۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۶۷۱۸۲۶
عمار انقلاب؛

آیت الله مصباح با بصیرت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در مقابل فتنه ها ایستاد

آیت الله مصباح با بصیرت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در مقابل فتنه ها ایستاد
آیت الله کعبی گفت: ما باید اقتدار معنوی، بصیرت انقلابی، علم و فرزانگی، سلوک معنوی و ولایت پذیری آیت الله مصباح یزدی را به عنوان یک تراث عظیم حفظ کنیم.

آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی، گفت: ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فیلسوف و فقیه فرزانه آیت الله مصباح یزدی در شب عروج سردار دل ها و مالک اشتر زمان ضایعه ای سنگین و غیر قابل جبران است و این رحلت جانسوز را به رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، حوزه های علمیه، اساتید و فضلا، ملت بزرگ ایران، محور مقاومت، شاگردان و دوست داران و خوشه چینان علوم اسلامی و بیت مکرم به ویژه آقازاده های فاضل ایشان تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: این عالم فرزانه و مجاهد، مرزبان اندیشه اسلام ناب بر پایه مکتب اهل بیت(ع)، دیده بان اسلام و نظام اسلامی و افسر شایسته حضرت بقیة الله الاعظم(عج) بود که در مقابل انحراف، التقاط، گمراهی و حمله به اسلام ایستاد.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: ایشان در بعد کادرسازی، تربیت شاگردان برجسته حوزه و دانشگاه، تولید علوم انسانی و ایستادگی در مقابل فتنه ها، علمدار ولایت و انقلاب بود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز کرد: از ویژگی های ایشان اخلاق و ولایتمداری و آشنایی عمیق با اندیشه امام و رهبری است و تلاش کردند این منظومه را از منظر فلسفی، فقهی، اجتماعی، سیاسی و اخلاقی تبیین کنند و با بصیرت اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در مقابل فتنه ها به صورت مجاهدانه و مخلصانه ایستاد.

وی در پایان آیت الله مصباح یزدی را مصداق آیه شریفه «يُجاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ» دانست و افزود: ما باید اقتدار معنوی، بصیرت انقلابی، علم و فرزانگی، سلوک معنوی و ولایت پذیری آیت الله مصباح یزدی را به عنوان یک تراث عظیم زنده نگه داشته، از آن صیانت کرده و تبعیت کنیم./841/ت302/ب1

ارسال نظرات