۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۵۴۴
گزارش؛

جدیدترین خبرها از نبرد با سعودی ها در مرکز یمن

جدیدترین خبرها از نبرد با سعودی ها در مرکز یمن
نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن جبهه جدیدی را برای رسیدن به دروازه های مهم ترین پایگاه سعودی در مرکز یمن باز کرده اند و در اولین گام باید سه راهی راهبردی «حریب» را از اشغال خارج کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، شمال غرب و غرب استان مارب در هفته های گذشته یکی از محورهای اصلی رویارویی میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف سعودی بوده اما در روزهای اخیر درگیری ها در این بخش تا حدود زیادی فروکش کرده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک رویدادهای میدانی را در شمال غرب استان مارب دنبال می کند به جزئیات تحولات در این منطقه اشاره کرد و گفت: درگیری های پراکنده در شمال شرق بخش «مدغل»، جنوب شرق بخش رغوان و شرق بخش صرواح ادامه دارد.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی بیش از ۹۰ درصد از مساحت بخش مدغل را از اشغال خارج کرده اند و به کنترل درآورده اند، افزود: رزمندگان یمنی از این بخش با ورودی های شهر مارب حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارند.
 

وی با توضیح این مطلب که نیروهای یمنی به ترتیب ۶۷ و ۷۳ درصد از خاک بخش های رغوان و صرواح را در شمال غرب استان مارب بازپس گرفته اند، افزود: رزمندگان یمنی از بخش صرواح ۱۵ کیلومتری شهر مارب هستند.

این منبع میدانی از افزایش درگیری ها در محور جنوب غرب استان مارب خبر داد و گفت: نیروهای یمنی دور جدیدی از حملات را از جنوب بخش «الجوبه» هم مرز با شمال غرب بخش «حریب» علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دادند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان حملات را از حومه مناطق «المناقل، رحوم» علیه مواضع ائتلاف در مناطق «الاحضان، الوشل» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

هدف اصلی نیروهای یمنی از انجام عملیات در این محور رسیدن به منطقه راهبردی «الزاخم» است؛ در صورتی که رزمندگان کوه «الاحضان» را از اشغال خارج کنند مسیر برای پیشروی به سمت منطقه «الزاخم» هموارتر می شود.

نیروهای یمنی با تسلط بر منطقه «الزاخم» و پاکسازی کوه الضبیعه، القویبل و الجرافه به دروازه جنوبی «سه راهی حریب» خواهند رسید؛ این سه راهی مهم بخش «الجوبه» را به شهر «مارب»، بخش «حریب» و بخش «ماهلیه» متصل می کند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

بازپس گیری و سیطره بر سه راهی حریب به معنای آزادی بخش مهم و راهبردی «الجوبه» است؛ با پاکسازی این بخش می توان گفت نیروهای یمنی به دروازه های جنوبی شهر مارب رسیده اند و ائتلاف سعودی را در فشار بیشتری قرار می دهند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد، ارتش و جنبش مقاومت انصارالله یمن طرح جدیدی را برای رسیدن به شهر مارب علیه عناصر ائتلاف سعودی در دستور کار قرار داده اند و با بازگشایی جبهه دیگر قصد دارند راه را برای سیطره بر این شهر به حداقل برسانند.

به گزارش مشرق، بخش «الجوبه» در محور جنوب غرب جبهه جدید محسوب می شود و نیروهای یمنی درصدد هستند همزمان از محورهای غربی (صرواح و مدغل) و شمال غرب (رغوان) به سوی شهر مارب، مهم ترین پایگاه در اشغال ائتلاف سعودی در مرکز یمن پیشروی کنند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات