۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۶۷۱۷۲۰
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح یزدی؛ قهرمان روشنگری، بصیرت افزایی و مبارزه با التقاط

آیت الله مصباح یزدی؛ قهرمان روشنگری، بصیرت افزایی و مبارزه با التقاط
عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله مصباح یزدی را قهرمان روشنگری و بصیرت افزایی توصیف کرد و گفت: به فضل خداوند راه ایشان ادامه یافته و پر رهرو خواهد ماند.

آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال علامه مصباح یزدی، گفت: ساعتی قبل خبر دردناک ارتحال عالم ربانی علامه آیت الله مصباح یزدی را شنیدم؛ آیت الله مصباح یزدی مصداق حدیث شریف امام حسن عسکری(ع) «عُلَماءُ شيعَتِنا مُرابِطونَ فِي الثَّغرِ الّذي يَلي إبليسَ و عَفاريتَهُ ، يَمنَعونَهُم عَنِ الخُروجِ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا» هستند.

وی ادامه داد: عالمان شیعه مرزبان هستند و از مرز دین در برابر دشمنانی که آن را مورد هجمه قرار داده اند نگهبانی می کنند و آیت الله مصباح یزدی این ویژگی را به احسن وجه دارا بود.

آیت الله خاتمی خاطرنشان کرد: در زمان حیات و سلامتی ایشان جمله ای را در مدرسه فیضیه گفتم و هم اکنون همان جمله را تکرار می کنم؛ آیت الله مصباح یزدی حدود 15 سال محضر آیت الله بهجت شاگردی کردند و آیت الله بهجت به ایشان نگاه ویژه ای داشت؛ ایشان در خصال و روحیات بهجت دیگری بودند و درست هم گفتم و باور قلبی ام را تقدیم کردم.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مرحوم آیت الله مصباح یزدی را مصداق آیه شریفه «يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ» دانست و با بیان اینکه مؤمنان در راه خداوند مدام جهاد می کنند و از ملامت ها نمی هراسند، این عالم فقیه را علمدار دین خواند و ابراز کرد: امیرمؤمنان(ع) در نهج البلاغه سه ویژگی «بصیرت»، «صبر» و «علم به مواضع حق» را از ویژگی های علمداران دین برشمرده اند و آیت الله مصباح یزدی هر سه ویژگی را دارا بودند.

وی ادامه داد: عمرو بن حمق خزاعی که از شهیدان رکاب امیرمؤمنان(ع) است به ایشان گفت «امر، امر شما است و ما در برابر نظرات شما حرفی نداریم» و آیت الله مصباح یزدی نیز در برابر ولایت اینچنین بود؛ در ماه های اخیر مطالبی که از ایشان درباره ولایت در رسانه ها همه شنیدند، گویای این ویژگی برجسته این عالم بزرگ است.

آیت الله خاتمی با ابراز تأسف و تأثر نسبت به ارتحال آیت الله مصباح یزدی و با بیان اینکه نمی توانم اندوهم را از این مصیبت بزرگ کتمان کنم، گفت: آیت الله مصباح یزدی یک عمر در راه خداوند و در عرصه های فرهنگی و سیاسی مجاهدت کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه آیت الله مصباح یزدی «التقاط شناس» بودند، مطرح کرد: ایشان با التقاط به شدت مبارزه و از خلوص دینی دفاع می کرد.

وی اضافه کرد: بنده در اوج هجمه به ایشان که متأسفانه در دوره هایی برخی افراد به شدت به ایشان تاختند و چه بی رحمانه و ناجوانمردانه هم می تاختند، خدمت ایشان رسیدم و مشاهده کردم که در نهایت آرامش هستند و سخنش نیز این بود که «من به تکلیف و وظیفه ام عمل می کنم».

آیت الله خاتمی تأکید کرد: آیت الله مصباح یزدی با کوله باری از اعمال صالح به دیدار خداوند رفت و از برجسته ترین اعمال صالحی که خداوند برای ایشان به حساب خواهد آورد، روشنگری است؛ پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرمودند وقتی بدعت ها به صحنه می آید عالمان باید به میدان آمده و روشنگری کنند وگرنه نور ایمان از آنها باز پس گرفته می شود.

عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله مصباح یزدی را قهرمان روشنگری و بصیرت افزایی توصیف کرد و بادآور شد: به فضل خداوند راه ایشان ادامه یافته و پر رهرو خواهد ماند و دعا می کنیم حشر این عالم ربانی با امامان معصومی باشد که یک عمر از آنها دم زد، دفاع کرد و با افتخار پرچم محبت و تبیین راهشان را به دوش کشید./841/ت301/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷
وای از غمی که تازه شود با غمی دگر...
1
0
ناشناس
United States
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
برخی کانال های اصلاح طلب زیرکانه شادی خودشون از رحلت این مرد بزرگ رو نشون دادن، نکنه تو تیم CIA هستن
0
0
ناشناس
United States
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
اینک چه کنیم در مردابِ حادثه‌های بی‌تو؟!
1
0
ناشناس
United States
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
هنر بزرگ علامه مصباح یزدی ثابت قدمی در اندیشه و اعتقاداتش بود.
1
0
محسن
United States
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
صراحت بیان و اندیشه قرآن بنیان او، هرگز به او اجازه مشارکت در بازیگری های سیاسی را نداد، واگر جز این بود، شاهد سازش و معامله گری و مقام خواهی او بودیم نه ثابت قدمی و استواری کوهسان او...
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
رفتی و آتش افکندی به قلبِ مشتاق و شیدای ما.
0
0