۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۶۰۸
آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد؛

شناخت دقیق از مکتب امام حسین؛ رمز موفقیت حاج قاسم

شناخت دقیق از مکتب امام حسین؛ رمز موفقیت حاج قاسم
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) سردار سلیمانی را مولود حقیقت انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: حرکت و مقاومت سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در مراسم بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس پخش شد، با تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) بر ضرورت الگوگیری از سبک زندگی و ولایت مداری ایشان تأکید کرد.

وی همچنین با گرامیداشت ایام الله 9 دی این روز بزرگ را حاصل بصیرت مردم و توجه به رهنمودهای ولی فقیه ذکر کرد و گفت: 9 دی سبب شد که دشمنان و بیگانگان دچار یأس و ناامیدی شده و نقشه های شومشان نقش برآب شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به آثار و برکات شهید سلیمانی، خدمات ایشان را مایه برکت و امنیت کشور و منطقه دانست و افزود: سردار سلیمانی مولود حقیقت انقلاب و از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله فاضل لنکرانی با تأکید بر این که همه کارها و اقدامات حاج قاسم رنگ و بوی خدایی داشت و نفسانیات در او راهی نداشت، ابراز کرد: دشمن خیال می کرد با ترور شهید سلیمانی راه و منش او فراموش می شود، اما مردم در تشییع وی و شهید ابومهدی نشان دادند که راه و یادشان بیشتر از گذشته با ملت ها است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم نسل جوان، علما و اقشار مختلف مردم را به بازخوانی و عمل به وصیت نامه شهید سلیمانی توصیه کرد و گفت: سبک زندگی و فعالیت های این شهید بزرگوار را باید سرمشق خودمان و آیندگان قرار دهیم.

وی با بیان این که حرکت و مقاومت سردار سلیمانی برگرفته از مکتب امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: یکی از دلایل موفقیت شهید سلیمانی شناخت دقیق از مکتب حسینی و توسل به اهل بیت(ع) بود.

در انتهای این مراسم نیز حجت الاسلام حاج شیخ محمد حسین انصاری اراکی از یاران دیرین و گرانقدر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به ارائه سخن پرداخت و سردار سلیمانی را معجزه ای تکرار نشدنی دانست و گفت: کاریزمای حاج قاسم حلال بسیاری از مشکلات بود.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم مشکلات را قبل از تحقق داعش پیش بینی کرده و حرکت داعش را قبل از آنکه به وقوع بپیوندد به مقام معظم رهبری اعلام کردند.

حجت الاسلام انصاری اراکی با بیان این که حاج قاسم ارتباط ویژه ای با حضرت آیت الله سیستانی داشت و مورد علاقه ویژه ایشان بود، افزود: برنامه و اهداف شهید سلیمانی بر اساس درایت حضرت آیت الله خامنه ای و امام راحل بود و بایستی نقش و جایگاه شیعه به عنوان قدرتی بزرگ و در تراز جهانی را محقق می کرد.

وی همچنین فتوای جهاد حضرت آیت الله سیستانی را از نقاط درخشان مرجعیت قلمداد کرد و آن را امری ماندگار در تاریخ دانست.

حجت الاسلام انصاری اراکی با تأکید بر این که سردار سلیمانی گروه های مقاومت را در برابر داعش رهبری می کرد، اظهار داشت: در ایامی که آمریکایی ها حضور جدی در عراق داشتند ایشان به هر شکلی خود را به عراق می رساندند.

وی همچنین از مقام شامخ شهید ابومهدی المهندس تجلیل کرده و او را یکی از مالک اشترهای گمنام حضرت آقا نامید.

حجت الاسلام انصاری اراکی با تجلیل از خدمات فراوان حوزه علمیه قم افزود: هرچند که پرورش یافته حوزه نجف هستم اما به جهت ظلم‌ بی شمار حزب بعث امروزه بین حوزه قم و نجف فاصله بسیاری وجود داشته و آرزو می کنیم حوزه نجف هم به جایگاه رفیع سابق خود باز گردد.

وی همچنین به عزم راسخ مقام معظم رهبری در اداره و مدیریت کل جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب با مدیریت حکیمانه و رهبری دلسوزانه موجب عزت شیعه و حفظ اراضی و نوامیس مسلمین از شر استکبار و ایادی خبیث آن همچون داعش و تکفیری ها شده اند.

گفتنی است، این مراسم با قرائت قرآن کریم، پخش گزیده ای از سخنان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رثای مالک اشتر و سنگینی فقدان و شهادت ایشان برای امیرالمومنین و ذکر مصیبت حضرت زهرا(س) با نوای حاج عباس حیدرزاده ادامه پیدا کرد.

ارسال نظرات