۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۷۱۷۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

شهید حاج قاسم سلیمانی به ولایت فقیه اعتقاد داشت و مطیع ولایت بود

شهید حاج قاسم سلیمانی به ولایت فقیه اعتقاد داشت و مطیع ولایت بود
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: حاج قاسم سلیمانی، چون به مسأله ولایت فقیه اعتقاد داشت مطیع ولایت بود و اگربه دنبال شهادت بود به دلیل اعتقادات اوبه شهادت و آخرت بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد آیت الله رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، گفت: اعتقاد به این موضوع که دنیا فانی است و انسان نیز از این دنیا گذر خواهد کرد در زندگی انسان تأثیرگذاراست.

وی افزود: عملکرد انسان‌هایی که به مرگ و آخرت اعتقاد دارند متفاوت از انسان‌هایی است که به مرگ آخرت اعتقاد ندارند و اصولا انسان در عمل پیرو اعتقادات درونی است، از این رو عمل انسان عکس العمل تفکر و آیینه اندیشه او است و همانگونه که فکرمی کند عمل می‌کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه همه انسان‌ها در زندگی خود پیرو اعتقادات و اندیشه خود هستند، اظهارداشت: هرطوری که اندیشه انسان‌ها است همانگونه نیز عمل می‌کنند، از این رو همه تلاش خداوند تغییراین تفکر انسان است.

وی افزود: خداوند اگر در قرآن می‌فرماید وای به کم فروشان و گران فروشان، برای این است که می‌خواهد تفکر انسان‌ها را از این دنیا به دنیای آخرت و قیامت که زمان حساب و کتاب است تغییر می دهد.

به گفته وی اگر انسان نه تنها اعتقاد بلکه اگر گمان به آخرت و قیامت داشته باشد عملکرد او متفاوت از کسی خواهد بود که به آخرت و قیامت اعتقاد ندارد، بنابراین همه تلاش انسان تغییراعتقاد انسان از دنیا به آخرت است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اعتقادات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی او را محبوب دل‌ها کرد، چرا که او معتقد بود ملت ایران به اندازه‌ای عظمت دارد که هرچقدر در راه ملت ایران کشته شوم باز هم کم است.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی، چون به مسأله ولایت فقیه اعتقاد داشت مطیع ولایت بود و اگر به دنبال شهادت بود به دلیل اعتقادات او به شهادت و آخرت بود و اگر هم به دنیا اعتقاد نداشت برای این بود که به خدا اعتقاد داشت و اخلاص داشت و دنیا را فانی می‌دانست.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه این اندیشه شهید سلیمانی بود که او را محبوب دل‌ها کرد و در این راه نیز به شهادت رسید، گفت: حاج قاسم سلیمانی به باطل بودن دشمن اعتقاد داشت و برهمین اساس بود که با دشمن مبارزه کرد و چون به شهادت اعتقاد داشت از مرگ ترس و هراسی نداشت./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات