۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۶۷۱۸۵۳
مکتب سلیمانی؛

علامه مصباح نماد دفاع از ولایت و حاج قاسم نماد شهادت در این راه است

علامه مصباح نماد دفاع از ولایت و حاج قاسم نماد شهادت در این راه است
رییس دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم ولایت مداری و در تعبیر صحیح تر ولایت باوری است و عصاره عمر حاج قاسم همین ولایت باوری اوست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام روح ‌الله شاکری زواردهی، رییس دانشگاه معارف اسلامی امروز در مراسم گرامیداشت سردار شهید قاسم سلیمانی در دانشگاه معارف اسلامی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا (س) و دهه بصیرت گفت: این مناسبت ها با رحلت علامه مصباح یزدی همزمان شد و وجوهی مشترکی می توان در این مناسبت ها یافت؛ فاطمیه نماد بصیرت، حاج قاسم نماد شهادت و علامه مصباح نماد دفاع از ولایت است.

رییس دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: چیزی که ما امروز به آن نیاز داریم ولایت مداری و در تعبیر صحیح تر ولایت باوری است و این از درون انسان سرچشمه می گیرد که مصداق این ولایت باوری را در وجود حضرت صدیقه طاهره (س) نمود پیدا می کند.

وی بیان داشت: پرداختن به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی در یک جلسه امکانپذیر نیست و یکی از کسانی که می شود نام او را به عنوان یک اسطوره در کنار اسطوره های بزرگ ملت ایران قرار داد شهید قاسم سلیمانی است.

حجت الاسلام شاکری اظهار کرد: اگر بخواهیم همه حیات حاج قاسم و عصاره عمر ایشان را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم او در ولایت باوری نهایت تلاش را انجام داد تا بتواند بندگی و عبودیت خود را اثبات کند و در این راه نیز موفق بود.

وی افزود: حاج قاسم بهترین راه سلوک معنوی و رسیدن به بندگی خداوند را در ظل ولایت قرار گرفتن می دانست و در این مسیر به جایی رسید که دنیا و ملت ها را به حرکت واداشت بدون آنکه تحصیلات عالیه ای داشته باشد جبهه مقاومت را رهبری کرد و سنگر به سنگر موجبات تقویت مقاومت را فراهم کرد.

رییس دانشگاه معارف اسلامی اظهار داشت: درس خواندن بد نیست اما اگر حوزه علمیه بتواند شخصی در تراز حاج قاسم تحویل جامعه بدهد بزرگترین خدمت را داشته است چراکه ایشان بدون اینکه درس های مرسوم حوزه و دانشگاه را خوانده باشد با باور درست و عمل به باورهایی که داشت به مقامی رسید که با لباس حق به دیار حق شتافت؛ بنابراین باید در خروجی و اهداف حوزه دقت بیشتری صرف شود./1399/پ202/ف

ارسال نظرات