۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۶۷۱۴۹۷
حجت الاسلام والمسلمین لونی مطرح کرد؛

سیره مراجع عظام در تبعیت از ولایت‌ فقیه/ درس بزرگی که از فاطمیه فرا گرفتیم

سیره مراجع عظام در تبعیت از ولایت‌ فقیه/ درس بزرگی که از فاطمیه فرا گرفتیم
استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه فردی هم سطح آیت الله خامنه‌ای برای راهبری جامعه وجود ندارد، گفت: بسیاری از مراجع بزرگ در اداره جامعه تابع ولی امر مسلمین بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین ابعاد شخصیتی و سیره و ولایت‌مداری حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) از نظر شخصیتی دارای کمال همه جانبه است و سطح فکری، راهبردی و معنوی ایشان با سایر معصومین یکسان است؛ لذا در فهم مسیر حق، تفاوتی میان حضرت امیرالمؤمنین و حضرت زهرا(س) وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی ابزار کرد: از جهت منصب و مقام نیز حضرت امیرالمومنین(ع)، امام و رهبر جامعه بوده و حضرت زهرا(س) مأمون و پیرو ایشان بوده است؛ اما ایشان از نظر عملکرد اجتماعی و کمالات در سطح حضرت علی(ع) بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: حضرت فاطمه (س) همواره با اشاره و راهبری حضرت علی (ع) حرکت می کرد؛ مگر در مواردی که امیرالمؤمنین(ع) تشخیص و مصلحت را به خود ایشان واگذار کرده باشد و به همین دلیل خود ایشان در این موارد تصمیم گیری انجام می داد و از این رو در برخی مسائل رفتار و اقدامی متفاوت با حضرت علی(ع) داشته است.

وی بر لزوم تبعیت از روحیه ولایت مداری حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: بر فرض اینکه فردی در سطح ولی امر مسلمین باشد، باید در تبعیت و پیروی از ایشان به حضرت زهرا(ع) تأسی داشته باشند و در تصمیمات و رفتارهای سیاسی و اجتماعی خود تابع ولی الامر جامعه باشند.

فردی هم سطح آیت الله خامنه‌ای برای راهبری جامعه وجود ندارد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: ولی امر مسلمین به دلیل اشرافی که به مصالح و مفاسد جامعه و جهان دارد فهمی فراتر از هر عنصر دیگر از رویدادها و اتفاقات سیاسی و اجتماعی در جامعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین لونی ابراز داشت: با گذشت بیش از 42 سال از انقلاب، شخصیت حضرت آیت الله خامنه ای به گونه ای شکوفا شده است که کسی هم سطح ایشان برای راهبری جامعه وجود ندارد و شخصیت منحصر به فرد است.

استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد: شخصیت هایی همچون حضرات آیات الله بهجت، بهاء الدینی، گلپایگانی و مرعشی نجفی همگی از بزرگان دین و مرجعیت بودند، اما در اداره جامعه تابع ولی امر مسلمین بوده و تبعیت از ایشان را تکلیف همگانی بیان کردند./998/ت302/ف

ارسال نظرات