۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۶۷۱۵۸۰
معرفی کتاب؛

ریحانه پیامبر

ریحانه پیامبر
موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب داستانی «ریحانه پیامبر» نوشته محسن نعماء را روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب داستانی «ریحانه پیامبر» نوشته محسن نعماء را روانه بازار نشر کرده است.

کتاب ریحانه پیامبر در نظر دارد قطره‌ای از دریای معنویت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) به تصویر کشیده کشاند.

ویژگی اثر

کتاب به صورت داستانی است و خواننده را با نگاهی جدیدی از زندگی و سیره حضرت زهرا آشنا می‌کند.

ساده‌نویسی و روان بودن متن دیگر ویژگی است که می‌شود برشمرد که خواندن آن را بسیار شیرین‌تر می‌کند.

این اثر برای گروه سنی نوجوان نوشته و در گروه عناوین «گنجشک‌های جمکران» چاپ شده است.

برشی از کتاب

نویسنده در صفحه ۲۱ کتاب و در داستانی با عنوان خادمه آسمانی خواننده را به خواندن گوشه‌ای از زندگی حضرت زهرا مهمان می‌کند و در ادامه چنین می‌نویسد:

سلمان فارسی قصد دیدار دختر پیامبر صلی‌الله علیه و آله را کرده است. می‌خواهد به آنجا برود و از پاره تن پیامبر صلی‌الله علیه و آله حال و احوالی بپرسد. او همانند بسیاری از مردم مدینه نیست که فاطمه علیها السلام را فقط به چشم زنی نیکوکار می‌نگرد و بس. او مقام فاطمه علیها السلام را می‌داند. می‌داند اگر همه دریاهای دنیا جوهر شوند و همه درختان عالم قلم و همه انسان‌ها و جن‌ها نویسنده، تا بخواهند فضایل فاطمه علیها السلام را بنویسند، نخواهند توانست. او می‌داند خانه فاطمه علیها السلام محل نزول فرشتگان است و فرشته‌ها برای زیارت روی ماه فاطمه علیها السلام از هم سبقت می‌گیرند.

او چیزهایی را درباره فاطمه علیها السلام و مقامش می‌داند که هیچ کس از مردم مدینه نه می‌داند و نه اگر چیزی هم به گوشش خورده باشد، قدرت درک آن را دارد. سلمان در حال حرکت به سوی خانه فاطمه علیها السلام است؛ با قدم‌هایی آرام، و با تواضع و فروتنی خاصی. انگار که می‌خواهد به مسجدالحرام و زیارت کعبه برود. مقداری که می‌رود به خانه کوچک و ساده فاطمه علیها السلام می‌رسد. در خانه نیمه باز است. سلمان فارسی از بیرون ندا می‌دهد. _سلام بر شما ای اهل‌بیت پاک و مطهر رسول خدا.

آیا اجازه می‌دهید وارد خانه شوم؟ فاطمه علیها السلام صدای سلمان را می‌شنود: «سلام بر سلمان فارسی، صحابی بزرگ پیامبر. خوش آمدی. بفرما.» سلمان داخل خانه می‌شود. حس خوب و زیبایی دارد. حس می‌کند پا درون خانه فرشتگان گذاشته. حس می‌کند قدم درون باغ و بوستان‌های بهشت گذاشته. چند قدمی که می‌رود، فاطمه سلام علیها را می‌بیند که گوشه‌ای از حیاط در پناه سایه‌ای کوچک نشسته و با آسیابی که مقابلش گذاشته، دارد جو آرد می‌کند. سلمان زیر لب می‌گوید: «خدایا، چگونه دختر بهترین پیامبرت همانند ساده‌ترین مردم یا شاید هم ساده‌تر از آن‌ها زندگی می‌کند؟!»

موسسه انتشارات جمکران وابسته به مسجد مقدس جمکران کتاب داستانی «فاطمه علی است» نوشته علی قهرمانی را در 111 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به قیمت 15000 تومان روانه بازار نشر کرده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای جهت تهیه این کتاب به آدرس قم – خ معلم – پاساژ ناشران و یا بلوار پیامبر اعظم، مسجد مقدس جمکران، انتشارات کتاب جمکران مراجعه و یا با شماره ۳۷۸۴۲۱۳۱-۰۲۵ تماس حاصل نمایند./826/

ارسال نظرات