۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۶۷۱۶۲۸

رمان «در غرب خبری نیست» به چاپ نهم رسید

رمان «در غرب خبری نیست» به چاپ نهم رسید
رمان «در غرب خبری نیست» اثر اریش ماریا رمارک برای نهمین بار توسط انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ شده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، به تازگی رمان «در غرب خبری نیست» برای نهمین بار تجدید چاپ شده است. این رمان تحسین‌شده که نامش در فهرست «۱۰۰ کتاب که باید قبل از مرگ خواند» دیده می‌شود روایتی است تکان‌دهنده، از جنگ جهانی اول که ثروتی برای رمارک رقم زد و خشم نازی‌ها را به دنبال داشت.

«در غرب خبری نیست» روایت جوانی است که وارد جنگ می‌شود و نمی‌داند اصلاً برای چه دارد می‌جنگد و برای چه آدم‌ها را می‌کشد و برای چه اطرافیانش کشته می‌شوند؛ او نمی‌داند در جبهه غرب چه خبر است.

سادگی و صداقت قلم اریش ماریا رمارک شگفت‌انگیز است. او به خوبی از پس توصیف صحنه‌ها برآمده و شاید گفتن از درد انسانی است که باعث شده از این اثر او تا این حد استقبال شود. ای کاش با وجود این استقبال، رهبران و حاکمان جهان را مجبور می‌کردند این کتاب را بخوانند؛ در آن صورت شاید کمتر شاهد جنگ روی این کره خاکی بودیم.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم:

«امروز اگر روزهای جوانی را به ما برگردانند، نمی‌دانیم چه کنیم. احساس مرموز و لطیفی که از آن روزها به جا مانده، دیگر بیدار نخواهد شد. چقدر آرزو داریم که باز در امواج خروشان آن احساس غرق شویم و چقدر آرزو داریم که آنها را به یاد آوریم و پرستش کنیم، اما چه فایده؟ این درست مثل آن است که آدم به عکس رفیق مرده‌اش چشم بدوزد. این صورت و چشم و گوش، صورت و چشم و گوش اوست، اما خود او کجاست؟ نیست، مرده است.»

«در غرب خبری نیست» اثر اریش ماریا رمارک با ترجمه سیروس تاجبخش که برای نهمین بار از سوی انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ شده ۲۰۹ صفحه دارد و در ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۲۵ هزار تومان روانه بازار کتاب شده است./826/

ارسال نظرات