۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۷۱۸۰۹
عمار انقلاب؛

جهاد علمی و اخلاقی آیت الله مصباح برای همیشه درس آموز است

جهاد علمی و اخلاقی آیت الله مصباح برای همیشه درس آموز است
چهارمحال و بختیاری - امام جمعه شهرکرد با صدور پیامی ضمن تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، ایشان را از افتخارات کرسی فلسفه، بصیرت و جهاد علمی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با صدور پیامی، رحلت جانگداز آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

در ابتدای این پیام آمده است: بار دیگر ظرف مدتی کوتاه حوزه‌های علمیه با تأسف و اندوه وافر، در سوگ راد مردی از تبار علم و حکمت و عرفان نشست؛ فیلسوفی معنا مسلک و بصیری عمار صفت و مجاهدی مالک اشتر گونه امروز چشم از جهان فرو بست.

در ادامه تأکید شده است: حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به حق آیتی بود که سیر علمی و سیر معرفتی و سیر فلسفی را با عمل اخلاقی و حالات ربانی در هم آمیخت و از خود الگوئی ارائه کرد که تا همیشه تاریخ درس آموز است.

در ادامه این پیام با تأکید بر جایگاه علمی این استاد وارسته خاطرنشان شده است: تألیفات عدیده اش در زمینه‌های مورد نیاز جامعه و مورد نیاز حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها که بعضی با قلمی روان ترسیم گر ضرورت‌های فکری و اخلاقی جامعه است بخشی دیگر از جهاد علمی اوست.

همچنین در ادامه با اشاره به نقش این عالم مجاهد در راه اندازی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) تاکیده شده است: تأسیس مراکز علمی به ویژه مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) که حقاً حوزه علمیه قم و حوزه‌های علمیه را در پاسخگویی به سؤالات و ابهام‌های نسل انقلاب پربار و دستی پر از دانش و بینش برای آن‌ها به ارمغان آورد؛ پرورش یافتگان این مرکز و شاگردان و درس آموختگان این ستاره پر فروغ امروز در جای جای مراکز علمی وجای جای کشور می‌درخشند.

در ادامه این پیام آمده است: این شخصیت عظیم القدر که به خوبی از خورشید تابناک مکتب جعفری استفاده کرد، استوانه‌ای مستحکم از علم و حکمت در حوزه‌های علمیه شد و به حق از افتخارات و بالندگی‌های کرسی فلسفه و کرسی معرفت و بصیرت و کرسی جهاد علمی محسوب می‌شود.

در پایان این پیام خاطرنشان شده است: خلاص و باور توحیدیش، زندگی ساده و زاهدانه اش، سبک تمام عیار اسلامی اش، غیرت و صلابت دینیش، ولی محور و اوج خضوع در برابر، ولی امرش، دفاع از اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و مقابله سخت با روشنفکر نما‌های بظاهر مردم محور و در واقع دین ستیز، از این عالم ربانی چهره‌ای ماندگار در علم و دین به جای گذاشت که اوراق کتاب زندگیش هیچ گاه بسته نخواهد شد؛ اینجانب که خود از ارادتمندان ویژه این عالم مخلص بوده و هستم با دلی پر اندوه این ضایعه را به محضر مراد و، ولی حکیممان رهبر معظم انقلاب و به حوزه‌های علمیه و به بیت شریفشان و به تلامیذ و ارادتمندان آن حکیم سفر کرده تسلیت گفته و بهره مندیش محضر مولای کریم و روح ریحان بهشتی را مسئلت دارم. /۹۴۵۷/
ارسال نظرات