۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰
کد خبر: ۶۷۱۵۳۷
رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شرح داد؛

درس‌های فاطمیه / تخریب جایگاه ولایت فقیه حرکت در مسیر کفر است

درس‌های فاطمیه / تخریب جایگاه ولایت فقیه حرکت در مسیر کفر است
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال دفاع حضرت فاطمه(س) از جایگاه ولایت را مهم‌ترین پیام فاطمیه خواند و تخریب جایگاه ولایت فقیه را حرکت در مسیر کفر و باطل دانست.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال، رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به تبیین ابعاد شخصیتی و سیره حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: شهادت حضرت زهرا(س) بر اثر حمایت جانانه از ولایت بوده و این حادثه اتفاق بزرگی را در تاریخ اسلام  رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز کرد: ولایت امیرالمؤمنین(ع) مورد تأیید نبی اکرم(ص) در غدیر خم بود؛ در زمانی که مردم هنوز حمایت های رسول گرامی اسلام را از حضرت علی(ع) از یاد نبرده بودند؛ اما وسوسه های شیاطین و انسان ها سرسپرده به دنیا، کنیه های خود را نسبت به بیت رسول خدا(ص) در سینه ها خود حفظ کرده بودند به دنبال یک فرصت بودند که تا اینکه انتقام خود از پیامبر اسلام و حضرت علی(ع) را بگیرند.

رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: برخی صحابه در کنار مدینة الرسول جایی به پیامبر حکومت اسلامی تشکیل داده بود، به آرمان و ارزش ها دینی پشت کردند؛ اما حضرت زهرا(س) جانانه از ولایت زمان و جانشین بر حق پیامبر اکرم(ص) حمایت و صیانت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال ابراز کرد: حضرت زهرا(س) از امیرالمؤمنین درخواست می کنند که وی را سوار مرکبی کنند و ایشان را درب خانه تک تک صحابه برود تا سخنان پیامبر اکرم(ص) را درباره ولایت حضرت علی(ع) بازگو کند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که برخی از صحابه به عیادت حضرت زهرا(س) رفتند، ایشان صورت از آنها بر می گرداند، افزود: این رفتار و سیره حضرت زهرا(س) دارای پیام مهمی برای امروز ما است، از این رو افرادی که برخلاف مسیر ولایت گام می دارند؛ نباید به بهانه جذب، با گشاده رویی با آنها برخورد کنیم؛ زیرا افرادی که درصدد تخریب جایگاه ولایت فقیه هستند، در مسیر کفر و باطل حرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه عمر خود از ولایت امیرالمؤمنین(ع) حمایت و صیانت کرده بود، بیان داشت: ملت ما نباید بگذارند که تاریخ صدر اسلام دوباره تکرار شود، مسؤولان ما نباید به وعده و وعیده های دشمنان دلخوش و برخلاف سخنان رهبر معظم انقلاب عمل کنند.

وی با اینکه همواره ملت ما حمایت همه جانبه و پیشتیبانی از ولایت فقیه داشته است، گفت: باید با افراد سبک مغز، بی عقل و بی خردی که به هر بهانه ای بر رکن اصلی نظام و ولایت فقیه توهین و جسارت می کنند، برخورد قانونی صورت گیرد تا دیگر این گونه اظهار نظرها را در تربیون ها عمومی بیان نکنند./998/ت302/ف

ارسال نظرات