۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۷۱۵۰۶
مکتب سلیمانی؛

ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از منطقه/ اندیشه شهید سلیمانی فرامرزی بود

ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از منطقه/ اندیشه شهید سلیمانی فرامرزی بود
امام جمعه نجف ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: اندیشه های شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس فراتر از مرزهای قومی و جغرافیایی بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف در کنگره بین المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین که امشب به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به ارتباطات عمیق میان ملت ایران و عراق، گفت: جهان استکبار قصد داشت میان این دو ملت با بهانه های مختلف تفرقه و جدایی ایجاد کند، اما این هدف محقق نشد.

وی ادامه داد: به گواه فرماندهان عراقی شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس مردان شماره یک در پاسداشت استقلال عراق بودند؛ ایشان در شکست داعش و حراست از عراق نقش مهمی داشتند.

حجت الاسلام قپانچی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره به بهانه استقلال عراق درصدد جدایی افکنی میان ملت ایران و عراق بودند، اظهار داشت: چرا آمریکا پنج پایگاه بزرگ در عراق دارد؟ این نقض استقلال عراق است؛ به شهادت رساندن این دو شهید بزرگوار و اعتراف ترامپ به آن به منزله دخالت در امور عراق است.

امام جمعه نجف با اشاره به اینکه ایران شریک عراق در بیرون راندن داعش بود، بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی می اندیشید و نقشه می کشید تا ارتباط میان ایران و عراق بیشتر شود؛ تأکید حاج قاسم بر این بود که اربعین جهانی شده و پیوند میان عشیره های عراقی و ایران زیاد شود.

وی با تأکید بر اینکه اندیشه های شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس فراتر از مرزهای قومی و جغرافیایی بود، ابراز کرد: این شهیدان بزرگ تربیت یافتگان مکتب امام حسین(ع) و در قله تواضع، محبت و مهربانی بودند؛ من 35 سال با ابومهدی المهندس و 20 سال با حاج قاسم سلیمانی آشنایی داشتم و غیر از محبت، مهربانی، شجاعت و آرامش چیزی در آنها ندیدم؛ این دو بزرگوار هیچگاه تحت تأثیر جو قرار نمی گرفتند.

حجت الاسلام قپانچی ضرورت خروج نیروهای آمریکایی از عراق و منطقه را مورد تأکید قرار داد و گفت: وقتی یک گروهی از آن طرف دنیا به کشور ما آمده، پایگاه نظامی دارد و کشورمان را اشغال کرده است، چه سیادتی برای ما می ماند؟/841/پ202/ب1

ارسال نظرات