۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
کد خبر: ۶۷۱۶۹۰
۱۳ دی در سالروز شھادت سردار دلھا برگزار می شود؛

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی از سوی بنیاد قرآن و عترت هند در قم

آیین بزرگداشت شهید سلیمانی از سوی بنیاد قرآن و عترت هند در قم
به مناسبت اولین سالروز شهادت سردار دلها شهید قاسم سلیمانی، آیین بزرگداشت از طرف بنیاد قرآن و عترت هند در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزای رسا، حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی رییس و موسس بنیاد قرآن و عترت ممبئی، مدیر حوزه علمیه برادران حضرت آیت الله خامنه ای و حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه قم در هند، از برگزاری آیین بزرگداشت شهید قاسم سلیمانی، روز شنبه 13 دی در مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) قم خبر داد.

حجت الاسلام رضوی به تشریح برنامه های این مراسم پرداخت و گفت: این مراسم که با همکاری اداره فرهنگی مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه)، تشکل فرهنگی تبلیغی امام خامنه ای پاکستان، پرتو معارف محمدی آذربایجان و قرآن و اهلبیت(ع) پاکستان برگزار می شود، در دو بخش برگزار می گردد.

وی افزود: بخش اول، نشست شعری اردو زبانان است که در این نشست 14 شاعران بزرگ اردو زبان سرودهای خود را در شان شهید قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و فخری زاده، تقدیم خواهند کرد و در بخش دوم مراسم عزداری به مناسبت سالروز شهادت ام الائمه زهرای مرضیه(س) و شهادت سردار مدافع حرم اهل بیت(ع) شهید حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و فخری زاده، برگزار خواهد شد.

این روحانی هندی ادامه داد: نشست شعری شاعران اردو زبان روز شنبه 13 دی ساعت 12:30 دقیقه ظهر در سالن غدیر مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) برگزار می شود و مراسم عزداری بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد مجتمع آموزش عالی فقه (مدرسه حجتیه) با سخنرانی آیت الله شبستری برگزار می گردد.   

قابل ذکر است که بنیاد قرآن و عترت بمبئی در سال 2000 میلادی توسط حجت الاسلام سید شمع محمد رضوی طلبه فاضل هندی و با تشویق آیت الله محمود محمدی عراقی رییس دفتر رهبر انقلاب در قم، و با رهنمود های آیت الله علی رضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین سید محمد محسن دعایی، با هدف ارائه آموزش های دینی به دانشجویان شبه قاره هند تاسیس گردید.

این موسسه که خلأ بزرگی در زمینه آموزش های دینی به جوانان احساس می کرد با تدوین متون درسی دینی در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم در موضوعات و گرایش های احکام، اخلاق، عقائد اسلامی و ولایت فقیه، در سال 2001 میلادی فعالیت های آموزشی خود را در شهر ممبئی مرکز ایالت مهارشترا و پاتنا مرکز ایالت بیهار بطور مستمر و دیگر نقاط هندوستان بطور مقطعی و فصلی با اعزام اساتید بزرگ و همچنین در مناطق مختلف پاکستان با استفاده از توانائی های حجت الاسلام سید ریاض حسین جعفری روحانی برجسته پاکستان، آغاز کرد.  

این اقدام که روش های نوین تدریسی را برای آموزش های دینی دانشجویان به همراه داشت با استقبال زیادی از جوانان تشنگان معارف اسلامی روبرو شد و الان صدها دانشجوی تربیت یافته این موسسه در هند و پاکستان هستند.

این موسسه بنا به نیازهای منطقه ای حوزه علمیه برادران حضرت آیت الله خامنه ای و حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه (س) را در ایالت بیهار در سال 1388 هجری شمسی تاسیس کرد، و در طول سنوات 12 سال، صدها طلبه و دانش آموختگان خواهر و برادر، در حوزه های علمیه قم و نجف اشرف در سطوح عالی حوزه به تحصیل مشغول اند و تعداد زیادی در سراسر هندوستان به امر تبلیغ و تدریس علوم آل محمد (ص) مشغول هستند.

برگزاری 4 کنفرانس علمی در سال در 15 سال گذشته به مناسبت های دهه کرامت، دهه ولایت (غدیر)، ولایت فقیه و قرآن و امام حسین(ع) و کلاس های فرهنگ عاشورا در محرم و صفر از دیگر فعالیت های این موسسه است./988/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Saiyed Zahera
India
۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸
Qasim solemanei wo shakhs the Jo is daurke mukhtar the shahadat e Qasim solemanei k bad is Zamaane ne koi achha din nhi dekha hum aapki shahadat ko zaya nhi jaane denge inshallah inteqam hoga
0
0