۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۶۷۱۴۶۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام مطرح کرد؛

بصیرت؛ ضرورت همیشگی انقلاب/ لزوم مواجهه بصیرانه مردم با انتخابات ۱۴۰۰

بصیرت؛ ضرورت همیشگی انقلاب/ لزوم مواجهه بصیرانه مردم با انتخابات ۱۴۰۰
امام جمعه شهر کرد گفت: بصیرت تنها در ۹ دی سال ۸۸ خلاصه نمی‌شود بلکه به صورت یک مسئله فراگیر، حرکت مستمر و ضرورت همیشگی برای جامعه و تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی با بیان اینکه باید این ایام را دهه بصیرت نامید، گفت: آنچه که مردم بصیر و بیدار کشور در سال 88 انجام دادند، مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ایام فاطمیه یک نقطه مشترک دارند و آن فتنه‌شناسی مومن است که اگر در عرصه سیاسی، اجتماعی و زندگی مومنانه خود بصیرت‌شناسی و مقابله با فتنه را نداشته باشیم قطعاً از فتنه‌گران زمان خود آسیب می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: در عصر حاضر با فتنه‌گرانی روبه‌رو هستیم که فتنه‌ها و شبهاتی را ایجاد می‌کنند که باعث مشوش شدن اذهان عمومی می‌شود لذا خداوند در آیه ۷ سوره آل‌عمران در خصوص فتنه هشدار می‌دهد.

وی بیان کرد: فتنه‌گران قرآن را دست‌آویز فتنه‌های خود قرار می‌دهند و از آن جایی که آیاتی در قرآن وجود دارد که معنای متعددی دارند لذا فتنه‌گران و منحرفان فقط معنای دلخواه خود را در جامعه برجسته می‌کنند و این در صورتی است که مومنان ترجمه آیات را از علما و اهلش می‌پرسند اما منافق آن‌ها را به زعم خود ترجمه می‌کند زیرا که قصدشان ایجاد انحراف فکری و آشوب در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه فتنه معمولاً از مسائل مشابه جامعه آغاز می‌شود، گفت: هر جامعه امور متشابهی دارد که راه عبور از این فتنه‌ها رجوع به اهل آن است اما فتنه‌نگران برای مطالبه حق به غیر اهل مراجعه می‌کنند و به جای جستجوی حق در مراجع قانونی به کف خیابان می‌آیند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: از سال ۸۸ مقام معظم رهبری در مقابل این مسئله ایستادگی کردند و اجازه سوء استفاده را ندادند تا این نوع مطالبه‌گری به عنوان یک رسم تلقی نشود زیرا که اگر هر کس برای دریافت حق به خیابان بیاید سنگ روی سنگ بند نمی‌شود بلکه باید مشکلات جامعه را از طریق قانون حل نمود.

وی گفت: خداوند در آیه ۲۵ سوره انفال به شناخت فتنه و فتنه‌گران توصیه می‌کند که اگر در میدان فتنه آتشی روشن شود همه مردم از آن آسیب می‌بینند لذا باید در برابر فتنه حساس بود و مقابله مقام معظم رهبری با فتنه به منظور خنثی کردن همین آتش صورت گرفت.

خسارت فتنه ۸۸ بیشتر از خسارت ۸ سال دفاع مقدس

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام افزود: فتنه ۸۸ خسارت‌های جانی، اقتصادی، علمی و حیثیتی بر کشور وارد کرد و با این فتنه امید در دل دشمنان ایجاد شد، لذا برخی‌ها تصور می‌کنند خسارت‌های فتنه ۸۸ بیشتر از خسارت‌های هشت سال دوران دفاع مقدس بود و مجموع خسارت‌ها حدود ۳۲۴ هزار میلیارد تومان برآورد شد.

هدف دشمنان از بین بردن ریشه انقلاب است

وی گفت: مردم بصیر و ولایت‌مدار جلوی تداوم این فتنه را گرفتند که اگر این فتنه با همه خسارت‌ها ادامه پیدا می‌کرد ریشه انقلاب از بین می‌رفت که این همان هدف دشمن است اما مردم به فتنه خاتمه‌ای دادند که هیچکس غیر خودشان نمی‌توانست آن را پایان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: مردم بدانند یک جاهایی کار به جایی می‌رسد که از هیچ پایگاه و نهادی کاری برنمی‌آید که در این مواقع مردم باید اجتماع‌های بزرگی به منظور دفاع از انقلاب، مقام معظم رهبری، ارزش‌ها و حق تشکیل دهند تا میدان از فتنه‌گران گرفته شود که این یک درس عبرت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تحریم فتنه امروز/ مشکلات برجام برای همیشه باید تمام شود

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه فتنه تحریم، فتنه امروز است، افزود: فتنه امروز فتنه تحریم است که دشمن با در فشار قرار دادن مردم، کشاندن مسؤولان پای میز مذاکره و تحمیل خواسته‌های خود راه را برای فتنه‌های بعدی باز کردند که مردم این فتنه را نیز با آگاهی خود خنثی خواهند کرد و نمی‌گذارند موافقان برجام میدانی برای شعله‌ور کردن این فتنه داشته باشند زیرا که اگر این فتنه شعله‌ور شود همگان خواهند سوخت لذا مشکل برجام باید برای همیشه برطرف و راه‌های برون رفت تحریم مورد دقت قرار گیرد.

وی گفت: بصیرت مردمی برای انتخاب دولت آینده و تشکیل دولت جوان نیز لازم است زیرا که مقام معظم رهبری چندین بار در این مورد تاکید کردند و خواستار تشکیل دولت جوان و پویا در عرصه انقلاب شدند، که سن در این دولت مطرح نیست بلکه فعالیت راستین و جوانانه در مسیر پیشبرد اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی مورد نیاز است که بصیرت همگانی مردم در ۹ دی را می‌طلبد.

بصیرت ضرورت همیشگی انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه روی کار آمدن دولت جوان برای پیشبرد اهداف انقلاب نیز بصیرت است، گفت: بصیرت تنها در ۹ دی سال ۸۸ خلاصه نمی‌شود بلکه بصورت یک مسئله فراگیر، حرکت مستمر و ضرورت همیشگی برای جامعه و تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: مکتب حاج قاسم مکتب هوشیاری و بصیرت است و در این روزها مدام با این مکتب و ارزش‌هایش که ولایت‌پذیری، دشمن‌شناسی، گرایش به ارزش‌ها، تواضع و فروتنی، مردمی بودن و همگرایی است آشنا شده‌اید و همه این موارد در ۹ دی متبلور بود و باید در این مقطع و آینده انقلاب نیز ادامه پیدا کند تا راهگشایی برای فتنه‌ها باشد.

ارسال نظرات