۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۶۷۱۵۰۵
مکتب سلیمانی؛

نقش حاج قاسم و ابومهدی در تأمین امنیت زوار اربعین حسینی

نقش حاج قاسم و ابومهدی در تأمین امنیت زوار اربعین حسینی
سفیر ایران در عراق شهید حاج قاسم سلیمانی را مشوق همگان در برگزاری راهپیمایی عظیم حسینی دانست و نقش این عزیزان را در تأمین امنیت زوار اربعین مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ایرج مسجدی سفیر ایران در عراق در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت مجازی برگزار شد، نقش این شهدای بزرگوار را در جبهه مقاومت اسلامی، ساماندهی نیروهای مردمی و حمایت از رزمندگان را مورد توجه قرار داد و گفت: شهید سلیمانی اهتمام و تأکید بسیاری نسبت به پرپایی مراسم پیاده روی اربعین حسینی داشتند.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به مسؤولان، مجریان و برگزار کنندگان مراسم اربعین در ایران و عراق تأکیدات بسیاری داشتند مبنی بر اینکه خدمت به زائر وظیفه ما بوده و باید به بهترین وجه انجام شوند.

مسجدی به نقش شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس در تأمین امنیت زوار راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره و بیان کرد:  ایشان تأکید داشتند در کمال آرامش، آسایش و امنیت به زیارت آمده و پس از آن به خانه های خود برگردند.

سفیر ایران در عراق بیان کرد: سردار سلیمانی بر مسأله تأمین خدمات رفاهی و حمل و نقل زوار نیز تأکید بسیاری داشتند؛ همچنین ایشان می گفتند این مراسم باید مردمی برگزار شود و نقش سازمان های دولتی و حکومتی در آن کمتر باشد.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را مشوق همگان در برگزاری راهپیمایی عظیم حسینی دانست و ابراز کرد: با تلاش های شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس بالغ بر چندین هزار نفر از نیروهای مردمی به کمک عراق می آمدند تا به زوار خدمت کنند و چون زوار ایران تنها به حضور در کربلا اکتفا نمی کردند و به نجف، کاظمین و سامراء می رفتند، لذا تأکید شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس بر این بود که تکیه اصلی را روی مردم بگذاریم./841/پ202/ب1

ارسال نظرات