۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۶۷۱۷۴۱
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

ناامیدی بی تفاوتی را به دنبال خواهد داشت

ناامیدی بی تفاوتی را به دنبال خواهد داشت
اصفهان ـ حجت الاسلام ماندگاری ناامیدی را عامل بی تفاوتی توصیف کرد و گفت: دشمن در تلاش است تا با بی تفاوت کردن جامعه به اهداف خود علیه کشور و انقلاب دست پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا امشب در محفل آسمانی‌های مسجد مهدیه اصفهان، کنترل اعضا و جوارج و عدم توجه به اخبار باطل را منشأ و ریشه آزادی تعقل و تفکر ذکر کرد و گفت: ما باید همواره مخاطب اخبار واقعی باشیم، کلام اهل بیت(ع) قرآن کریم و فرمایشات رهبر معظم انقلاب از جمله این اخبار واقعی است.

 

تلاش دشمن برای درهم آمیختن حقیقت و دروغ

وی در ادامه با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمنان همواره در حال درهم آمیختن حقیقت و دروغ برای فریب افکار عمومی هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بی تفاوت نباشیم و مانند بی تفاوت‌ها باعث شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) نشویم و بسیاری از شهدای معاصر نشویم باید بدانیم که ریشه بی تفاوتی در چیست.

حجت الاسلام ماندگاری خاطرنشان کرد: بی تفاوتی از آنجا شروع می‌شود که چشم و گوش ما در اختیار اخبار باطل قرار بگیرد، حتی اگر باطل تفسیر قرآن بگوید و قرآن بخواند هم نباید به آن گوش کرد، قرآن خواندن امروز دشمنان مانند قرآن خواندن دشمنان در زمان امام علی(ع) است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه 7 سال پیش به مردم گفتند اگر به این تفکر رأی بدهید با آمریکا مذاکره می کند و همه چیز حل می‌شود، تصریح کرد: الآن که تا انتخابات چند ماه مانده است بازهم این زمزمه گفته می‌شود، اینها به دنبال قاطی کردن حق و باطل هستند، اکنون هزاران میلیارد پول ما توسط آمریکا بلوکه شده است اما نزدیک انتخابات سال آینده کاری خواهند کرد که یک ذره از این پولها آزاد شود تا شاهد کاهش قیمت‌ها به صورت موقتی در کشور باشیم.

وی ادامه داد: با این مسأله این تفکر شعار می‌دهد که اگر می‌خواهید مشکلات حل بشود به تفکر ما رأی بدهید تا مشکلات برطرف شود، این می‌شود تلبس الحق بالباطل، دشمن یک ذره از پول ما را که از ما دزدیده است به ما می‌دهد تا به تفکری که طرفدار آنها است رأی بدهیم.

 

سه حربه شیطان برای فریب حضرت آدم

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به روایتی عنوان کرد: حضرت موسی در مکاشفه‌ای که با حضرت آدم داشته است از ایشان پیرامون چرایی خوردن میوه ممنوعه و خروج از بهشت سؤال می‌کند و حضرت آدم به او می‌گوید شیطان با سه حربه مرا فریب داد نخست اینکه نیاز مرا به درستی تشخیص داد، او به خوبی متوجه شد من نیاز به جاودانگی دارم اما آدرس غلط داد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: آمریکا نیاز مردم عراق را به درستی تشخیص داد اما آدرس غلط داد و گفت من تنها کسی هستم که بلد هستم صدام را برکنار کنم، آمریکا همین فریب را برای مردم افغانستان به کار بست و به آنها آسیب های بسیار زده است.

وی دومین حربه شیطان در کلام حضرت آدم را فریب از طریق ظاهرسازی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این خصوص می‌فرمایند دستکش مخملی و پنجه فولادی، آمریکا به همه گفته است من می‌خواهم به شما کمک کنم، همه رییس جمهورهای آمریکا یک طرح کمک کردن و یاری رسانی دارند و از این طریق منابع کشورهای فقیر را می‌دزدند.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه افزود: سومین حربه شیطان این بود که از واسطه ارزشی استفاده کرد، شیطان برای حضرت آدم قسم خورد، در جنگ صفین نیز معاویه و عمروعاص از همین حربه استفاده کردند و قرآن بر سر نیزه بردند و همسر پیامبر اکرم(ص) را به میدان آوردند، همانطور که در فتنه سال 88 نخست وزیر زمان امام خمینی و نماینده امام خمینی در بنیاد شهید را وسط آوردند تا مردم فریب بخورند.

 

شیطان در تولید آخوند و مرجع تقلید قلابی ماهر است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه شیطان به خوبی بلد است آخوند و مرجع تقلید قلابی درست کند، اظهار کرد: مرجع تقلید قلابی توسط انگلیس حمایت و شبکه او نیز از انگلستان پخش می‌شود، هر خبری از شبکه‌های باطل آمد باید بزنیم به دیوار و به آن اعتنا نکنیم.

وی توجه به اخبار باطل را عامل بی تفاوتی انسان دانست و تصریح کرد: ناامیدی یکی از علائم بی تفاوتی است که امروز نیز در کشور شاهد آن هستیم، انسان اگر بیمار باشد و ناامید شود جان خود را از دست خواهد داد، در مورد جمهوری اسلامی نیز باید به این موضوع توجه داشته باشیم، قرار نیست بخاطر مشکلاتی که وجود دارد امید خود را از دست بدهیم.

حجت الاسلام ماندگاری در ادامه اظهار کرد: به سه دلیل نباید دچار ناامیدی از جمهوری اسلامی بشویم، 42 سال است که جمهوری اسلامی در حال مبارزه با منافقین است که نزدیک به 18 هزار شهید از ما گرفته‌اند، هنوز هم منافقین هستند، شهید فخری زاده را منافقین ترور کردند.

 

ناامیدی عامل بی تفاوتی است

وی با اشاره به همکاری نزدیک منافقین با آمریکا و اسرائیل، خاطرنشان کرد: 42 سال است دچار جنگ و تحریم هستیم اما هنوز جمهوری اسلامی سرپا ایستاده است، 42 سال است هر روز یک اکتشاف و نوآوری و دستاورد و پیشرفت در کشور ما وجود دارد و این علیرغم همه فشارهایی است که دشمنان به ما وارد کرده اند و این هم دیگر دلیلی است برای ناامید نشدن، اگر ناامید بشوید بی تفاوت خواهید شد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی را از جمله کسانی دانست که ناامید نمی‌شوند و تصریح کرد: اگر امیدوار باشیم بی تفاوتی از بین خواهد رفت، شرکت نکردن در انتخابات یکی از عوارض ناامید شدن مردم است، ما باید ناامیدی موجود در جامعه را از بین ببریم.

وی عافیت طلبی را از دیگر علامت‌های ناامیدی عنوان کرد و گفت: کسی که ناامید است می‌گوید کاری از دست من برنمی‌آید و دچار تنبلی و عافیت طلبی می‌شود اما انسان امیدوار مجاهدانه تلاش خواهد کرد، بنابر فرموده قرآن کریم کسی که مجاهدت کند خداوند راه را به او نشان خواهد داد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات