۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۷۱۷۳۰
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

روحانیت سنگ صبور انقلاب اسلامی است

روحانیت سنگ صبور انقلاب اسلامی است
کرمانشاه - مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: روحانیت سنگ صبور انقلاب بوده و هست و به نوعی به عنوان رابط بین مردم و مسؤولان در جامعه حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شورای عمومی فرهنگ شهرستان کنگاور شامگاه جمعه در فرمانداری این شهرستان با حضور حجت الاسلام پیام ملکی؛ مدیر حوزه علمیه کنگاور، حجت الاسلام علی محمد لروند؛ امام جمعه این شهرستان برگزار گردید.

در این شورا، حجت الاسلام پیام ملکی؛ مدیر حوزه علمیه کنگاور ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی و نیز تسلیت درگذشت عارف ربانی؛ آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه های علمیه شاهد روحیه انقلابی و جهادی در بین اساتید، طلاب و روحانیون هستیم که این یک امتیاز بسیار بزرگ برای حوزویان در مقابل دشمنان این نظام اسلامی می باشد.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طلاب و روحانیون در عرصه های ملی همیشه حضوری خودجوش و جهادی داشته و دارند و نمونه های بسیاری در این زمینه سراغ داریم که از حوصله این نشست خارج است، لذا باید روحیه انقلابی و جهادی طلاب را نه تنها حفظ کنیم، بلکه باید آن را تقویت نمایم.

حجت الاسلام ملکی با اشاره به حضور روحانیون جهادی کنگاور در بیمارستان های این شهرستان در بحث مبارزه با کرونا، عنوان کرد: از همان روزهای نخست شیوع بیماری کرونا، حضور روحانیون و طلاب آموزش دیده در بیمارستان ها امری ضروری به نظر می رسید که الحمدالله اکنون شاهد حضور این عزیزان بر بالین بیماران کرونایی هستیم و این می تواند زمینه احیای روحیه معنوی این بیماران شود.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روحانیت از نهادهای انقلابی و مخلص در راه نظام اسلامی و ولایت فقیه است و همواره روحانیت سنگ صبور انقلاب بوده و هست و به نوعی به عنوان رابط بین مردم و مسؤولان در جامعه حضور دارند.

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: روحانیون و طلاب علیرغم بسیاری از کمبودها و مشکلات نسبت به هر نهادی انقلابی دیگر، در مدافع و پشتیبانی از ولایت و نظام اسلامی پیشقدم بوده است و در این مسیر تا همیشه ثابت قدم خواهد بود.

در ادامه این نشست، هریک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند./1400/

ارسال نظرات