۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۴۵۵
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی:

مردم در حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به نفاق دادند

مردم در حماسه ۹ دی پاسخ محکمی به نفاق دادند
همدان - امام جمعه همدان گفت: جهت‌گیری حرکت مردم با ولایت به دیگران یاد داد که اگر کسی بخواهد از مسیر مردم و ولایت جدا شود از حافظه تاریخی مردم هم پاک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی در جمع تعدادی از مدیران همدان به مناسبت حماسه ۹ دی، گریزی به ابعاد فتنه ۸۸ زد و اظهار کرد: بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام اتفاقات غیرقابل باوری در اسلام آن هم از سوی افرادی که باور نمی‌رفت رخ داد بنابراین فتنه از صدر اسلام وجود داشته و ادامه خواهد داشت.

وی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی بزرگ سرآمد مبارزه با فتنه‌ها در جامعه اسلامی بودند، ایشان در خطبه فدکیه فرمودند که آنقدر فتنه‌ها در جامعه اسلامی ایجاد شده که اگر این سختی‌ها و مصائب در روز وارد شود به تاریکی کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان فتنه‌سازان و فتنه‌گران را اسیر هوای نفس و شیطان دانست و افزود: حضرت امیر(ع) در خطبه‌ای از نهج‌البلاغه فرمودند فتنه‌گر حق و باطل را در هم می‌آمیزد و با جامعه مواجه می‌شود و فضای قضاوت را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ اسلام این فتنه گاه از جانب کسانی بوده که از آنها انتظار نمی‌رفت افزود: بعضی از افراد منافق بودند و اعتقادی به اسلام نداشتند اما طبق بعضی گزارش‌ها و نقل‌ها برخی نفاق پنهانی دارند که خود هم نمی‌دانند و این نفاق در موقعیت‌های اجتماعی ظهور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: شاید خیلی‌ها در ظاهر با پیامبر اسلام بودند و خیلی‌ها هم در زمان ایشان معتقد به انقلاب پیامبر بودند که حتی در میدان جنگ زخم‌ها خوردند اما همین‌ افراد در موقعیت‌های اجتماعی خاص باطن و ضمیر ناخوداگاه خود را نشان دادند که منجر به یک نفاق شد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم می‌فرماید انسان‌ها مورد امتحان قرار می‌گیرند تا حرف‌ها و موضع‌گیری‌های آنها مورد قضاوت قرار گیرد افزود: در امتحانات و ابتلائات مشخص می‌شود چه کسی انقلابی است، جایی که نظر شخصی خود را بر نظر ولایت ترجیح دهیم یعنی نفاق داریم ولو اینکه خود را انقلابی بدانیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه طبق فرموده قرآن کریم جبهه کفر هم می‌ترسد و هم می‌ترساند گفت: جامعه منافق دائماً جامعه اسلامی را از جامعه کفر می‌ترساند تا بر آنها غلبه پیدا کنند، افرادی که در این زمین بازی کنند نفاق پنهانی دارند حتی اگر خود متوجه آن نباشند.

وی با اشاره به اینکه در جریان اتفاقات سال 88 نیز شاهد نفاق و فتنه‌گری برخی بودیم افزود: باید اتفاقات سال 88، فتنه‌گری دشمنان و رخداد 9 دی را بازخوانی و کنیم و به جامعه بشناسانیم زیرا دشمن دائما در حال ایجاد فتنه است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: گاهی اوقات حرف‌های عوامانه در فضای رسانه‌ای زده می شود که نه مبتنی بر تحلیل است نه داده‌های تاریخی دقیق، صرفاً هرکسی شروع به صحبت و افترا می‌کند که بیشتر ناآگاهی خود را فریاد می‌زند؛ خوب است که انسان یا صحبت نکند و یا آگاهانه حرف بزند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار ولایت در خنثی کردن فتنه ۸۸، گریزی به تبیین برخی مسائل زد و افزود: رهبر معظم انقلاب در اوایل سال ۸۸ در سفر به کردستان شاخصه‌های رئیس جمهور اصلح را مطرح کردند، ایشان هیچ‌گاه در طول مدت دوران زعامت خود از کسی اسم نیاوردند و از شخص خاصی حمایت نکردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه وظیفه قانونی و شرعی رهبری تبیین شاخصه‌هاست تا مردم آزادانه انتخاب کنند گفت: این اتفاق در کردستان افتاد ضمن اینکه همواره نگاه رهبری بر حمایت از گفتمان انقلاب اسلامی و احیاکنندگان این گفتمان بوده و هست.

وی گفت: در این ۴۰ سال گذشته انقلاب، صحبت‌های امام(ره) و مواضع رهبری را با نهج‌البلاغه و آموزه‌های دینی و قرآنی بسنجید و ببینید چه اتفاقی افتاده؛ آنهایی که آموزه‌های قرآنی را می‌دانند نسبت به تعالیم اسلامی هرچند آشنایی اجمالی دارند در صحبتهای رهبری این تطابق را می‌بینند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه یکی دیگر از مسائلی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند تعمیق و گسترش قانون‌مداری بود که یکی از معیارهای استبداد نیز تخلف از قانون است اظهار کرد: هر کس از قانون تخلف کند و قدرت هم داشته باشد منجر به استبداد می‌شود.

وی با بیان اینکه آقایان در جریان انتخابات 88 در مناظرات می‌گفتند که برای ترویج قانون‌گرایی آمده‌اند اما بعد از انتخابات عامل بزرگترین تخلف قانونی شدند ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها به این افراد تذکر دادند که ادعای خود را از مسیر درست و قانونی پیگیری کنند، در یکی از جلسات فرمودند هر سند تقلبی دارید ارائه کنید اگر تقلب در انتخابات ثابت شود انتخابات را باطل می‌کنیم اما فقط صحبت نباشد مدرک ارائه دهید.

اگر کسی بخواهد از مسیر مردم و ولایت جدا شود از حافظه تاریخی مردم هم پاک می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: رئیس ستاد همین آقایان در همان جلسات خصوصی گفته بود که من در جلسات خودمان گفته‌ام که در این کشور سالها کار کردم و امکان ندارد تخلف ۱۱ میلیونی اتفاق بیفتد؛ رهبر معظم انقلاب نیز در پاسخ فرموده بودند همین‌ها را به مردم بگویید، شما رئیس ستاد هستید خودتان این حرف را می‌زنید پس به مردم بگویید.

وی با بیان اینکه استبداد وقتی شکل گرفت که تخلف قانونی شروع شد گفت: تصور کنید اگر صرفا به خاطر فشار عده‌ای بدون ارائه سند و مدرک درست، ابطال انتخابات صورت می گرفت چه بدعتی در این کشور صورت می‌گرفت؟ ممکن بود رئیس جمهور بعدی هم عنوان کند چون من پیروز عرصه رقابت نبود پس باید انتخابات ابطال شود!.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نکته بعدی رهبری را توجه به مردم سالاری دینی عنوان کرد و ادامه داد: بعضی از سیاسیون ما دم از مردم می‌زنند اما ریاکارانه است، آنها هرگاه رای می‌آورند دم از مردم می زنند اما اگر نتیجه خلاف دیدگاه آنها باشد مردم‌سالاری معنایی ندارد!.

وی گفت: رهبری در همان جلسات خصوصی که برگزار شده بود فرموده بودند رای مردمی که در انتخابات شرکت کرده‌اند چه می‌شود؟ شما می‌گویید انتخابات ابطال شود و ۲۴ میلیون نفر رای به آقای دیگری داده‌اند، خب جایگاه مردم واقعا کجاست؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مدعیان در سال ۸۸ موضوع تقلب را مطرح کردند و سال‌های بعد و بعد از سال ۹۹ تصریح کردند تقلبی صورت نگرفته بود اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای از مردم در زمین این افراد بازی کردند بنابراین باید سطح مطالعات را بالا ببریم، البته روزهای اول سال ۸۸ در خردادماه تا دی ماه اتفاقا آن کسانی که خیلی اعتراض داشتند در ۹ دی آمدند و با فتنه مبارزه کردند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات رهبری را حفظ و تقویت جایگاه سیاسی نظام عنوان کرد و گفت: تصور کنید در جامعه اسلامی بین‌ دو حزب و جریان که هر دو نیز خود را جزو نظام می‌دانند و ادعای اسلامی بودن دارند یک نفر بگوید غربی‌ها بین ما حاضر شود و انتخابات برگزار کنند که تقلب صورت نگیرد، این به چه معناست اگر نفاق پنهانی، عزت‌فروشی و به ذلت کشیدن جامعه اسلامی نیست پس چیست؟!

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید انحرافات در افرادی اتفاق می‌افتد که سابقه‌ای در گذشته دارند خاطرنشان کرد: برخی از رفتارهای امروز انسان باعث انحراف فردای آدمی می‌شود.

وی حماسه نهم دی را عامل صیانت از انقلاب اسلامی دانست و افزود: جهت‌گیری حرکت مردم با ولایت به دیگران یاد داد که اگر کسی بخواهد از مسیر مردم و ولایت جدا شود از حافظه تاریخی مردم هم پاک می‌شود، به تعبیر قرآن کریم کسی نمی‌تواند در مقابل حرکت انقلابی مردم بایستد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان حضور ۸۵ درصدی مردم در انتخابات سال ۸۸ در دنیا را کم‌نظیر دانست و ادامه داد: آنهایی که باید همراهی می‌کردند و این مهم را به عنوان سند افتخار و مردمسالاری دینی در دنیا ترویج می‌دادند به خاطر منافع سیاسی، قدرت‌طلبی و لجبازی خود سکوت کردند.

مردم همچنان همراه انقلاب هستند؛ مقاومت به عنوان یک گفتمان جدی مورد قبول آنهاست

وی با بیان اینکه برخی نیز در جریان این اتفاقات ضدانقلاب نبودند و حتی رهبری فرمودند که شما با اینها فرق دارید گفت: اینها فریب‌خوردگانی بودند که اشتباه کردند و با لجبازی سیاسی کشور را به آن مرحله کشاندند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه همه گروه‌های سیاسی باید بدانند اصل و اساس نظام اسلامی مردم هستند که کار را پیش می‌برند گفت: حضور سیل کم‌نظیر جمعیت مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی به ویژه عاشورای حسینی بساط فتنه‌گران را برچید.

وی در ادامه یادی از سردار سلیمانی کرد و با بیان اینکه در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی نیر حماسه دیگری رقم خورد گفت: بعد از ۴۰ سال از انقلاب دیدیم که در بسیاری از شهرستان‌ها که حتی پیکر آن شهید به آن منطقه نرفته بود اما اجتماعی شکل گرفت که بی‌نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اجتماع کم‌نظیر مردم همدان در جریان اعتراض به ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا اظهار کرد: این موضوعات نشان می‌دهد که مردم همچنان همراه انقلاب هستند و آرمان‌های نظام اسلامی و مقاومت به عنوان یک گفتمان جدی مورد قبول مردم است.

وی ادامه داد: البته برخی جریان‌های سیاسی نمی‌خواهند این موضوع را بپذیرند و گاهی بحران‌سازی می‌کنند و حرف‌های خلاف می‌زنند اما واقعیت این است که مکتب سلیمانی؛ مکتب مقاومت است و شهید سلیمانی نماد گفتمان مقاومت در این کشور.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه هیچ گفتمانی به اندازه گفتمان مقاومت نمی‌تواند مردم را پای کار بیاورد تاکید کرد: مردم در ۹ دی و مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی این موضوع را نشان دادند، امیدوارم مسوولان قدر این مردم را بدانند که با همه سختی‌ها و مشکلات دست از آرمانها و انقلاب و اسلام برنمی‌دارند و همچنان در این مسیر در حال حرکت هستند.

ارسال نظرات