۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۶۷۱۵۸۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مواسات و کمک‌های مؤمنانه تداوم یابد

مواسات و کمک‌های مؤمنانه تداوم یابد
حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خطاب به مردم و مسئولان، تصریح کرد: به ویژه در ایام کرونایی نیازمندان و محرومان را فراموش نکنید و کمک‌های مؤمنانه و مواسات را تداوم دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نخستین سفر شهرستانی خود به شهرستان گرمه سفر کرد.

وی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع گرمه، اظهار کرد: برای شروع سفرهای شهرستانی، شهدا را معیار قرار دادیم و به همین دلیل نخستین سفر به شهر درق و شهرستان گرمه انجام گرفت.

امام‌جمعه بجنورد افزود: نظام اسلامی مدیون شهدا و ایثارگران و آزادگانی است که فداکاری و جان‌فشانی کردند؛ زیرا اگر این‌ها نبودند امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را نداشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: زمانی که تمام استکبار پشت سر رژیم بعث قرار گرفتند و علیه ایران از عراق بعثی حمایت کردند، این مردم و رزمندگان بودند که برای دفاع از اسلام و انقلاب و نظام به میدان آمدند، خداوند هم ما را یاری کرد و در جنگ پیروز شدیم.

وی ادامه داد: پس از دفاع مقدس نیز جبهه استکبار بیکار ننشست و فتنه‌های بعدی را علیه ما پیاده کرد، ابتدا قضایای دهه 60 ایجاد شد تا کشور را ناامن کنند؛ اما در این فتنه هم شکست خوردند و بعد فتنه سال 78 را ایجاد کردند؛ اما در آن زمان هم مردم و دلسوزان به صحنه آمده و بساط فتنه را جمع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: در سال 88 نیز بعد از انتخابات برخی آگاهانه و ناآگاهانه بستر فتنه را ایجاد کردند و دشمن هم از آن‌ها حمایت کرد؛ فتنه گران هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند و از نظر اقتصادی 324 هزار میلیارد تومان به کشور ضربه زدند؛ اما باز هم مردم به میدان آمده و فتنه را جمع کردند.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه دشمن هم‌زمان با فتنه‌انگیزی، تحریم‌های ظالمانه‌ای را هم علیه ملت ایران اعمال می‌کند، اظهار کرد: ما امروز در تحریم قرار داریم؛ به‌گونه‌ای که دشمنان حتی به ما واکسن ندادند؛ اما دانشمندان بسیجی ما وارد عرصه شده و واکسن ایرانی ساختند.

وی اضافه کرد: امروز ما از نظر علمی به پیشرفت‌های خوبی رسیده‌ایم و در حوزه سلامت هم وضعیت مناسبی داریم و به فضل الهی روزبه‌روز در زمینه‌های مختلف به اقتدار و توانمندی بیشتر دست می‌یابیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: امروز ایران اسلامی نه‌تنها در امنیت کامل قرار دارد؛ بلکه ملت ایران به دنبال ایجاد امنیت در منطقه است؛ زیرا اگر این‌ها امنیت نداشته باشند ناامنی آن‌ها به کشور ما هم سرایت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شهید سلیمانی 40 سال در این عرصه جنگید، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که اگر منطقه امن شود همه ملت‌ها و کشورهای خاورمیانه به رشد و توسعه دست می‌یابند و از سوی دیگر ناامنی در منطقه به زیان همه ملت‌ها و کشورهای این حوزه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان خواست تا به درد دل‌های مردم گوش فرا دهند و در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

وی همچنین خطاب به مردم و مسئولان، تصریح کرد: در ایام کرونایی نیازمندان و محرومان را فراموش نکنید و کمک‌های مؤمنانه و مواسات را تداوم دهید.

گفتنی است، حضور در گلزار شهدای درق و تجدید میثاق با شهدا، حضور و سخنرانی در دفتر امام‌جمعه درق، دیدار با خانواده شهید مدافع حرم محمدتقی اربابی، دیدار با خانواده دو شهید تقی و غلام‌رضا نوروزی، حضور در گلزار شهدای ایور، دیدار با خانواده شهید حسن خواجه در ایور، حضور در گلزار شهدای گرمه، سخنرانی در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع گرمه، دیدار با خانواده دو شهید پاسدار گرمه و سخنرانی در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گرمه ازجمله برنامه‌های سفر یک‌روزه حجت‌الاسلام والمسلمین نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد به شهرستان گرمه بود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات