۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۶۷۱۸۱۶
آیت‌الله شاهچراغی:

ساخت واکسن ایرانی نمود جمله «ما می‌توانیم» مقام معظم رهبری بود

ساخت واکسن ایرانی نمود جمله «ما می‌توانیم» مقام معظم رهبری بود
سمنان - نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آغاز فاز نخست آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا در کشورمان؛ آن را نمود عینی جمله «ما می‌توانیم» مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در سخنرانی مجازی برای مردم سمنان اظهار داشت: تولید واکسن کار بزرگی بود و با آغاز آزمایش‌های انسانی واکسن کرونا، ایران اسلامی در کنار کشورهای بزرگ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد که واکسن کرونا در کشورمان ساخته شود و در این زمینه باید از دانشمندان ایران اسلامی قدردانی کنیم افزود: با آغاز مطالعات انسانی واکسن ایرانی کرونا، فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم» نمود عینی پیدا کرد.

امام‌جمعه سمنان اجرای طرح شهید سلیمانی و ساخت واکسن کرونا در ایران را 2 نعمت خداوند به مردم کشور دانست و با بیان اینکه به برکت طرح سردار سلیمانی و واکسن بیماری کرونا، به طور حتم این ویروس منحوس در کشور فروکش می‌کند به مردم توصیه کرد: اما همه ما تا نفس‌های آخر کرونا در کشور باید تابع ملی ستاد مقابله با کرونا بوده و ماسک، پرهیز از برگزاری تجمعات غیر ضرور و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را فراموش نکنیم.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به برنامه‌ریزی برای تشییع و تدفین 6 شهید گمنام در استان سمنان، برگزاری باشکوه این آیین‌ها با رعایت دقیق پروتکل‌ها و نکات بهداشتی را خواستار شد و افزود: باید آیین‌های تشییع و تدفین شهدای والامقام باید خالصانه، با معرفت، عاشقانه و برای رضای خداوند انجام شود.

وی با بیان اینکه شهدای گمنام در عین گمنامی نزد پروردگار بسیار خوش‌نام هستند تأکید کرد: کسی نمی‌داند که پدر و مادر این شهدای گران‌قدر گمنام کیست و این شهدا مهمان کردم استان سمنان هستند و مردم استان سمنان نیز میهمان‌نوازی خواهد کرد.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سال جدید میلادی، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال جدید میلادی را به پیروان حقیقی حضرت عیسی (ع) تبرک گفت و افزود: حضرت مسیح از قاتلان و خون‌ریزانی که خود را پیرو مسیحیت می‌دانند؛ بیزار است.

آیت‌الله شاهچراغی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران نیز از آمریکا به‌عنوان دولت خون‌ریز مصونیت می‌جوید خاطرنشان کرد: مسیحیت به‌نوعی مدیون قرآن کریم است؛ چراکه قرآن مسیحیت را به‌درستی معرفی کرده و این در تاریخ ماندگار است و اگر قرآن و دین مبین اسلام نبود؛ امروز شاهد تحریف بیشتر مسیحیت بودیم.

وی در ادامه به سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: سردار سلیمانی شاخصه‌هایی دارد و ازجمله این ویژگی‌ها، ولایتمداری ایشان بود.

امام‌جمعه سمنان با اشاره به اینکه سردار سلیمانی با 6 قسم جلاله رابطه و پیروی از ولی‌فقیه را سبب عاقبت‌به‌خیری دانست تصریح کرد: شهید سلیمانی در حد بالای ولایتمداری بوده و ولایتمداری و محبت وی به مقام معظم رهبری در بالاترین سطح ممکن بود.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به آغاز مرحله چهارم رزمایش کمک‌های مؤمنانه و مواسات به یاد شهید سلیمانی، از مردم خواست تا مانند سه مرحله قبل حماسه بیافرینند و اضافه کرد: مردم قدرشناس ایران در تشییع‌جنازه شهید سلیمانی حماسه آفریدند و در این مرحله هم امیدواریم این حماسه تکرار شود.

ارسال نظرات