۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۷۱۷۳۲
مکتب سلیمانی؛

شباهت های حاج قاسم سلیمانی به مالک اشتر

شباهت های حاج قاسم سلیمانی به مالک اشتر
معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گفت: حاج قاسم سلیمانی همچون مالک اشتر با وفا، با صفا و صادق، متقی، دشمن شناس، بصیر و مجاهد و مبارز بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سردار فلاح زاده معاون هماهنگ کننده سپاه قدس در مراسم نخستین سالگرد شهادت فرماندهان جبهه مقاومت که امشب از سوی ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به شاخصه های مکتب شهید سلیمانی، این شهید بزرگ را مدافع راستین نهضت امام خمینی(ره) خواند و گفت: هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید دشمنان مقابل حضرت امام(ره) اردو زده و به مصاف ایشان آمدند و به بیان دیگر همه دنیای ظلم و شرک و استکبار به مقابله با ایشان برخاستند.

وی ادامه داد: اگر حاج قاسم سلیمانی ها نبودند صدام تا خراسان و سیستان و بلوچستان پیشروی می کرد؛ این یاران مخلص امام خمینی(ره) بودند که صدام را پشت مرزها نگه داشتند.

سردار فلاح زاده مجاهدت های سردار سلیمانی در دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: ایشان از فاتحان اصلی خرمشهر بود، اما همواره می گفت سرداران باقری ها و احمد کاظمی ها بودند که این شهر را آزاد کردند؛ شهید سلیمانی یک بار هم در طول عمرش «منیت» نکرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با بیان اینکه شهید سلیمانی امام خود و وظیفه اش را شناخته بود و به خوبی به آن عمل کرد، گفت: بسیاری از افراد امام خود را می شناسند، وظیفه خود را هم به خوبی می شناسند، اما به آن عمل نمی کنند؛ مصداق بارز این موضوع در تاریخ اسلام، کوفی ها هستند که امام خود را شناختند، وظیفه خود را هم شناختند، اما در لشکر عمر سعد قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه دشمنی آمریکا با انقلاب هیچگاه به پایان نمی رسد، تأکید کرد: امام خمینی(ره) فرمودند جنگ ما با دشمن جنگ عقیده است و تمام شدنی هم نیست و ما باید بسیج جهانی اسلام را با سربازانش در برابر استکبار راه اندازی کنیم، از این رو رهبر معظم انقلاب سپاه قدس را راه اندازی کرد و حاج قاسم سلیمانی را فرمانده آن قرار داد؛ حاج قاسم نیز از طریق راه اندازی سپاه محمد رسول الله(ص) در افغانستان، سپاه بدر و حشد الشعبی در عراق، ساماندهی نیروهای مقاومت در سوریه و تقویت حزب الله همه نقشه های استکبار را خنثی کرد.

سردار فلاح زاده به تبیین شاخصه های مکتب سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه نخستین ویژگی ایشان خدامحوری بود، عنوان کرد: شهید سلیمانی در حرکت، سکون، فکر، نشست، برخاست، جهاد، قلم و قدمش غیر از خدا چیز دیگری را در نظر نمی گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس با اشاره به اینکه داعش با ندابیر حکیمانه رهبری و اراده قوی و میدانی حاج قاسم سلیمانی شکست خورد و نابود شد، گفت: شهید سلیمانی خد را به عزت و قدرت لایزال الهی وصل کرده بود و برای همین همه دشمنان را شکست می داد، آنها را تحقیر می کرد و به حسابشان نمی آورد.

وی شهید سلیمانی را «ولایتمدار علنی» توصیف کرد و افزود: اگر کسی ولایتمدار نباشد نمی تواند با جان خود بازی کند؛ ایشان با حکم ولی خود به میادین می رفت و از شجاعت، جسارت و اخلاص مثال زدنی ای برخوردار بود.

سردار فلاح زاده وجه اشتراک مالک اشتر و قاسم سلیمانی را اینگونه توصیف کرد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) مالک اشتر را از بهترین، با وفاترین، شجاع ترین و متقی ترین یاران توصیف کردند؛ حاج قاسم سلیمانی نیز با وفا، با صفا و صادق، متقی، دشمن شناس، بصیر و مجاهد و مبارز بود./841/پ202/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
از تو یک انگشتر و یک دست به جا ماند ولی راه تو تا به ابد راه ادامه داریست...
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
شبی که سردار دلها به شهادت رسید حدود ساعاتی ۵ صبح که تلگرامم رو واسه درس خواندن باز کردم توی گروه عکس دست و انگشتر سردار رو گذاشته بودن همه منتظر بودیم که خبر تکذیب بشه که متاسفانه نشد ، قبلاً سردار سلیمانی رو میشناختم فقط در حدی که میدونستم داعش رو از بین برد ولی از اونشب نمیدونم چرا اینقدر دوستدارشون شدم نمیدونم اون عکس چی داشت ولی من از اونشب بدجور دوستدار و دلتنگ حاج قاسم هستم و حتی گاه گریه میکنم
0
0