۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۶۷۱۶۶۷

نگاهی به تازه های شبکه ای اجتماعی امروز

نگاهی به تازه های شبکه ای اجتماعی امروز
پیامد اصلاح اساسی بودجه توسط مجلس چیست؟، گم کرده‌ام بدون تو راه نجات را، یکم از چمدان دلار براتون بگم، رویکرد رهبر انقلاب در واکنش به نقدها و دغدغه‌ها بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، پیامد اصلاح اساسی بودجه توسط مجلس چیست؟، گم کرده‌ام بدون تو راه نجات را، یکم از چمدان دلار براتون بگم، رویکرد رهبر انقلاب در واکنش به نقدها و دغدغه‌ها بخشی از تازه های شبکه های اجتماعی است.

 

پیامد اصلاح اساسی بودجه توسط مجلس چیست؟

سیدنظام‌الدین موسوی، نماینده مجلس در توییتر نوشت: استدلال برخی دوستان در مجلس این است که ما کلیات بودجه۱۴۰۰ را تایید و جزئیات را به صورت اساسی اصلاح میکنیم.

اولاً کار مجلس بودجه نویسی نیست، ثانیاً اصلاح اساسی توسط مجلس، بهانه به دست دولت میدهد تا مشکلات آتی را فرافکنی کند.

مسیر درست، رد کلیات بودجه و اصلاح آن توسط خود دولت است.

 

گم کرده‌ام بدون تو راه نجات را

نفیسه ‌السادات موسوی، غزلسرا یکی از سروده‌هایش را در کانال تلگرامی خود منتشر کرد

گم کرده‌ام بدون تو راه نجات را

خضرم که داده‌ام ز کف آب حیات را

درد است این که با همه‌ی پادشاهی‌ام

مجبورم انتخاب کنم کیش و مات را

پشت بهانه‌های تو هر بار نکته‌ای ست

حفظم تمام زیر و بم این نکات را

رحمت به روزگار! که پستی بلندی‌اش

رو کرده دست زندگی بی‌ثبات را

ای عشق! این سکوت به معنای عجز نیست

حرمت نگاه داشته‌ام خاطرات را

 

یکم از چمدان دلار براتون بگم

یک کاربر فضای مجازی طی توییتی نوشت: یکم از چمدان دلار براتون بگم.

به گفته هویدا شاه ۹ میلیارد از جیب ملت وام [باج] بلاعوض به غربیا و بانک جهانی میده که یک دلارش هم بر نمیگرده

موقعی که بیشتر مردم آب غیر بهداشتی داشتن،۱.۵ میلیون پوند برای بازسازی فاضلاب لندن کمک میکنه

صد ها میلیون هم جدا گذاشت تو چمدون و فلنگو بست

 

 

 

 

 

رویکرد رهبر انقلاب در واکنش به نقدها و دغدغه‌ها

عباس باصولی درباره پخش مستند غیر رسمی در کانال تلگرامی خود نوشت: اخیراً بخشی از دیدارهای رهبر انقلاب در قالب یک مستند تحت عنوان «غیر رسمی» منتشر شده است. پخش این مستند واکنش‌های متفاوتی را در طیف‌های گوناگون درپی داشته است. طرفداران انقلاب اسلامی ضمن استقبال از این مستند، آن را اقدامی دیرهنگام قلمداد کرده و از بخش رسانه‌ای بیت رهبری گلایه کرده‌اند که با جلوگیری از پخش این تصاویر در ادوار گذشته موجب شده که چهره‌ای صرفاً 'رسمی' از رهبر انقلاب در انظار عمومی ترسیم شود و به این دیدگاه که رهبر تریبونی یک‌طرفه و بی‌توجه به‌نقدهاست، دامن زده شود. در ادامه ضمن بررسی این نگاه به ارزیابی مستند مذکور می‌پردازیم:

شاید مهمترین اشکالی که به این مستند وارد است، گزینش عنوان «غیررسمی» برای آن است؛ عنوانی که می‌تواند به شکل‌گیری دوگانهٔ 'رسمی' و 'غیررسمی' دربارهٔ مواضع رهبر انقلاب بینجامد. گوئی رهبر انقلاب دو موضع -یا دو رفتار- دارد که یکی رسمی‌ست و دیگری غیررسمی!

آنچه در این دیدارها از زبان رهبر انقلاب بیان می‌شود چیزی جز مواضع رسمی ایشان نیست که بارها در تریبون‌های مختلف نیز بیان شده است؛ بنابراین انتخاب عنوان غیررسمی برای آن یک اشتباه رسانه‌ای و صدالبته مفهومی‌ست.

ظاهراً دلیلی که سازندگان را به این اشتباه کشانده است، فضای حاکم بر این جلسات است که بر خلاف خطابه‌ها، تعاملی‌ست. جلسات تعاملی اقتضائات خودش را دارد و گاهی ممکن است به مزاح و مطایبه کشیده شود. فضای تعاملی و صمیمانه نامش غیررسمی نیست؛ اتفاقاً فضائی که در آن افراد صراحتاً نقدشان را بگویند و پاسخ بخواهند و بشنوند از هر فضائی رسمی‌تر است. این عرصه یکی از الزمات حکمرانی دینی‌ست که در عمل عینیت یافته است. نباید چنین جلساتی را با برجسته‌سازی صمیمیت حاکم بر آن در حد یک جلسهٔ غیررسمی فروکاست.

با نگاهی به واکنش دوست و دشمن می‌توان فهمید که این مستند یک اقدام رسانه‌ای موفق بوده است. طیف طرفداران انقلاب هم با نگاه به این توفیق گلایه می‌کنند که چرا کم؟ چرا گزیده؟ چرا دیر؟! باید توجه داشت که یکی از دلایل توفیق این اقدام و برد بالای رسانه‌ای آن 'کم' و 'گزیده' بودن آن و البته پخش موردی آن است. رهبر انقلاب در طول سال جلسات متعدد تعاملی دارند که در مورد مسائل مختلف بحث و گفتگو می‌شود. پخش روتین این جلسات در کوتاه‌زمانی اثربخشی خود را از دست داده و به یک اقدام رسانه‌ای صرفاً تبلیغاتی بدل می‌شود.

رویکرد ثابت رهبر انقلاب در واکنش به نقدها و دغدغه‌ها در بیانات ایشان معلوم است. کافی‌ست نگاهی به خطابه‌های ایشان بیندازیم تا دریابیم که بر خلاف نامش از جنس پاسخگوئی و توضیح است. اهل دقت باشیم به سادگی درمی‌یابیم که هر کدام از بیانات در حال پاسخگوئی به کدام نقد است و یا متأثر از کدام نقد. این یعنی به‌نقدها و نظرها توجه می‌شود؛ این یعنی بنای کار بر تعامل است؛ درست مثل همان جلسات رسمی.

اگر اهل رسانه یا از اهالی رسانه‌ایم، این‌جای کار، خیلی جای کار دارد.

 

واکنش رشیدپور به تمسخر واکسن ایرانی کرونا

رضا رشیدپور، مجری در واکنش به تمسخر تست واکسن ایرانی کرونا طی توییتی نوشت: شما درست می‌گویید. ایرانی توان هیچ پیشرفتی را ندارد و کلا باید مسخره‌اش کرد. هر چه مسخره‌تر روشن‌فکر(نما)تر. نانو و رویان و ماهواره و رکورد پیوند کبد و شگفت‌انگیز ترین جراحی‌های قلب و دانش ساخت ساختمان‌های عظیم و تعمیرات پیچیده‌ی هواپیما و ... همگی مسخره است.

 

 

 

این خبر برسد بدست هشتگ زنان واکسن بخرید

کانال تلگرامی هاون مدیا نوشت: یک زن سوئیسی هم بعد از تزریق واکسن فایزر از دنیا رفت هر لحظه خبری از بستری و مرگ افراد مخابره میشه و پزشکان مرتبط با شرکت داروسازی سعی میکنند با بهانه های مختلف حقیقت رو پنهان کنند.

برسد بدست هشتگ زنان واکسن بخرید

 

 

 


ایران یک ژاپن اما از نوع با شرافتش است

یک کاربر فضای مجازی به نقل از یک پزشک قطری خطاب به آمریکا و دولت‌های عرب طی توییتی نوشت: چهل سال ایران را محاصره اقتصادی کردید.۳۴ پایگاه نظامی در اطرافش ساختید. تروریست‌های خود را به سویش فرستادید اما ایران هم اکنون از همه کشورهای منطقه مقتدرتر و از نظر علمی پیشرفته تر است. ایران یک ژاپن اما از نوع با شرافتش است.

غربگدا!!! حالا نظرت چیه؟

 

 

 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات