۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۶۷۱۵۳۱
حجت الاسلام والمسلمین لونی:

برخی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه هستند

برخی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه هستند
استاد درس خارج حوزه با اشاره به تضعیف جایگاه ولایت فقیه از سوی برخی جریان ها، گفت: در این مسأله تنها بحث از اشخاص و افراد خاص نیست؛ بلکه سخن از تفکر و مکتب فکری است.

حجت الاسلام والمسلمین ولی الله لونی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهار نظرهای نابخردانه محمود امجد، گفت: برخی در قالب لباس یک روحانی که مظهر اخلاق و نماد حوزوی بوده به تضعیف رهبر معظم انقلاب پرداخته اند، اما بسیاری از طرفداران این گونه جریان ها با بلوغ، رشد و انصاف در برابر ادعاهای بی اساس وی موضع گرفتند.

نقش تأثیر گذار فرزندان در انحراف برخی بزرگان

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: امجد خود از عناصری بود که بسیاری از جوانان را به سمت مرجعیت رهبر معظم انقلاب سوق داده بود و طرفدار سر سخت ولایت فقیه بود، اما یکباره از مواضع خود برمی گردد و به تضعیف جایگاه رهبری می پردازد.

وی نکاتی مانند تاریخ دستگیری و اعدام روح الله زم و رفتن شیخ امجد به فرانسه و نقش تأثیر گذار فرزندش بر او را قابل توجه دانست و افزود: هرچند شیخ امجد مرتکب قصور و اشتباه بزرگی شد، اما مجرم اصلی دولت های غربی و جریان های پشت صحنه و فرزند وی هستند که آقای امجد را به گونه ای ترغیب به چنین اظهار نظرهای خلاف واقع کرده و وی را به قربانگاه اجتماعی، اخلاقی و تقوایی سوق دادند.

برخی به دنبال تضعیف جایگاه ولایت فقیه در جامعه هستند

وی با اشاره به تضعیف جایگاه ولایت فقیه از سوی برخی جریان ها، گفت: در این مسأله تنها بحث از اشخاص و افراد خاص نیست؛ بلکه سخن از تفکر و مکتب فکری است.

حجت الاسلام والمسلمین لونی بیان کرد: چند ماه پیش، موسوی خوئینی ها دبیر مجمع روحانیون مبارز و رهبر یک جریان خاص فکری، باب انتقاد و حریم شکنی نسبت به ولایت فقیه را با مطرح کردن مسائلی خارج از انصاف و تقوا آغاز کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به محتوای نامه موسوی خوئینی ها،‌ گفت: وی در این نامه تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم که وام دار جریان های حامی این شخص و همفکران وی در دولت کنونی بوده را متوجه رهبر معظم انقلاب کرده است.

بلوغ فکری، اجتماعی و سیاسی احزاب کشور

حجت الاسلام والمسلمین لونی  ابراز کرد: غالب هواداران و همفکران سیاسی موسوی خوئینی ها، در برابر این موضع از وی انتقاد کردند؛ هرچند معدود افرادی حمایت کردند که راه به جایی نبردند؛ این عدم حمایت‌ها نشانه ای از بلوغ فکری، اجتماعی و سیاسی احزاب کشور در متن جامعه است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: جریان فکری که به دنبال تضعیف نظام و جایگاه ولایت بودند به همین امر بسنده نکردند و به عناوین و شکل های مختلف به تخریب جایگاه ولایت و حرمت شکنی ابهت رهبری کارآمد حضرت آیت الله خامنه ای پرداختند.

جریان فکری خاصی درصددند که زمین بازی را در شرف انتخابات آینده عوض کنند

حجت الاسلام والمسلمین لونی بیان کرد: این جریان فکری برای فرافکنی از ناکامی های اقتصادی و معیشتی دولت مورد تأیید خود سعی داشتند تا مسائل و مشکلات را متوجه رهبری کنند و فضای اجتماعی و سیاسی جامعه را از توجه و تمرکز به ریشه های ناکارآمدی دولت به عرصه های مختلف دیگری معطوف بدارند و افکار خود را به فضای ایدئولوژی، سیاسی و فرهنگی وارد کردند؛ اینها قصد دارند که زمین بازی را در شرف انتخابات آینده عوض کنند./998/ت302/ب1

ارسال نظرات