۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۷۱۶۲۲
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

فاطمه و فاطمیه هویت تشیع است

فاطمه و فاطمیه هویت تشیع است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه فاطمه (س) و فاطمیه هویت تشیع است، گفت: درک درست فاطمیه جامعه را به‌ سوی درک ولایتمداری رهنمون می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، امروز در نشست ارزیابی ویژه‌برنامه‌های ایام فاطمیه اول، اظهار کرد: امسال با وجود شرایط کرونایی خراسان شمالی در عزای زهرای مرضیه (س) سیاه‌پوش شد.

وی افزود: امسال فاطمیه با شیوع کرونا رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته؛ اما با وجود این تمام معابر و میدان‌های خراسان شمالی با پرچم‌های «یا زهرا» و بیرق‌های سیاه، سیاه‌پوش شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی بابیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) هویت تشیع است و در مقابله با نفاق پیشرو بوده است افزود: درک درست دهه فاطمیه در جامعه ما را در درک و اهمیت ولایتمداری و ایجاد اتحاد بهتر و بیشتر کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن در دهه بصیرت و میثاق با ولایت و همچنین ایام گرامیداشت دهه اول فاطمیه، نقش هیئت‌های مذهبی به‌ویژه در ایام کرولایی پررنگ‌تر و اثرگذارتر خواهد بود و هیئت‌های مذهبی با برپایی مراسم‌های مذهبی به‌صورت مجازی و در قالبی جدید می‌توانند همچون گذشته نقش بسزایی در شناساندن فرهنگی فاطمی در جامعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: به‌منظور گرامیداشت دهه فاطمیه اول، بیش از ۵۰۰ پارچه نوشته مزین به نام مبارک حضرت فاطمه زهرا (س) و با همکاری شهرداری بجنورد در میدان‌ها و معابر سطح شهر بجنورد نصب‌شده تا شهر بجنورد رنگ و بویی فاطمی به خود بگیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در فاطمیه دوم با تهیه پارچه نوشته‌های بیشتر و توزیع آن میان هیئت‌های مذهبی و مساجد فاطمیه دوم هرچه باشکوه‌تر برگزار شود.

گفتنی است، ایام فاطمیه یا روزهای شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) شش روز بوده که سه روز آن در جمادی‌الاول از سیزدهم تا پانزدهم و سه روز آن در جمادی‌الثانی از سوم تا پنجم این ماه است و در این روزها مسلمانان به‌ویژه شیعیان برای شهادت دخت نبی مکرم اسلام عزاداری می‌کنند.

علمای شیعه پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه (س) دو روایت متفاوت شامل ۷۵ و ۹۵ روز بعد از درگذشت حضرت محمد (ص) را مورد وثوق می‌دانند و از آنجا که درگذشت پیامبر اسلام در تاریخ بیست و هشتم صفر بوده؛ به روایت ۷۵ روز، از سیزدهم تا پانزدهم جمادی‌الاول را فاطمیه اول می‌دانند و بنا به روایت ۹۵ روز، تاریخ شهادت حضرت فاطمه (س) را در سوم تا پنجم جمادی‌الثانی دانسته و آن را فاطمیه دوم می‌نامند.

البته روایت ۹۵ روز و ایام فاطمیه دوم در نزد شیعیان معتبرتر و مقبول‌تر بوده و به همین دلیل نیز مراسم ایام دوم به نسبت ایام فاطمیه نخست، با کیفیت و کمیت بیشتری برگزار می‌شود.

امسال از روز دوشنبه هشتم دی ۹۹ برابر با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به روایتی فاطمیه اول و روز یکشنبه ۲۸ دی ۹۹ برابر با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) فاطمیه دوم است./۹۳۱۴/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
السلام علیک ایتها الصدیقه الشهید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
بخشی از بیانات امام خمینی (ره) درباره جایگاه رفیع بانوی بزرگوار اسلام

او زن معمولی نیست، او موجود ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است. بلکه موجود الهی جبروتی در صورت یک زن ظاهر شده است. تمام هویتهای کمالی که در انسان متصور است و در زن تصور دارد، تمام در این زن حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیهاـ است.

برای صدیقه طاهره این مسائل، این معانی حاصل است. از مرتبه طبیعت شروع کرده است، حرکت کرده است، حرکت معنوی، با قدرت الهی، با دست غیبی، با تربیت رسول الله ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه ای که دست همه از او کوتاه است.

اگر روزی باید روز زن باشد چه روزی والاتر و افتخارآمیزتر از روز ولادت با سعادت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ است. تاریخ اسلام گواه احترامات بی حد رسول خدا ـ صلی الله علیه وآله وسلم ـ به این مولود شریف حضرت فاطمه زهرا ـ سلام الله علیها ـ است تا نشان دهد که زن، بزرگی ویژه ای در جامعه دارد که اگر برتر از مرد نباشد، کمتر نیست.
0
0