟ لذا مذاکره با آمریکایی ها به نوعی خیانت به خون شهیدان به ویژه خون شهید قاسم سلیمانی، شهید المهندس و شهید محسن فخری زاده است./1400/

ارسال نظرات