۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۶۷۱۶۲۳
امام جمعه کنگاور:

نقش و جایگاه دادگاه ویژه روحانیت حفظ شأن و جایگاه روحانیت است

نقش و جایگاه دادگاه ویژه روحانیت حفظ شأن و جایگاه روحانیت است
کرمانشاه - امام جمعه کنگاور در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین بیگلری؛ دادستان ویژه روحانیت غرب کشور گفت: نقش و جایگاه دادگاه ویژه روحانیت حفظ شان و جایگاه روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی محمد لروند امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین بیگلری؛ دادستان ویژه روحانیت غرب کشور و جمع دیگری از روحانیون کرمانشاه عنوان داشت: نقش و جایگاه دادگاه ویژه روحانیت حفظ شأن و جایگاه روحانیت است.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با تفسیر کوتاهی از یک آیه قرآن جریان فتنه گر و فتنه ساز را دارای سابقه تاریخی دانست و گفت: عنصر فتنه فقط خلاصه در سران فتنه نیست و ماجراهای امثال امجد را نمونه های دیگری از فتنه های جدید است که باید مردم انقلابی مواظب این فتنه گران باشند.

حجت الاسلام لروند در ادامه افزود: امثال محمود امجد از لحاظ فکر و مغز بی خرد و کوته بین هستند و البته باید پرسید که این چه استاد اخلاقی است که از یک قاتل و آموزش دهنده ساخت بمب دستی به عنوان شهید مظلوم نام می برد؟!

امام جمعه شهرستان کنگاور به بیان تفسیر واژه فتنه در دو آیه سوره توبه پرداخت و افزود: فتنه و فتنه گری در طول تاریخ وجود داشته و وجود امجدها همیشه تفرقه انگیز بوده است و چه بسا فردی تا آخر عمر فتنه را بروز نداده اما در سالهای اخر عمرش عاقبت به شر گردیده است.

این استاد حوزوی تصریح کرد: بر اساس آیه «لقد ابتغو الفتنه ...» برخی از قبل هم اهل فتنه بوده اند ولی در جایی مثل جنگ احد یا جنگ‌ با روم مومنان را از جهاد و همراهی با پیامبر می ترساندند.

حجت الاسلام لروند تاکید کرد: در همان زمان شخصی به اسم ابن قیس به پیامبر (ص) گفت یا رسول الله من را از آمدن به جنگ معاف کن و من را در فتنه جنگ قرار نده، بگذار ایمانم حفظ شود من اگر جنگ بیایم می ترسم زن های زیبای رومی باعث شوند نتوانم ایمانم را حفظ کنم و با این حرفها ایجاد فتنه می کرد.

امام جمعه شهرستان کنگاور افزود: این سخن هم که گفته می شود جواب امجدها را ندهید تا بزرگ نشوند نشان می دهد، اینگونه افراد از بصیرت کافی بهره ندارند زیرا اگر جواب این افراد مفلوک داده نشود فردا و فرداها امجدهای دیگری سربلند می کنند./1400/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
..... ..... حسن روحانی رو محاکمه کنن دادگاه ویژه!!
0
0