۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۶۷۱۵۱۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

همه بلاها و مصائب دارای حکمت هستند

همه بلاها و مصائب دارای حکمت هستند
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: همه چیز در عالم آفرینش بر مبنای حکمت و دقت بسیار زیادی است و از همین جهت بلایا و مصیبت‌ها نیز حکمت‌ها و مصالحی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در مسجد الفتاح اصفهان، با بیان اینکه برخی سؤال می کنند بلای بیماری کرونا به دلیل ناخالصی افراد است یا مصلحت‌های دیگری دارد، گفت: همه مصلحت‌ها در این خصوص احتمال دارد.

وی در ادامه افزود: گاهی بلا کفاره گناهان است گاهی امتحانی برای دیگران است که مشخص شود در انجام وظایف خود در قبال یک شخص بیمار چگونه آزموده خواهند شد، گاهی بلا برای ارتفاع درجه انسان است که اگر آن بلا نرسد شخص به آن مقام و مرتبه نخواهد رسید.

آیت الله مهدوی با اشاره به دقت و حکمت بسیار بالای آنچه از جانب خدا می‌رسد و کارهایی که از سوی خدا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در توان ما نیست که نعمت‌های الهی را شکر کنیم، اما باید دقت داشته باشیم که هرآنچه انجام می دهیم را در مسیر رضای الهی قرار دهیم و از این طریق به عبودیت و بندگی خداوند بپردازیم و از خداوند بخواهیم توفیق شکر نعمت‌ها را شامل ما بگرداند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: کوچک‌ترین بلا و مصیبتی هم که به ما می‌رسد قطعا مصلحتی به دنبال دارد، همه چیز در عالم خلقت بسیار دقیق است، آفرینش بسیار دقیق است و حتی بنابر روایات قطرات باران نیز شمارش شده و مشخص است، اگر این دقت و حکمت عالم را در نظر بگیریم بسیاری مسائل را با نگاهی دیگر خواهیم دید.

وی درک صحیح مصلحت بلایا و مصیبت‌ها را نیازمند علم غیب دانست و تصریح کرد: ائمه معصومین(ع) از جمله افرادی هستند که بیشترین بلاها و مصیبت‌ها را متحمل شده‌اند، امام علی(ع) از جمله کسانی هستند که مصیبت‌های بسیاری دیدند و حدود 30 سال پس از حضرت زهرا(س) زندگی کردند و در این مدت 25 سال ایشان خانه نشین بودند و خلافت از ایشان غصب شده بود و صبر و تحمل بسیاری در این خصوص داشتند.

استاد درس خارج حوزه علمیه برخی مصیبت‌ها و سختی‌های زندگی امام علی(ع) را ذکر کرد و گفت: هرکسی ناخالصی دارد و انسان تا حرارت نبیند و تحت فشار مصیبت‌ها و بلایا نباشد این ناخالصی‌ها را از دست نخواهد داد، نفس انسان لجباز است و باید به نحوی آن را رام کرد که برخی مواقع بلایا و مصیبت‌ها برای همین مسأله بر ما نازل می‌شوند.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: خداوند حکیم است و هرآنچه از سوی خداوند می‌رسد با دلیل است و هر اشتباهی هم که از ما سر بزند قطعا محاسبه خواهد شد، بنابر آیات قرآن کریم هرآنچه در سینه‌های ما هم مخفی باشد خداوند از آن آگاه است و چیزی نیست که ما انجام دهیم یا به آن فکر کنیم و خداوند متعال از آن با خبر نباشد./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات