۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۶۷۱۵۵۰
به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد؛

نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی

نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی
نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و انجمن مطالعات سیاسی حوزه به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، نشست علمی گفتمان مقاومت در اندیشه و رفتار سردار سلیمانی با حضور حجج اسلام و آقایان سید سجاد ایزدهی، محسن مهاجرنیا، سید کاظم سید باقری، محمد ملک زاده، عبدالوهاب فراتی و مسعود پورفرد صبح امروز به صورت مجازی برگزار شد.

در ابتدای این نشست که با همکاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه و انجمن مطالعات سیاسی حوزه انجام شد، مسعود پور فرد عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به عملکرد سردار سلیمانی در جبهه مقاومت گفت: دال مرکزی گروه های مقاومت بر توحید و آزادی استوار است و همین آن ها را به سمت مبارزه و مقاومت در برابر نیروهای تکفیری کشاند.

وی افزود: شهید سلیمانی بر همین مبنا تلاش کرد تا نیروی های مقاومت را بر محور توحید و دفاع از آزادی گرد هم آورد و توانست از این نیرو در جهت تحقق آزادی مردم گرفتار در این منطقه کمک بگیرد.

پور فرد با اشاره حرکت هایی که در سال های اخیر در کشورهای عربی صورت گرفت اظهار داشت: ما گرچه توانستیم نیروهای شیعی را گرد هم آوریم اما از نیروهای غیر شیعی و کسانی که به دنبال دموکراسی بودند غافل شدیم و در عمل نتوانستیم از موقعیت ایجاد شده در کشورهایی نظیر تونس بهره ببریم.

حجت الاسلام سید باقری در این نشست بهره گیری از قدرت هوشمند را از ویژگی های شهید سلیمانی دانست و گفت: سردار سلیمانی با استفاده ترکیب جنگ سخت و نرم قدرت هوشمندی ایجاد کرد و از طریق آن بر دشمن  غلبه کرد.

حجت الاسلام ایزدهی دیگر سخنران نشست با اشاره به نگاه تمدنی سردار سلیمانی بیان داشت: نگاه سردار به انقلاب و داخل مرزهای جمهوری اسلامی محدود نمی شد و یک نگاه فرامرزی به اسلام و انقلاب داشت؛ در میدان نبرد هم به دنبال نظامی گری نبود بلکه به دنبال اشاعه گفتمان انقلاب بود.

در ادامه نشست حجت الاسلام مهاجرنیا با رد نگاه یک جانبه و شعاری به مقاومت، آن را دارای ابعاد متنوع دانست و گفت: مقاومت جنبه های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی هم دارد و باید به این جنبه ها هم توجه کرد.

وی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با بهره گیری از راهبرد مقاومتی مرصاد که خدا در سوره فجر به مؤمنین آموزش می دهد به مصاف دشمن صهیونیستی تکفیری رفت و با شناسایی دشمن و رصد در مقابل آن ها نیروسازی کرد./1399/پ202/ف

ارسال نظرات